۱ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
پاریس: ایران توافق را نقض کرده است

فارس نوشت: وزارت خارجه فرانسه با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای، به تهران توصیه کرد در گام هسته‌ای تازه خود تجدید نظر کند.

وزارت خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در واکنش به گام تازه جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، ایران را به نقض مفاد این توافق متهم کرد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پاریس به تهران توصیه شده است که از گام هسته‌ای تازه خود صرف نظر کند.

وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه فعال‌سازی سانتریفیوژها در فردو خلاف مفاد توافق هسته‌ای است، عنوان کرده است که منتظر است تا گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این رابطه را دریافت کند.

ایران در گام‌های پیشین سقف غنای اورانیوم و سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را لغو کرده و محدودیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه هسته‌ای را نیز کنار گذاشته بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    عدم تجارت با ايران (در حالي كه برجام اساسا بر مبناي اون ايجاد شده - يعني كاهش توسعه ذخاير اورانيوم(چون توسعه علمي و ... متوقف نشده بود) در قبال برداشتن تحريم هاي عمدتا تجاري) نقض برجام نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ali IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    1 0
    من واقعا متوجه نمیشم که وقتی طرف مقابل یه قرارداد اون هم در بالاترین سطح جهانی یگطرفه علنا نقض میشه و بهش عمل نمیشه و تحریم و.... چطور ممکنه ویا با چه دلیلی دور و بر و یا اصلا از شرکای دیگر طرف قرارداد میتونن انتظار داشته باشن که اینیکی طرف به قرارداد پایبند باشه!! یعنی یه استدلال ابتداییه و نمیدونم اگه چیز دیگری هست واقعا واسم جالبه که اینجوری دیگه هیچ قرار و مدار بین الملی وجاهتی نداره که اصلا وقت بزارن روش.