آمریکایی ها همچنان سنگر را حفظ کرده اند

ایسنا نوشت: یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد، علی‌رغم آنکه رئیس جمهور این کشور سه هفته پیش اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می کند اما تعداد این نیروها در سوریه تغییری نکرده و به همان تعداد قبل یعنی کمتر از ۱۰۰۰ نیرو باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: درحالی که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به مرز سوریه با ترکیه خارج می‌شوند، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حفاظت از میادین نفتی در استان دیرالزور سبب شد تا پنتاگون نیروهای کمکی به این منطقه اعزام کند.

در حالی که برخی نیروها به شمال سوریه اعزام شدند تا به خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه کمک کنند و برخی نیز از سوریه به شمال عراق منتقل شدند، نیروهای کمکی وارد استان دیرالزور شده‌اند.

اما به طور کلی تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه برابر با همان تعداد قبل از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در اواسط ماه اکتبر است.

مقام مذکور گفت: تعداد نیروهای آمریکایی همچنان کمتر از ۱۰۰۰ نیرو است و خروج نیروها ادامه دارد.

با وجود شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای ترکیه در روز یکشنبه به نزدیکی یکی از واحدهای گشت‌زنی آمریکا در نزدیکی "منطقه امن" که آنکارا آن را در شمال سوریه نزدیک به مرز کشورش ایجاد کرده، می توان گفت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه کاملا بدون مشکل و مانع نبوده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، این گلوله‌ها در یک کیلومتری جاده‌ای که یگان گشت‌زنی در آن قرار داشت اصابت کردند اما به یگان آمریکایی صدمه‌ای وارد نشد.

مقام آمریکایی مذکور گفت: این گلوله ها نیروهای آمریکایی را هدف نگرفته بودند.

این در حالی است که مشروعیت عملیات آمریکا برای حفاظت از میادین نفتی همچنان موضوع بحث در داخل پنتاگون است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =