علی رستمی با اشاره به نگارش کتاب زندگی‌نامه و خاطرات فخرالدین‌ حجازی، سخنران معروف مذهبی و سیاسی دوران انقلاب و دفاع‌ مقدس، گفت: این کتاب با عنوان «نقش فخرالدین حجازی در دفاع مقدس» به مرحله تدوین رسیده است و سال آینده وارد بازار نشر می‌شود.

«علی رستمی»، نویسنده، در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شخصیت مهم زنده‌یاد حجازی در دوران هشت سال دفاع مقدس و سخنرانی‌های متعدد و تاثیرگذار وی درباره جنگ تحمیلی، تحقیقات گسترده میدانی و کتابخانه‌ای پیرامون زندگی و آثار این شخصیت انجام گرفته است.

رستمی با بیان این مطلب گفت: مجموع نطق‌های مرحوم حجازی همراه با دست‌نوشته‌های وی در ماه‌های آغازین جنگ گردآوری شده و در قالب یک کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب «نقش فخرالدین حجازی در دفاع مقدس» با پایان مراحل تحقیقات و نگارش به مرحله تدوین رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه این اثر به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخواهد رسید و انتشار آن به زمان دیگری در سال آینده موکول خواهد شد.

وی افزود: برای نگارش این کتاب علاوه بر دست‌نوشته و خاطرات زنده‌یاد حجازی، از خاطراتی که ‌به نقل از مقام معظم رهبری، روحانیون، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی، فرماندهان و سرداران سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز درباره نقش تاثیرگذار سخنرانی‌های حجازی گفته شده است، بهره برده‌ایم.

رستمی با اشاره به اینکه گردآوری دست‌نوشته‌های مرحوم حجازی دو سال به طول انجامید، اظهار کرد: به احتمال زیاد این کتاب اواسط سال آینده آماده انتشار خواهد شد.

فخرالدین حجازی سال ‌1308 در شهر سبزوار متولد شد. وی با نوشتن مقالات سیاسی در نشریه «اسرار شر» و هفته‌نامه «جلوه حقیقت» با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌های بسیار به دفاع از حق و مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت.

همزمان با اوج‌گیری فعالیت جمعیت فدائیان اسلام، همکاری خود را با یاران شهید نواب صفوی آغاز کرد و در سال 1339 از طریق سخنرانی در کنار بارگاه امام رضا(ع)، دامنه مبارزات را علیه حکومت پهلوی وسعت بخشید. وی در سال 1347 موسسه علمی و اسلامی بعثت را برای انتشار کتاب‌های اسلامی در تهران تاسیس کرد.

فخرالدین حجازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کسب بیشترین آرای مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و سه دوره نماینده بود. همچنین بهمن‌ماه سال 1382 نشان درجه‌ دو تعلیم و تربیت به وی اعطا شد.

«درباره پیامبر و قرآن»، «نقش پیامبران در تمدن انسان»، «زندگی امام حسین (ع)»، «بلال، سخنگوی نهضت پیامبر(ص)»، «استعمار آمریکا و حکومت‌ها»، «جنگ از دیدگاه نهج‌البلاغه»، «توحید انقلاب اسلامی ایران در برابر آمریکا»، «انقلاب، جنگ و صلح»،‌ «فتح فاو»، «استعمار آمریکا و حکومت‌ها»، «نقش و نفوذ صهیونیسم در اروپای غربی» و «سفرنامه فرهنگ» از جمله آثار منتشر شده فخرالدین حجازی‌اند.

کتاب «وزیر نفت منم» آخرین کتاب منتشر شده به قلم علی رستمی است که سه ماه پیش توسط نشر آل احمد وارد بازار نشر شد.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد انور امیری A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 0
    من بعضی ازکتاب های مرحوم فخرالدین حجازی را خواندم کاملا برایم مطلوب بوده وبشترین استفاده را بردم من یک شهروند افغانستانی هستم بسیار علاقه شدید برای خواندن مجموعه اثار ان مرد بزرگ دارم ولی دست رسی برا پیداکردن کتابهایش را ندارم امیر که منه کمک کرده باشید تا بتوانم این مجموعه اثار را پیدا کنم ویا رهنمای کنید چطوری بتوانم بدست بیاورم