پیام تسلیت حسن روحانی درپی درگذشت اعظم طالقانی /واعظی: مرحومه طالقانی الگوی زنان آزاده معاصر است

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت در گذشت مرحومه اعظم طالقانی بانوی پر تلاش و انقلابی و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی، از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

به گزارش خبرآنلانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت بانوی پر تلاش و انقلابی مرحومه اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، موجب اندوه فراوان شد.

در بخش دیگر پیام رئیس جمهوری آمده است: این بانوی مبارز، نه تنها شاهد مجاهدات و همچنین زندان های طولانی پدر بزرگوارش مرحوم آیت الله طالقانی بود، بلکه خود نیز از زنان پیشگام در مبارزه با رژیم پهلوی بود و سختی های فراوانی در این مسیر تحمل کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیت های سیاسی، سالیان متمادی از عمر خود را وقف انجام فعالیت اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع از حقوق زنان کرد و کارنامه پر باری از خود بر جا گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده گرامی و بیت شریف اندیشمند فقید، آیت الله طالقانی و عموم دوستداران آن سفر کرده تسلیت می گویم و از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

«اعظم طالقانی» فرزند آیت الله طالقانی و از بانوان مبارز انقلاب که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، شامگاه چهارشنبه ۸ آبان، دار فانی را وداع گفت.

واعظی: اعظم طالقانی الگوی زنان آزاده معاصر است

رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در پیامی با تسلیت درگذشت دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی گفت: اعظم طالقانی الگوی یک زن آزاده و مسلمان در دوران معاصر است.

در متن پیام محمود واعظی آمده است: درگذشت دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی و از مبارزان پیشکسوت آزادیخواهی، بانو اعظم طالقانی باعث تأثر و تألم خاطر گردید.

در ادامه این پیام آمده است: ایشان از معدود زنان شجاع و فداکاری بود که سختی های دفاع از آرمان های بلند انسانی و اسلامی را در دوران ستمشاهی تحمل کرد و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور فعال در عرصه های سیاسی و اقدامات آگاهی بخش در حوزه مسائل فرهنگی به فعالیت های اجتماعی خود در جایگاه الگوی یک زن آزاده و مسلمان معاصر، تداوم بخشید.

اینجانب ضایعه وارده را به خانواده محترم و بیت مکرم مجاهد نستوه حضرت آیت الله طالقانی و همه همکاران مطبوعاتی و بانوان فعال سیاسی و اجتماعی کشور تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با پدر بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر، از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

جهانگیری: اعظم طالقانی، تلاش می‌کرد چهره‌ای جذاب از اسلام و زن مسلمان ارائه کند

معاون اول رییس جمهور نیز با صدور پیامی درگذشت اعظم طالقانی مبارز خستگی ناپذیر و انقلابی کشور را به عموم ملت ایران، جامعه زنان و فعالان سیاسی و اجتماعی، علاقمندان و بستگان به ویژه خانواده و بیت شریف مرحوم آیت الله طالقانی تسلیت گفت.

متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سرکار خانم اعظم طالقانی مبارز خستگی ناپذیر و انقلابی کشورمان در آستانه چهلمین سالگرد رحلت آیت الله طالقانی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

دختری که همیشه همراه پدر بود و حتی در زندان ها و شکنجه گاه های رژیم ستم شاهی تلاش می کرد چهره ای جذاب و تأثیرگذار از اسلام و زن مسلمان و مبارز ارائه کند و خستگی را به تلاش های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اش راه ندهد.

این ضایعه را به عموم ملت ایران، جامعه زنان و فعالان سیاسی و اجتماعی، علاقمندان و بستگان به ویژه خانواده و بیت شریف مرحوم آیت الله طالقانی صمیمانه تسلیت می گویم.

از خداوند بزرگ برای آن فقیده سعیده غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان داغدارش صبر و اجر مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

۲۷۲۷ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =