انتقاد نماینده اصلاح‌طلب از عملکرد هزینه‌زای فراکسیون امید/نباید ناکارآمدی مجلس را فقط به گردن اصلاح‌طلبان انداخت

ایلنا نوشت:عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در شرایط فعلی رای ثابت برای هیچ شخص و جناحی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که ظرفیت و پتانسیل هر فرد می‌تواند حضور آنها را در انتخابات و نهادهای انتخابی تعیین کند.

فرج الله رجبی با بیان اینکه جامعه رسانه ای و مطبوعاتی باید به خوبی با تفاوت و ویژگی های‌شان با دیگر جوامع آگاه و آشنا باشند، گفت: اگرچه بعضی از جوامع و بخش های کشور مانند سیاست همواره به دنبال این موضوع هستند که خود را نشان دهند اما اهالی رسانه و مطبوعات با فعالیت گام به گام و مرحله به مرحله در حال آگاهی بخشی به مردم هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه انتشار موضوعاتی مانند رانت خواری ها، فساد و ... که در فضای مجازی در حال انتشار است یک امر معقول و پسندیده ای است اما نهادینه شدن این مهم به عنوان یک درخواست عمومی نیاز به کار مضاعف دارد.

مجازات افراد بر اساس سهمی که دارند انجام شود

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در موضوع مقابله با فساد با افراد باید به اندازه سهمی که دارند، برخورد شود ادامه داد: در هیجانات و مسایلی که در جامعه مطرح می شود نباید همه افراد را با یک چشم ببینیم و مجازات کنیم چرا که مجازات افراد باید بر اساس سهمی که در ایجاد فساد دارند، انجام شود.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در ۸۰ درصد مواد و موضوعات قانون هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند، ادامه داد: بیشتر نماینده ها از تمام جناح ها بر سر موضوعات و طرح هایی مانند رسیدگی به وضع بازنشستگان یا قانون بازنشستگی و ..... که در مجلس مطرح می شود اتفاق نظر دارند.

به گفته وی نمایندگان مجلس در بعضی موارد سیاسی و موضوعاتی مانند برجام، اف ای تی اف و مسایل سیاسی اختلاف نظر دارند و دیدگاه خودشان را بر اساس نظرات سیاسی شخصی بیان می کنند.

نماینده شیراز با بیان اینکه اصلاح طلبان در یک دوره هشت ساله از مناسب مدیریتی دور افتادند، گفت: این در حالیست که آنها در سال های گذشته در  برگزاری در یک گردهمایی و دور همی هم مورد هجمه قرار می گرفتند بنابر این طبیعی است بعد از گذشت چنین فشاری روی کار آمدن نتوانیم در بسیاری از موارد تشکیلاتی عمل کنیم.

رجبی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در سال های دور خانه نشین شده بودند و اجازه فعالیت های تشکیلاتی هم نداشتند، ادامه داد: اگرچه معتقدیم که دولت دکتر روحانی اصلاح طلب نیست اما بر این باوریم که دولت دکتر روحانی به لحاظ رویکرد و دولتمردان با دولت نهم و دهم تفاوت دارد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه آزاد شدن فضای اصلاح طلبان سبب شده که بسیاری از افراد از این طیف وارد مجلس، شورای شهر، استاندار و .... شوند، افزود: در چنین شرایطی است که به دلیل نداشتن تمرین در سال های گذشته اصلاح طلبان در بعضی موارد با هم هماهنگ نباشند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد وقفه در راهبرد و سیاستگذاری میان اصلاح طلبان در این دوره هم دور از واقعیت نیست، ادامه داد: اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که مجلس اصلاح طلب است اما نباید فراموش کرد که در مجلس دهم اکثر نمایندگان و مدیران هم اصولگرا هستند.

اصلاح طلبان دچار خود کنترلی شده اند

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه نماینده‌های اصلاح‌طلب مجلس در زمان سخنرانی‌ها، مصاحبه، صحبت و .... دائما به این مسئله فکر می کنند که آیا در بعضی مسایل از خط قرمز عبور کردند، ادامه داد: در شرایط فعلی فضا برای اصلاح طلبان به گونه ای شده است که دچار خود کنترلی شده اند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه هزینه دادن اصلاح طلبان تنها به شورای شهر شیراز معطوف نمی شود، گفت: جمعی فعالیت نکردن فراکسیون امید در مجلس باعث شده که هزینه آن را افراد و نماینده ها بپردازند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه افکار مردم باید به سمت و سویی هدایت شود که آنها به دور از هر اندیشه ای پای صندوق های رای بیایند ادامه داد: فراکسیون امید نباید مردم را پای صندوق بیاورد چرا که مردم باید با حضور در انتخابات باید نهادهای انتخابی را حفظ کنند.

نماینده شیراز با اشاره به اینکه معدود شهرهایی از کشور هستند که نماینده های مجلس و شورای شهر آن ها بر آمده از یک لیست هستند ادامه داد: موضوع آمدن یا نیامدن مردم در پای صندوق موضوع ملی است.

وی با اشاره به اینکه دو سوم مجلس دهم اصولگرا است ادامه داد: اگرچه نماینده ها و طیف اصولگرا در تلاشند که نا کارآمدی مجلس را به گردن اصلاح طلبان بیندازند و بگویند که مجلس دهم اصلاح طلب است اما نباید فراموش کرد که این موضوع با واقعیت همخوانی ندارد.

این نماینده اصلاح طلب با اشاره به اینکه معتقد نیستم که مجلس دهم ناتوان است ادامه داد: بر این باورم که شرایط ساسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه ای شده است که تمام مشکلات کشور بر گردن مجلس به عنوا ن یک نهاد انتخابی انداخته می شود.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی پایگاه رای ثابت برای هیچ شخص و جناحی وجود ندارد ادامه داد: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که ظرفیت و پتانسیل هر فرد می‌تواند حضور آنها را در انتخابات و نهادهای انتخابی تعیین کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =