تهران و البرز به صورت پراکنده بارانی است؛ وزش باد در انتظار پایتخت

میزان نوشت: به گفته نقشینه، از هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید، وزش باد و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره گزارش هواشناسی گفت: امروز برای نوار شرقی کشور و استان‌های گیلان، اردبیل، تهران و البرز بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌کنیم.
وی افزود: فردا گیلان و اردبیل بارش‌های پراکنده و در ساعات غروب در شرق و جنوب شرق، نقاطی از هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.
نقشینه ادامه داد: شنبه آسمان بیشتر مناطق ایران صاف و آفتابی خواهد بود، اما سواحل دریای خرز با شمالی شدن جریانات بارش پراکنده خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه با تقویت این سامانه بارشی گستره بارش به مناطقی از غرب، مرکز و دامنه جنوبی کشیده خواهد شد. همچنین برای استان‌های قزوین زنجان و البرز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌کنیم.
وی افزود: دوشنبه در غرب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و برای دامنه‌های جنوبی البرز و واقع در استان‌های تهران البرز قزوین و سمنان با رعد و برق همراه خواهد بود.
نقشینه ادامه داد: یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد همچنین دریای عمان و فردا مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.
کارشناس هواشناسی اظهار کرد: امروز سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندر عباس با دمای ۳۰ درجه بود.
وی ادامه داد: برای تهران پیش بینی می‌کنیم کمترین دما در مهرآباد ۱۰، شمیرانات ۷، فیروزکوه ۲، آبعلی ۴ و دماوند ۵ باشد.
نقشینه با اشاره به میزان بارش‌های در آبان ماه گفت: برای هفته اول آبان ماه، بارش تجمعی شیمرانات ۱۱۵ و کرج ۱۰۹ میلی متر بود که جزء بارش‌های کم نظیر محسوب می‌شود.


۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =