همه جانشینان احتمالی ابوبکر البغدادی؛ عبدالله قرداش کیست؟

میزان نوشت: پس از تایید خبر هلاکت ابوبکر البغدادی از سوی دونالد ترامپ، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که «عبدالله قرداش»، به عنوان جانشین البغدادی انتخاب می‌شود.

عصر روز یکشنبه و پس از آنکه رسانه‌های آمریکایی خبرهایی درباره هلاکت ابوبکر البغدادی منتشر کردند،دونالد ترامپ طی اظهاراتی در کاخ سفید این خبر را تایید کرد. در پی تایید خبر هلاکت «ابوبکر البغدادی»، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که "جانشین او «عبدالله قرداش» خواهد بود."

"عبدالله قرداش" از افسران رژیم بعث عراق در زمان دیکتاتوری صدام است که نام «ابوعمر ترکمانی» را برای خود انتخاب کرده است؛ «سعید مولا» و «عبدالله العفری» از نام‌های دیگر او هستند.

جانشین احتمالی ابوبکر الغدادی کیست

«ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» نیز ۲ نفر دیگری هستند که طی سل‌های اخیر از آن‌ها به عنوان جانشین‌های احتمالی ابوبکر البغدادی نام برده شده است. قرداش از اهالی «تلعفر» عراق است و پیش از این از سرکرده‌های گروه القاعده نیز بوده که سپس به داعش پیوسته است.

روزنامه «سان» انگلیس نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و ضمن بیان این مطلب که عبدالله قرداش به «پروفسور» نیز معرف است گفته که او پیش از این نیز در کنترل امور داعش نقش داشته است.

پیش از این پایگاه تایمز با اشاره به چند تکه شدن گروه تروریستی داعش نوشت "احتمال پذیرش ریاست قرداش بر این گروه تروریستی با توجه به انشعاب‌های به وجود آمده، اندک و اتخاذ استراتژی مشترک دور از انتظار است. "

با این وجود ترامپ روز سه‌ شنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتر مدعی هلاکت عبدالله قرداش شد. رئیس جمهور آمریکا در این پیام توییتری نامی از عبدالله قرداش به میان نیاورده، اما نوشت: "زندگی جانشین شماره یک ابوبکر البغدادی از سوی نیروهای آمریکایی پایان یافته است." ترامپ افزود که "او احتمالا به بالاترین جایگاه در داعش می‌رسید، اما در حال حاضر مُرده است."


2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =