خرید مکمل های بدنسازی اصل چراغ سبز زندگی یک ورزشکار

از اهمیت تغذیه خوب نمی‌توان در هیچ شرایطی چشم پوشی کرد. با یقین می‌توان گفت که سلامت بدن در گروی تغذیه صحیح و عادات زندگی سالم است. در شرایط ورزشی سخت مانند بدنسازی، خرید مکمل های بدنسازی اصل همانند داشتن برنامه غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه در ورزشی مانند بدنسازی، مصرف مکمل اصل کمک کننده انرژی بدن همانند تغذیه خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در این مجال باید به آن اشاره نمود، نحوه خرید مکمل بدنسازی اصل است. در شرایطی که گران شدن کالاهای خارجی، بازار سو استفاده را حسابی داغ کرده است و انواع محصول تقلبی در بازار موج می‌زند. باید علاوه بر خرید مکمل های بدنسازی اصل به بازاری با تنوع قیمتی نیز تکیه کرد. چراکه میانگین سلامت جامعه نمی‌خواهد قشر کم درآمدتر جامعه در چنگال مکمل‌های تقلبی گرفتار شود.

خرید مکمل بدنسازی یکی از معضلات اکثر بدنسازان است. چرا که بحث اصالت این نوع از کالاها به شدت با سلامت بدن ورزشکاران در ارتباط است. خیلی از گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال خیلی از ورزشکاران به دلیل نامرغوب بودن مکمل مصرفی، سلامتشان به شدت تهدید می‌شود و گاهی این تاثیر مخرب متاسفانه منجر به مرگ ورزشکار می‌شود.

فروش مکمل مرغوب با این که اکثرا توسط داروخانه‌های معتبر انجام می‌شود، اما گاهی همین فروش هم ممکن است توسط برخی واردکننده‌ها با خطا روبه رو شود. در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعاتی پیرامون یک مرجع فروش تخصصی با سابقه طولانی بدهیم.

داروخانه آنلاین مثبت سبز  به مدیریت مرتضی مهر طباطبایی، سالیان زیادی است که مشتریانی ثابتی از اکثر باشگاه‌های ورزشی دارد. این مجموعه سال‌ها در قالب داروخانه به فروش مکمل های بدنسازی اورجینال و اصل پرداخته و در حال حاضر، سه سالی است که علاوه بر فروش آفلاین، به فروش آنلاین نیز روی آورده و در این حوزه هم به طور چشمگیری نسبت به باقی رقبا موفق بوده است.

این سایت، در کنار فروش انواع محصولات داروخانه‌ای، اعم از محصولات تخصصی پوست و مو، وسایل بهداشتی، اقلام دارویی و... فروش تخصصی انواع مکمل ورزشی را هم توسط مرتضی مهر طباطبایی در دستور کار خود قرار داده است.

در دسته بندی فروش این فروشگاه اینترنتی، مکمل‌های سی ال ای (CLA)، گلوتامین  (Glutamine)، کراتین  (Creatine)، گینر  (Gainer)، پروتئین  (Protein)، کربوهیدرات  (Carbohydrate)، آمینو  (Amino)، مولتی ویتامین مینرال (Multi Vitamin mineral) و... موجود است که با انتخاب هر کدام از این دسته بندی‌ها به انواع آن مکمل در برندهای مختلف دست خواهید یافت.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، بحث قیمت این مکمل‌هاست. همان گونه که می‌دانید با توجه به نوسانات قیمت دلار، سودجویی و وجود کالاهای تقلبی هم بیش از پیش شده است. طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های مختلف از مشتریان داروخانه آنلاین مثبت سبز، قیمت‌های این فروشگاه آنلاین کاملا واقعی و با توجه به سایت‌های اصلی بوده است.

مکمل

به یاد داشته باشید اگر شما هم به ورزش‌های حرفه‌ای مشغول هستید و به دنبال خرید مکمل‌های اصل هستید، باید زیر نظر مربی خود مکمل‌هایی از برندهای معتبر را مصرف کنید. چراکه همان گونه که کم و بیش می‌دانیم، اولین ضرر مکمل‌های تقلبی، از بین رفتن کبد و در پی آن مسموم شدن تمامی بدن است.

 و اما اطلاعاتی کلی پیرامون نحوه مصرف مکمل‌ها که هر ورزشکاری باید آنها را بداند:

علاوه بر زمان مصرف، مقدار مصرف و ترکیب یک مکمل با مکمل‌های دیگر و نحوه مصرف نیز تاثیر زیادی بر میزان جواب‌دهی یک مکمل بر روی بدن شما دارد، پس بهتر هست همواره مکمل‌های مورد نیاز خود را با مشورت یک فرد آگاه و با دانش تهیه کنید.

مصرف کراتین

در مورد نحوه مصرف مکمل کراتین باید بگوییم که هیچ‌گاه کراتین را با شکم پر از غذا مصرف نکنید!

مصرف کراتین با شکم پر از غذا فقط باعث از بین رفتن هزینه شما می‌شود سعی کنید بین زمان مصرف کراتین و وعده‌های اصلی غذایی فاصله بیاندازید. البته این حرف به معنای خالی مصرف کردن کراتین منوهیدرات با آب نیست بلکه شما اگر بخواهید کراتین جذب شود باید ترشح انسولین در بندتان را تحریک کنید، شما می‌توانید کراتین را همراه با مکمل کربوهیدرات و یا قندهای ساده، نوشیدنی‌های شیرین مانند آب آنگور مصرف کنید.

رایج‌ ترین روش مصرف کراتین ابتدا استفاده از یک دوره بارگیری به مدت ۵-۷ روز و مصرف روزانه ۲۰ گرم کراتین در این مدت و سپس دوره نگهداری با مصرف روزانه ۵-۱۰  گرم کراتین در ادامه است.

مصرف گینر

خرید گینر جز برنامه‌های اصلی بدنسازان بخصوص در دوره حجم است. گینرها مکمل‌های هستند که از ترکیبات کربوهیدرات‌ها، پروتئین و برخی مواد دیگر مانند آمینواسیدهای شاخه‌ای و ویتامین‌ها تشکیل شده‌اند گینرها برای افزایش وزن و حجم بهترین گزینه برای تمامی ورزشکاران است.

در کل چهار زمان اصلی برای مصرف گینرها در نظر گرفته می‌شود یک وعده صبح (بین صبحانه و ناهار) یک وعده نیم ساعت قبل تمرین یک وعده بلافاصله بعد از تمرین و یک وعده قبل از خواب!

مصرف پروتئین وی

یک فرد معمولی روزانه حدود ۲-۱ گرم پروتئین برای هر یک پوند (حدود ۴۵۰ گرم) از وزن بدنش نیاز دارد؛ بنابراین یک فرد متوسط با وزن تقریبی ۷۰ کیلوگرم، باید روزانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم پروتئین مصرف کند. البته لازم نیست تمام پروتین مورد نیاز خود را از طریق خرید پروتئین وی تهیه کنید، می‌توانید بسته به نیاز خود مقداری از پروتئین وی و مابقی را از طریق تغذیه تامین کنید.

بهترین زمان برای استفاده از پروتیئن وی بلافاصله بعد از تمرین است. به طور کلی شما می‌توانید ۳ اسکوپ از این مکمل را در وعده‌های صبح ، بعد تمرین و قبل خواب مصرف کنید.

مصرف آمینو اسید های شاخه ای (BCAA)

از جمله سودمندترین و موثرترین مکمل‌ها در کلیه رشته‌های ورزشی آمینو اسیدهای زنجیره‌ای (آمینو اسید شاخه ای) لوسین، ایزولوسین و والین است. در کل تفاوت این مکمل‌ها با مکمل‌های امینواسید این است که در این مکمل فقط بر روی این سه امینو اسید شاخه‌ای تمرکز شده است، این امینو اسیدها در بدن تولید نمی‌شوند و برای جذب آن‌ها نیاز به یک منبع خارجی دارید، بی سی ای ای کمکی به افزایش انرژی استقامت و توان شما در طول تمرین می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید کیفیت تمرین خود را چند برابر کنید، همان‌گونه که استفاده از پروتئین وی بعد از تمرین بسیار ضروری است، استفاده از بی سی ای ای هم در وعده قبل از تمرین بسیار مهم است.
بهترین زمان مصرف این مکمل‌ها در وعده قبل تمرین یا هنگام تمرین است که کمک زیادی به استقامت و افزایش انرژی و ریکاوری عضلات تخریب شده می‌کنند.

پروتئین کازئین

کازئین یکی‌ دیگر از منابع مناسب پروتئین است. کازئین پروتئینی دیر هضم است و به همین دلیل هضم و آزاد سازی آن‌ در رگ‌های خونی در یک مقیاس ثابت در مدت زمانی‌ طولانی‌تر صورت می‌گیرد.

مصرف گلوتامین

اگرچه تاثیرگذاری این مکمل به اندازه کراتین نیست ولی‌ باز هم مزایای قابل توجهی‌ دارد. گلوتامین به عنوان یکی‌ از آمینواسیدهای فراوان درون بدن باعث کمک در ریکاوری عضلات از طریق رساندن گلیکوژن به سلول‌های ماهیچه‌ای بعد از تمرین، تقویت سطح هورمون رشد درون بدن و حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن برای حفظ سلامتی‌ می‌شود. گلوتامین همچنین باعث تاخیر در خستگی‌ شده که به واسطه‌ این امر شما می‌توانید تمرین خود را با شدت بیشتر و در زمان طولانی‌تری انجام دهید.

2121

کد خبر 1317448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =