شهردار اراک خبر داد:۲۰ میلیاد اعتبار به مرمت سقف بازار تاریخی اراک اختصاص داده شده است

شهردار اراک از تخصیص ۲۰میلیارد اعتبار جهت مرمت سقف بازار اراک توسط شهرداری وشورای شهر خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مهندس شفیعی در نشست اراک پژوهی که با حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان شهر اراک به مناسبت هفته نکوداشت روز اراک برگزار شد، گفت:روز اراک و سرود اراک بابی برای همگرایی، همسویی و حس تعلقی که باید بین مردم و مسوولین ایجاد شود و تمامی کسانی که می خواهند برای این شهر قدمی بردارند، می باشد.

وی در ادامه در خصوص اعتبار تخصیص داده شده جهت مرمت سقف بازار تاریخی اراک، بیان کرد: خوشبختانه در یک کار بزرگ و با همتی که از سوی شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام شد، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به میراث فرهنگی برای مرمت سقف بازار در نظر گرفته شده و بحمداله این بودجه تامین اعتبار شده و باید تلاش کنیم تا به هر نحوی احیا بازار اراک هرچه سریعتر عملیاتی شود.

شهردار اراک با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری امروزه صرفا رویکرد خدماتی نیست، متذکر شد: امروزه مسوولیت اجتماعی بر عهده شهرداری است، یعنی به همان اندازه که باید کار عمرانی انجام دهد می بایست به همان سطح، شکل، کیفیت و روش، کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

وی در خصوص فعالیت های شهرداری تصریح کرد:در حال حاضر ۵۰ درصد و بیشتر فعالیت های شهرداری معطوف به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه فعالیتی که شهرداری باید انجام دهد، می بایست ارزیابی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

مهندس شفیعی همچنین با بیان اینکه امروزه شهرها بر اساس درخواست شهروندان اداره می شوند، تصریح کرد: مدیریت شهری باید در مسیر درخواست های شهروندان حرکت نماید، در این راستا مجموعه شهرداری و شورای شهر در دستور کار دارند تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس محله های سطح شهر تنظیم نمایند.

مهندس شفیعی در رابطه با این طرح اظهار کرد:به این صورت که برای ۵۵ محله اراک و با همکاری خود شهروندان با شناسایی و کارشناسی درخواست های به حق ایشان در امور شهر، بودجه در نظر گرفته شود و در واقع بودجه شهر اراک در سال ۹۹ بر اساس محله محوری و محله گرایی به اضافه پروژه هایی که فرا محله ای هستند، تنظیم و تصویب شود.  
 
شهردار اراک در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروزه شهرها به سمت شهر خلاق در حال حرکت هستند و عرصه های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی شهر دغدغه شهرهای خلاق می باشد.

وی با بیان اینکه شهرهای دوستدار کودک، سالمند و در کل انسان داریم که به عنوان شهر انسان محور تلقی می شوند، خاطر نشان کرد:
 یعنی این که بیشتر فعالیت های شهرداری متمرکز  به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و در واقع انسان محور می باشد، چرا که این انسان است که به شهر و تمام اجزا و عناصر آن هویت می بخشد و انسان محور تمام اموری می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد و به این طریق توسعه شهرها به تعالی برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =