معاون رییس جهمور : تقویت کارگاههای اشتغالزایی زنان مورد حمایت دولت است

ششمین دوره کارگاههای تخصصی آموزشی سازمانهای مردم نهاد زنان غرب کشور به میزبانی استانداری لرستان با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم  از استاندار لرستان به خاطر انتصاب زنان در مناصب مدیریتی تشکر کرد.

معصومه ابتکار گفت:  سیاست دولت، افزایش توانایی و قدرت جامعه مدنی است. مشارکت زنان در دولت تدبیر در مناصب مدیریتی از ۱۳ درصد در سال ۹۶ به ۱۸ درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

وی افزود: توان سازمانهای مردم نهاد و حمایت از افزایش مشارکت جوانان را ارتقا داد همچنین فعالیت در سازمانهای مردم نهاد نوعی عمل صالح دین مدارانه است تا رنجها و دردهای بشر کاهش یابد. تقویت سازمانهای مردم نهاد باعث کاهش خشونتها و جنگها در جوامع میشود.

نوع نگاه به سازمانهای مردم نهاد از نوع نگاه امنیتی نباشد

معاون رییس جمهور با اشاره به وظایف دولت افزود: وظیفه ما به عنوان دولت این است که فضای آزادی بیان را تقویت کنیم و نوع نگاه به سازمانهای مردم نهاد از نوع نگاه امنیتی نباشد. نواقص حقوقی را در جهت بهبود فعالیت سازمانهای مردم نهاد باید رفع کرد. در دولت فعلی شاهد روند افزایشی کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد بوده ایم و این یک مسیر مثبت و مهم است.

ابتکار با بیان اینکه سیاست ما تقویت دوره های توان افزایی سازمانهای مردم نهاد است تا اثربخشی و بهره وری بیشتری در جذب مشارکت مردم داشته باشند اظهار کرد:  سازمانهای مردم نهاد باید مستقل از دولتها، قدرتمند و مطالبه گر فعالیت کنند و تحقق عدالت جنسیتی براساس برنامه ششم توسعه و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، از جمله اهداف ماست.

معصومه ابتکار در ادامه تصریح کرد: ارتقای طرحهای تاب آوری از جمله برنامه های مهمی است که در استانهایی همچون لرستان و کرمانشاه اجرا میشوند؛ زیرا بحث تاب آوری اجتماعی یک بحث مهم است و با همکاری سازمانهای مردم نهاد و انجمن جامعه شناسی ایران، طرح گفتگوی ملی خانواده را اجرا و تقویت کرده ایم تا مهارتهای درون خانوادگی افزایش یافته و آسیبهای خانواده کاهش یابند.

آموزش مهارتهای ارتباطی و آموزش مهارتهای زندگی

وی یادآور شد : آموزش مهارتهای ارتباطی و آموزش مهارتهای زندگی از جمله برنامه های مهم است. مشارکت سازمانهای مردم نهاد کارآفرین در جهت اشتغالزایی از جمله برنامه های ماست. همچنین تقویت شرکتهای دانش بنیان یک موضوع مهم است.

معاون رییس جهمور  اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه توجه به زنان روستایی و عشایر از موضوعات مهم است. صندوقهای کارآفرینی ویژه حمایت از زنان روستایی از جمله اقدامات دولت بوده است.

معصومه ابتکار در پایان تاکید داشت : تقویت کارگاههای اشتغالزایی برای زنان یک موضوع مهم در راستای حمایت از زنان است. فشار حداکثری و تحریمها وجود دارند ولی به لطف خداوند مسیر را داریم طی میکنیم و دستاوردهای خوبی هم داشته ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1316106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =