آمریکا بالاخره فیلم عملیات ادعایی کشتن البغدادی را منتشر کرد

فارس نوشت: سنتکام فیلمی را منتشر و ادعا کرده که مربوط به حمله به مقر سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه است.

 فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، فیلمی را از عملیات ادعایی حمله به مقر سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه منتشر کرد. این فیلم از ارتفاع بالا گرفته شده و تنها یک نمای کلی از عملیات ادعایی را نمایش می‌دهد و بیان‌گر جزئیات عملیات مزبور که مورد ادعای مقامات آمریکایی قرار گرفته، نیست.

بنابراین گزارش، «ژنرال فرانک مک‌کنزی»، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام ضمن ارائه فیلم مزبور به شرح برخی جزئیات از عملیات ادعایی مزبور پرداخت. به گفته او، نیروهای آمریکایی پس از رسیدن به ساختمان محل مخفیگاه البغدادی در استان ادلب سوریه، از حاضران در این ساختمان خواستند که بدون درگیری تسلیم شوند.

به گفته این ژنرال آمریکایی، نیروهای آمریکایی توانستند یازده کودک را از محل درگیری بیرون ببرند اما پنج نفر از نیروهای داعش شروع به تهدید نیروهای آمریکایی کردند. این افراد که بنابر روایت مک‌کنزی کشته شده‌اند، چهار زن و یک مرد بوده‌اند.

وی افزود که پس از آن، نیروهای آمریکایی متوجه شدند که البغدادی در یک تونل مخفی شده است. وی پس از آنکه فهمید به‌زودی توسط نیروهای آمریکایی دستگیر خواهد شد کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و خود و «دو کودک» (با سن کمتر از 12 سال) را که به همراهش بودند، کشت.

مک‌کنزی اذعان کرده که آمریکایی‌ها ابتدا فکر می‌کرده‌اند که سه کودک با البغدادی همراه بوده‌اند (ترامپ نیز روز یکشنبه از سه کودک نام برد)، اما بعدا متوجه شده‌اند که عدد درست، دو کودک بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه گذشته رسما ادعا کرد که آمریکا در یک عملیات ویژه در شمال غرب سوریه، سرکرده داعش را کشته است.

اسپوتنیک به نقل از مک‌کنزی نوشته که نیروهای آمریکایی ساختمان مخفی‌گاه البغدادی را نابود کرده‌اند تا در آینده به محلی مورد احترام حامیان گروه تروریستی داعش تبدیل نشود.

2323
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =