شما نظر بدهید/ دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی چه مزایا و مضراتی دارد؟

هر چند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده اند که فعلا طرحی در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی در دستور کار نیست اما پیش نویس طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم بار دیگر موضوع را در فضای اقتصادی طرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هر چند مقامات رسمی تاکید دارند این طرح در دستور کار نیست اما این طرح موافقان و مخالفانی جدی را دارد. سئوال اینجاست ؛ دریافت مالیات از سودسپرده‌های بانکی چه مزایا و مضراتی برای اقتصاد ایران دارد؟

سود سپرده

شما کاربران خبرانلاین می توانید دیدگاه های خود رادر بخش نظرات اعلام کنید. 

223223

کد خبر 1317508

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    معمولا کسانی که سپرده دارند افرادی با سرمایه های اندک هستند که یا نمیتوانند سرمایه گذاری کلان کنند یا بلد نیستند. و گرنه افراد متمول و سرمایه دار از سرمایه خود به بهترین شکل استفاده میکنند و هرگز حاضر به سپرده گذاری در بانک نیستند. پس مالیات گرفتن از سپرده ها، یعنی هدف قرار دادن اقشار کم درامد و ضعیف .
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      115 3
      تو این مملکت دیگه چیزی نبوده که ازش مالیات نگیرن. اون کارمندی که حقوقشو تو بانک میذاره قبلاً مالیاتشو جرینگی داده. چندبار باید مالیات چندرغاز حقوقو بده. به محض اینکه این موضوع تصویب بشه همه پولاشونو از بانکها میکشن بیرون و بانکها ورشکست میشن.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      47 0
      دقیقا درست است. اگر سیستم مالیاتی درست بود در سالهای اخیر که درآمد مالیاتی زیادتر شده، شکاف طبقاتی جامعه باید کم می شد. وقتی هم درآمد مالیاتی زیاد می شود و هم شکاف طبقاتی، یعنی از ضعیف می گیریم به ثروتمند می دهیم.
    • NL ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      2 0
      همه دنیا از ثروتمندان مالیات می گیرند اما دولت ما از حقوق کارمند و کارگر میگیره و بعد از سپرده میگیرد
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      2 0
      فرض بر این است که پولی که در بانک سپرده میشه توسط بانک در اقتصاد ( مثل تولید در بخش صنعت و کشاورزی یا ساختمان) سرمایه گذاری شده و پس از کسر تمام مالیات و عوارض، بانک سود حاصل از سرمایه گذاری را به سرمایه گذار پس می دهد حالا گرفتن سود از سپرده یعنی دو بار مالیات گرفتن از یک پول.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    با شرایط حاضر خیر. بسیاری از مردم بخصوص بازنشسته ها به دلیل عدم وجود شرایط مناسب اقتصادی و عدم کفایت حقوق دریافتی برای خرج های روزمره مجبور به استفاده از سود پس انداز خود برای تامین مایحتاج زندگی هستند. اگر قرار هست مالیات اخذ گردد برای پس اندازهای کمتر از مقدار معینی معافیت قرار داده شود.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      28 0
      تاوقتی شفاف نشه بانکها با پولها چیکار میکنن این بحث ها بی فایده اس
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      16 9
      خب طرف میره 50 تا حساب باز میکنه که به سقف نخوره
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      0 0
      حق تمامی مردم است که بدانند مالیاتی را که پرداخت مینمایند کجا وچگونه خرج میشود.درغیراینصورت هرگز موافق نیستم.
  • میلاد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    118 4
    با این نرخ تورم بالا و سود بانکی که بسیار پایینتر از آن است، همین الان هم دولت به نحوی مالیات از سپرده های بانکی رو داره میگیره! با این شرایط اقتصادی حتی طرح این موضوع هم مثل یک شوخیه!
  • محمدرضا.ع IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    87 5
    نه خیر،موافق نیستم
  • babak moradi IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    102 5
    واقعا خیلی زحمت کشیدن که چنین تزی دادن دیواری کوتاه تر از مردم بیچاره ای که از ترس این وضعیت خراب اقتصادی به اندک سود سپرده بانکی قانع هستن نیست واقعا خسته نباشید خداقوت
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      1 0
      دوست عزيز شما در واقع سودي نميگيريد وقتي سود بانكي 20 درصد بوده و تورم بالا 30 درصد است هر ماه در واقعي مقداري از پول شما كم ميگردد
  • محمود IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    75 4
    سلام ، به نظر من این امر باعث خروج نقدینگی از سیستم بانکی شده و افزایش تورم ، افزایش قیمت ارز و طلا ، افزایش قیمت مسکن و ... را بدنبال خواهد داشت.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      علاوه بر این باعث میشه صاحب خانه ها تمایل به اجاره بیشتر و رهن کمتر داشته باشند و این فشار زیادی رو متحمل می کنه. و سیاست کنترل ارز از دست دولت خارج میشه
  • حسین IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    54 3
    اگر این کار صورت بگیره تعداد زیادی از مردم که سپرده با حجم بالا در بانک ها دارند به سمت خرید ملک، طلا و ارز روی می آوردند که خود باعث افزایش تورم و قیمت کالاها و اجناس می شود. بجای این کار سعی کنند با مهار تورم سود سالیانه بانکها را پایین بیاورند. چه سود سپرده ها و چه سود وام ها.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    29 23
    بله اصلا با جریمه سپرده گذاران موافقم
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    47 4
    خداروشکر همه سپرده ها از بانک میاد بیرون تا وارد بازار های دیگه بشه... اونوقت حال اداره مالیات جا میاد...
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      36 1
      هدف هم همينه بازار مسكن راكد است مافياي مسكن ميخواهند بزور هم شده مردم را بسمت خريد مسكن سوق بدهند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    43 0
    بابا چند بار این موضوع رو مطرح می کنید؟ انگار شما هم بدتون نمیاد که دوباره مملکت رو به دلال بازی دلار و سکه و خودرو مثل سال گذشته همین موقع ، بکشونید. بابا ترو بخدا ول کنید این بحثو. آخه مگه سود بانکی چیه که بخواد ازش مالیات هم بگیرن. حتی صحبت کردن در مورد این طرح خطرناکه چه برسه به اینکه بخواد اجرا بشه. از همین الان داره زمزمه ورشکستگی بانکها به خاطر بیرون اوردن سپرده ها توسط مردم به گوش میرسه.
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    52 2
    متاسفم برای شما که این سوال را مطرح کردین با این مشکلات اقتصادی همین رو کم داشتیم پولی که به عنوان سپرده در بانک هست اگه خارج شه صرف خرید طلا، ارز و غیره میشه و تورم بالا میره
  • بازنشسته IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    31 0
    اونهایی که پولشون روسپرده گزاری میکنن باتوجه به تورم وکم ارزش شدن ریال چندصددرصدقدرت پولشون ازدست رفته بازاریهاکه سپرده گزاری نمیکنن تو رو خدابسه دیگه خسته شدیم
  • امید رضایی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    72 0
    من که سپرده ندارم کارگر هم هستم اما با این مالیات سپرده هم موافق نیستم چون هم تورم زاست هم خیلی از بازنشسته ها چندغازشونم باید بدن مالیات از سپرده ناچیزشون
    • US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      0 0
      آفرین به این مملکت. کارگرش هم اقتصاد دانه.
  • دادخواه IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    49 3
    از هرچي ماليات ميگيرند بجز مسكن احتكار شده چرا؟
  • DE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    3 7
    اون چیزی رو که عدالت و استاندارد است اجرا کنید برای همه یککسان و با هدف اصلاح بنیادین اقتصاد کشور
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    45 1
    من یک مستاجرم.چون صاحب خونه پول پیش قبول نمیکنه مجبور شدم پولمو بزارم بانک و یه مقدارم از شکم زن و بچه هام بزنم بزارم روش بدم اجاره.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    4 4
    ضررش اینه که قدرت وام دهی بانک ها به تولید در اثر خارج شدن پول کم می شود و منفعت آن این است که عده ای پول کلان در بانک نمی گذارند و آن را از طریق بورس وارد چرخه تولید می کنند. البته تا وقتی بورس کاملاً شفاف نشده بانک ها برای وام دهی بهتر هستند به شرطی که رانتی نباشند.
  • حامد رادمنش TR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    15 24
    درترکیه فارغ از مبلغ ومدت سپرده برای لیر ۱۵ و از ارز خارجی ۱۸ درصد مالیات می گیرند
    • NL ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      یعنی میخوایی بگی ترکیه هم رفتی؟!!!اخر ما چه چیزمون مثل ترکیه است؟هر چه به نفع دولته خوبه اما ملت ولش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • شهرام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      اینجا ایران است برادر من هزینه ها دلاری و درآمد ریالی است! شما هم دست کم جای پرچم ترکیه پرچم کشور خودتو استفاده کن
  • مهدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    15 1
    این همه نقدینگی سرگردان در اقتصاد کم است که می خواهند سراغ سرمایه های اندک کردم هم بروند و با راه انداختن جو روانی دوباره بازار های مختلف را هدف نقدینگی های سرگردان جدید کنند
  • مهرداد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    29 1
    والا ما مالیات بر سود شنیده بودیم. مالیات بر ضرر نشنیده بودیم دیگه! مرد حسابی وقتی تورم از سود بانکی بیشتره ... اصلا من سودی دارم که بخوای ازش مالیات هم کسر کنی؟ ضمن اینکه در شرایط ایده آل باید حساب ها شفاف شود بعد مالیات کسر شود. یعنی اول سود انجام شده از تورم کسر گردد، سپس سود بانک روی پول من مشخص بشود. بانک به میزانی که سود کرده مالیات دهد. سپرده گذار هم مالیات خود را پرداخت کند. و این حالت هم فقط در حالتی صحیح است که بانک قبلا مالیات پرداخت نکرده باشد!! چون مالیات باید یکبار پرداخت شود
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 0
      حرف حساب جواب نداره. یکی اول جواب یک سوم شدن دارایی ما را بده تا بعد حرف مالیات بزنیم.
  • کوروش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    19 1
    همینجوریش که ارزش سپرده های مردم به دلیل افزایش نرخ دلار چند برابر کاهش پیدا کرده، اون دو زار سود رو هم بگیرن دیگه چی میمونه؟ منصفانه نیست.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    6 19
    سودهایی که بانکها در ایران می دهند ، غیر واقعی و موهومی هست و بانکها ، یکی از مسببین ایجاد تورم در ایران هستند ، در قران خیلی به ربا اشاره شده است ،. به نظر من مصداق اصلی ربا در جامعه ما ، تورم هست که دولتها ایجاد می کنند و از جیب مردم می گیرند . دولت کسری بودجه دارد چرا مخارجش را کم نمی کند ، چرا از سپرده های مردم که تورم را هم پوشش نمی دهند ، سود می گیرد ، گرفتن سود باعث بهم ریختگی بازارها و افزایش قیمتها می شود ، چون انضباط نیست ، چون شفافیت در اقتصاد نیست . چون همه کوتاه مدت فکر می کنند .
  • حمید IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    14 20
    این کشور مگه اقتصاد دان و فعال اقتصادی نداره که مردم عادی راجب این مباحث نظر بدن.اینا بحث تخصصیه که جاش اینجا نیست
  • مردم IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    23 5
    اگه واقعا هدفتون ورشکست کردن بانک‌های ایرانه.. اینکارو بکنید که موفق میشید..اخه این چه کاریه؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    14 33
    مالیات سپرده را خواهند گرفت همه جای دنیا این استاندارد اجرا میشه بخاطر همینه که کسی نمیره پولش رو بخوابونه توی بانک و سود مفت بگیره
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      1 0
      جنابعالی همه جای دنیا بودی ؟؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    6 23
    موافقم. البته بعضی گروهها باید از مالیات معاف شوند مثل خودروسازها چون به تولید ملی کمک می کنند و یا مثل سازمانهای مختلفی که ردیف بودجه ای سالانه دارند ولی به اعتلای فرهنگ مملکت بدون انتفاع مادی کمک می کنند. در عوض از جمعیت زیادی که روزانه از مترو و اتوبوس استفاده می کنند مالیات گرفته شود تا از درآمد نفتی بی نیاز شویم.
  • Ali IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    15 5
    تورم از 150درصد در سال به 300درصدافزایش میابد. چون همه پول ها میاد تو بازار. مگه اینکه سود های خرد رو معاف کنند
  • علی AE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 35
    به نظرم خیلی هم خوب است چون این افراد باعث اختلاسهای میلیاردی از بانک هستن اونهایی که وام میگیرن و نمیدن پول اینهاست و ما نیز هرچند سال تحت عنوان تورم میبایست جور اینها را بکشیم
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    به نظر میاد دیگه سپرده ای وجود نداشته باشه که مردم عادی نگران مالیاتش باشند. اتفاقا بهتره از این کسانی که سپرده های چاق دارند مالیات بگیرند. اینهایی که مخالف هستند حتما حسابی سود بانکی دریافت می کنند که دلشون نمیاد مالیاتش رو بدهند
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تکذیب کردن.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    به پس انداز یارانه ها هم مالیات تعلق می گیره؟ آخه ما تا حالا برداشت نکردیم که جمع بشه و بتونیم موتور بخریم
  • فوتبال دوست IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 1
    برای سرمایه های بالای 500 میلیون خوبه.
  • جمال خاشقچی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    بله صد درصد باید مالیات دریافت کرد اما نه از سپرده گذارها بلکه از بانکها که سود سپرده گذارها را کم کردند و قشنگ باید مشخص و شفاف بشه پول سپرده گذارها کجا سرمایه گذاری میشود
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 0
    خبرآنلاین چرا پیامهارا منتشر نمی کنید؟؟!!!!!
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    مزیت های زیادی داره اما بیشتر از مزیت هاش معایبش جامعه رو بهم می ریزه. اول باید مردم رو توجیه کنید که این مالیات قراره چه نقشی دراقتصاد خانوارها بازی کنه وگرنه ثرتنمدا در نهایت خونسری از مالیات فرار می کنند و مردم عادی مثل همیشه استرس و زیان رو باید تحمل کنند
  • فرشید IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    عمده سپرده گذاران بانکی مردم ضعیفی هستن که غیر از سپرده گذاری راه دیگه ای برای کسب سود بلد نیستن.من کارمند مالیات درآمدم رو دادم و سپرده گذاشتم توی بانک و قدرت ریسک ندارم که برم جایی دیگه کسب سود کنم.تورم ۴۰ درصد رو تحمل میکنم و با حداکثر ۲۰ درصد سود سپرده ،همینجوری ۲۰ درصد از ارزش سرمایه ام کم میشه.دیگه چی از جون من میخواهید.سازمان امور مالیاتی از پس پزشکان و وکلا و دم کلفت ها بر نمیاد و افتاده به جان ما
  • آرمان IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    به نظر من بهتره به جای اینکه گیر بدن به سرمایه چند صد میلیونی یه آدم معمولی که پول یه خونه هم نمیشه دیگه برن رو گرفتن مالیات از صاحبان خانه های خالی یا کسانی که از تعداد مشخصی بیشتر خانه دارن کار کنن.گرفتن مالیات از سود بانکی راحت ترین کاره و نمیخوان به خودشون زحمت بدن.1 درصد کم شدن سود هم زیاد سر و صدا به پا نمیکنه ولی این راهش نیست که مردم به نظام بانکی بی اعتماد بشن که دولت تو حساباشون سرک میکشه.
  • کارشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    اگر بخواهیم فرهنگ سرمایه گذاری در جامعه توسعه پایدار داشته باشد لازم است که سود سپرده بانکی از مالیات معاف باشد در غیر این صورت وضع هر مقدار مالیات بر سود سپرده به میزان متناسب بر کاهش میل افراد به سرمایه گذاری و افول فرهنگ سرمایه گذاری در جامعه موثر خواهد بود
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 1
    چرا باید مالیات ندن
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 1
    کاملا مفید است
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    در یک کلام ! باعث فرار سرمایه و ورشکستگی بانکها خواهد شد !!
  • علی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    دریافت مالیات ازسودسپرده هاموجب خروج سپرده هاازبانک هامیشودوبه تبع آن، باعث انفجارومتلاشی شدن اقتصادایران خواهدشد.
  • امیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    به نظر می رسه مالیات بر روی سپرده بالای 2 میلیارد باعث میشه که پول های سرگردان به جای ماندن در بانک ها در تولید سرمایه گذاری شود فقط به نظر می رسه دولت با راهکار که دیده در دلار این پول سر گردان نمی رود در ضمن با بستن مالیات به مسکن و خودرو این پول عا فقط در بورس یا تولید صورت میگیرد
  • علی IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    خیر موافق نیستم چون مالکان سپرده های خود را از بانگها بیرون کشیده و بهمستاجران جهت اجاره خانه فشار می آورن واز طرفی دلال بازی دوباره در کشور پر میشه و پشت سرش هم گرانی
  • اکبر IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    بانکها با توجه به تورم مملکت سودی نمیدهند که بخواهید مالیات بر سود بگیرید وقتی ارزش پول سالی حداقل چهل درصد کاهش می یابد دادن سود حداکثر بیست درصد فقط نصف ارزش پول رو حفظ میِکنه به جای این کارا از پولی که مردم در بانک میگذارند چرخ تولید رو فعال کنید
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    برای هر کاری یه راهی وجود داره . اگه قراره جایگزین درآمدهای نفتی مشخص بشه اول باید جامعه از نظر اطلاعات آماده بشه. مردم باید اطلاعات دقیق داشته باشند که چقدر و چگونه مالیات بهشون تعلق می گیره و کجا خرج میشه
  • بهمن سلامی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    استفاده ای که بانک از سپرده ها می بره و وامهای کلان به مشتریان خود از این سپرده ها پرداخت میکنه به اندازه ای نیست که مالیات دریافت نکند ؟؟؟؟ تازه یه مقداری هم به سپرده گذاران باید پرداخت کند .حالا بصورت مالیات به دولت ویا به سپرده گذار .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    2 0
    اولا اين سپرده هايي كه تو بانكها هست دو منبع اوليه داره ! يا ناشي از پس انداز حقوق كاركرد افراد است كه مالياتش قبلا پرداخت شده ! و يا ناشي از درآمد سرمايه گذاري افراد از توليد و دلالي و ... است كه خب ( ماليات اخذ شده كامل نيست ) و فرار مالياتي اغلب در اين بخش است ! ثانيا اگر قرار بر اخذ ماليات بر سپرده هاي بانكي باشد اول بايد فضاي كسب و كار در كشور كاملا رشد كرده و بهبود چشمگير داشته باشد كه بتواند حجم عظيم نقدينگي رو در خودش هضم و كنترل كند تا بتوان گفت كه ساكن بودن پول در اين اقتصاد در بانكها به ضرر اقتصاد تمام ميشد و آنگاه بتوان براي تحريك سرمايه داران به چرخه انداختن سرمايه نقديشان در اقتصاد ، ماليات بر سپرده تعيين كرد !
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    موافق نیستم و مطمئنم خیلی ها مثل من موافق نباشند. مگه اینکه فقط از ثروتنمدها و دانه درشت ها مالیات بگیرند.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    به نظر من باید حتما مالیات بگیرند. البته باید پلکانی باشد و مثلا از بالای 500 میلیون شروع شود. نگرفتن مالیات از سود سپرده بانکی عده ای را تنبل و ربا خوار کرده است.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    2 0
    سوال مهم اینجاست که اولا چندین نوع مالیات و تبصره و ... از مردم کم میشود دوما پولی که یکبار مالیات آن داده شده است چرا باید باز هم برای آن مالیات پرداخت شود؟ این موضوع از سپرده تا مالیات بر ارث صادق است
  • م IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 1
    کدام ضرر گرفتن مالیات از سپرده ها چیزی فراتر از عدالت است و ستمکاران و ظالمین از این کار ممانعت میکنند که باید در پیشگاه پروردگار پاسخگوی عمل ننگین خود باشند در کدام فرهنگ و مکتب و مذهب بیان شده است که از کسی که کار و تلاش و فعالیت میکند مالیات بگیرید و از کسانی که مفت میخورند و بدون تلاش پول مفت بدست می آورند مالیات نگیرید. مملکت گرفتار رباخواری شده است و نه تنها جوابگوی رباخواری نیستند که پاداش هم به آنها ارزانی میدارند. یک کارگر یا یک کارمند با هزار بدبختی و بیچارگی ماهی دو سه میلیون دستمزد میگیرند و افرادی بدون زحمت و کار دهها میلیون سود میگیرند تاریخ این جنایت اقتصادی را فراموش نخواهد کرد قطعا از سود سپرده باید مالیات اخذ بشه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین