شما نظر دهید/ارزیابی شما از اجرای گام های ایران در مقابل بدعهدی اروپا چیست؟

گام چهارم ایران در مقابل یک سال بدعهدی اروپایی ها اجرا شد، ایا این گام ها در مقابل اقدامات ضعیف تروئیکا و اتحادیه اروپا موثر است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گام چهارم تعهدات برجام ایران، به دستور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز سه شنبه 14 ابان ماه اجرایی شد و در روز چهارشنبه 15 ابان از سوی سازمان انرژی اتمی رسما اجرایی شد.

حسن روحانی در خصوص اجرای گام چهارم در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: امروز چهارمین گام ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش با  گازدهی به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آعاز می‌شود. به خاطر سیاست‌های آمریکا و متحدانش، سایت فردو به زودی به طور کامل فعالیت می‌کند.

پس از اعلام اجرای چهارمین مرحله از تعدات برجامی در قبال بدعهدی اروپا، تروئیکای اروپا در واکنش به اقدام ایران، تهران را تهدید به خروج از برجام کردند. مکرون مدعی شد که ایران وارد گودال عمیقی شده است.

شما کاربران محترم می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

کد خبر 1318578

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    100 درصد موثره ایران باید بره سمت سلاح هسته ای / این مقدار کمه
    • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      92 70
      داشتن سلاح هسته ای ، و اعلام علنی آن باعث عقب نشینی آمریکا و رفع تحریم ها خواهد شد. البته فقط داشتن آن. نه استفاده از آن
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      بچه مریض نداری که لنگ دارو باشی. جوون بیکار نداری که با مهارت تراشکاری گوشه نشین شده باشه. معلوم نیست حقوق بگیر کجایی که حقوقت کفاف زندگیتو میده که دلت بمب میخواد. اگه یه روز مکانیزم ماشه فعال بشه امثال تو فقط اسم امثال منو تو لیست مینویسید بریم جبهه
    • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      51 47
      چرا الکی منفی میدین. اگه سلاح هسته ای به درد نمیخورد که قدرت های دنیا مثل آمریکا ، انگلیس ،چین، فرانسه، روسیه، آن را تا امروز نگه نمیداشتند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      5 33
      بچه مریض داری ننه من غریبم بازی درنیار پاشو اضافه کاری کن پول دراری
    • ارسلان IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      7 4
      آره بابا، ول کنید اروپاییها رو، اونها هم که خیلی وقته مارو بی ول کردن. چیزی هم که از این توافق نامه گیرمون نیومد. پس بریمال انرژی هسته ای، حداقل احتمالا یه هسته ای چیزی گیرمون میاد بخوریم.
    • محمدحسین IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      6 9
      آمریکا کی میخواد دست از سر ما برداره؟ چرا نمیزارن ما استقلال داشته باشیم؟ دشمنی آمریکا با دولت؟ قبول، گناه من چیه که باید بهم فشار اقتصادی بیاد؟ واقا بزدل تر از امریکا پیدا نمیشه، با این تحریم ها باعث فقر و فساد زیادی شدن. امیدوارم زودتر جواب کارشون رو ببینن.
    • شمس تبریزی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      6 19
      یه دوستی اون بالا از مشکلات خصوصی زندگی اش نوشته و اینکه جوون بیکار داره که با داشتن مهارت تراشکاری کنارخونه نشسته. این حرفها را میزنه برای اینکه ما نریم سمت ساخت بمب. میخواهد عواطف ما رو ترحریک کنه. دوست عزیز، بنده با این استعدادی که دارم باید الان حداقل سناتور کانزاس یا تگزاس باشم. من از تام کاتن و تد کروز بیشتر بلدم اما کنار خونه کارم شده کامنت نویسی. با همه اینها نمیام احساسات شما رو تحریک کنم و از رنج و دردم بگم. اما از مکانیسم ماشه نوشتی. به تیغ مرتضی علی قسم، اگه همچنین غلطی کنن، اورانیوم 98 درصد غنی شده را میکنیم تو حلقه شون. مادرنزاییده کسی رو که بخواد با دم شیر بازی کنه
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      10 6
      الان کره شمالی تحریم نیست چون بمب اتم داره ...نمیدونم بعضیها چطور فکر میکنن ادم اینقدر بسته بمب اتم داشته باشیم تحریم نمیشیم ؟ هی بگیم تحریم کنی بمب مینداریم ؟ خب گیرم انداختیم بعدش چی؟ ایا اثری از کشوری به نام ایران خواهد ماند ؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      2 0
      امان از حماقت امثال....
  • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    91 30
    در سه گام قبلی که باز هم منفعلانه عمل کردن این بار هم امیدی نیست.
    • PL ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      13 5
      فاصله گرفتن ازجامعه جهانی وتشدید تحریمها ودرنتیجه فشار اقتصادی به مردم و انزوای بیشتر
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      1 0
      فاصله گرفتن از جامعه جهانی؟ انزوا؟ این انزوا مطلوب تر از ارتباط با این چند تا کشوری است که شما بهشون میگی جامعه جهانی. آدم وقتی توی محله ای زندگی میکنه که یه مشت بچه خزی اون اطراف هستن، نباید بذاره بچه اش قاتی این خزی ها بشه. البته یه عده ممکنه بیان از سر دلسوزی بگن، بچه را منزوی بار میاری. اما من میگم بچه آدم اگه منزوی باشه بهتر از اینه که با این خزی ها ارتباط داشته باشه و کل عمرش تباه بشه. تجربه نشون داده که ما هر وقت با این خزی های جامعه به اصطلاح جهانی ارتباط پیدا میکنیم، آدمهای فاسد هم در کشور زیاد میشن. در دهه 60 که ارتباط کمی داشتیم، دزدی و فساد کم بود. از موقعی که هاشمی فرمان قاتی شدن با خزی های جهانی را صادر کرد، بخور بخور و فساد هم در این کشور سر به فلک گذاشت. دلیلش را بخوام توضیح بدم طولانی میشه. امیدوارم رابطه بین ارتباط با خزی های دنیا و افزایش مفاسد در ایران را متوجه شوید. یک کلمه میگم. دلیلش عدم رشد کافی ایرانی هاست. وقتی بلوغ کافی و استحکام اقتصادی پیدا کردن، ارتباط با خزی ها دیگه تغییرشون نمیده. بلکه به خزی ها درس میدن و آنها را در راستای تعالی انسانی رشد خواهند داد
  • پویا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    72 8
    اروپایی‌ها ابتدا وعده دادند که حداکثر ۲ ماه پس از خروج آمریکا از برجام یعنی تیرماه سال ۹۷ تعهدات خود مبنی بر تضمین فروش نفت و همچنین برقراری تبادلات مالی و بانکی تهران را اجرایی کنند اما با گذشت مدت زیادی عملا عدم اراده و ناتوانی آنان بر همگان اثبات شد.
    • AT ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      7 1
      چطوره یک موشک دیگه هوا کنیم روش بنویسیم اروپا باید از بین برود؟
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    84 12
    هر چی داریم جلوتر میریم این ایرانه که داره بدهکار میشه! انگار اصلا اونا جزئی از توافق نبودن!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    57 21
    نکته ای که وجود داره اینه که ایران داره طبق بندهای برجام عمل میکنه و از حق قانونی خودش استفاده میکنه. اونوقت فرانسه میاد حرف از نقض برجام میزنه واقعا شرم آوره!
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      رهبر انقلاب خوب جواب اروپا و فرانسه رو دادند. گفتند مکرون یا خیلی سادست و یا اینکه همدست آمریکایی ها. مشخصا همدسته و هر کسی میدونه با ترامپ دیدار کردن نفعی نه برای ایران بلکه برای هیچ کشوری نداره
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    75 18
    به نظرم گامها خیلی لرزانه. طوری که طرف غربی فهمیده ایران از روی اجبار داره این کار رو میکنه. حالا که وارد این فاز شدید باید گامها رو مستحکم بردارید طوری که طرف مقابل هم حساب ببره. وگرنه همون آشه و همون کاسه...
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    نظر من اینه که هیچ امیدی به بهبودی اوضاع نیست
    • محمدحسین IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      5 3
      توکلت به خدا باشه، نا امید نباش.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    37 11
    ایران باید در گامهاش جدیتر عمل میکرد حالا که اروپا داره تهمت نقض برجام میزنه بهتر بود کاری فراتر از این اقدامات صورت میگرفت.
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      1 0
      آقای روحانی فقط بلده حوالی درکه کوهپیمایی کنه. ایشان نه کوهنورده و نه سنگ نورد. از کسی که برای هواخوری میره اوسون و شیرپلا، توقع نداشته باشید به اورست صعودکنه
  • مازیار ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    79 16
    این یک قماره.داریم این کارو می کنیم به امید عقب نشینی طرف مقابل.اما اگه پرونده رفت شورای امنیت و قطعنامه ها برگشت اونوقت می خوایم چیکار کنیم.
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      13 16
      به جای این نظر سنجی، کمالوندی یا صالحی را دعوت کنید کافه خبر تا من سوالهایی را که دارم از ایشان بپرسم. من از جزییات کارهایی که دارن میکنن خبر ندارم. رسانه های مختلف حرفهای مختلف میزنن. الان این سانتریفیوژهایی که در فردو داره گازدهی میشه، چند سو قدرت غنی سازی داره؟ در نطنز چطور؟ میزان غنی سازی در روز چقدره؟ ذخایرمان چطور؟ زمان فرار هسته ای الان چقدر شده؟ اینها را بگویید تا من ارزیابی ام را خدمت شما عرض کنم
    • FR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      4 0
      بنظر می رسد تحریم های کنونی سنگینتر از تحریم هایی هستند که قبلا در شوری امنیت علیه ایران اعمال شدند.در واقع اروپایی ها با زیرکی در اعمال تحریم های شدیدتر با آمریکا سهیم شدندبا این تفاوت که تحریم ها اینبار توسط ترامپ ابلاغ شده اند نه شوری امنیت.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      فرقی با الان نمیکنه این ترامپ لطف بزرگی که کرد این بود که کارت تحریمها رو کلا سوزوند
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    33 1
    متاسفانه الان همه کارشناس و خبره میشن.بدون اینکه تحصصی داشته باشن.
    • شمس تبریزی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      17 12
      حالا اونهایی که تخصص دارن چه گلی زدن به سر مملکت؟ خانم والده من هم اگه جزو مقامات بود، بهتر میتونست اداره کنه
  • کاظمیان IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    34 64
    اگر ایران توی گودال افتاده به قول مکرون، فرانسه توی بزرگترین گودال دنیا دفن شده. هر روز جلیقه زردها تو خیابونن و سرکوب هم میشن. بعد دم از حقوق بشر هم میزنن خنده داره واقعا
  • حسینی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    24 35
    موقعی فهمیدیم که قطعنامه های شورای امنیت، تهدیدها و غیره همش الکی و پوچ بود که صنعت هسته ایمون رو از بین بردیم. اگر الان سلاح های هسته ای قدرتمند داشتیم قدرت چانه زنیمون خیلی بیشتر از این حرفا بود و هیچکس جرات گزافه گویی علیه ملت بزرگ ایران رو نداشت.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      52 7
      حالا کره شمالی که بمب هسته ای داره چه گلی به سر خودش زده؟!
    • AE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      34 5
      اگر قعطنامه شورای امنیت ارزش نداشت از 61تا 67 برای یه قطعنامه شش سال نمی جنگیدیم
    • AE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      33 6
      هرچقدر کره شمالی چانه زد ماهم میزدیم. متوهم جنگ طلب.
    • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      51 14
      مگه فقط کره شمالی داره. آمریکا ، انگلیس ،چین، فرانسه، روسیه، اسرائیل هم دارند. حتما به درد میخوره که تا الان از بین نبردنش
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    105 1
    موضوع کاهش تعهدات برجامی فقط توی مرحله اول و نهایتا دوم جنجالی شد و سر و صدا به پا کرد تو دنیا. هر چی جلوتر میریم حساسیتها کمتر میشه و جنگ فرسایشی هم بالطبع ادامه پیدا میکنه. این موضوع به نظرم برای امریکاییها هم کم اهمیت شده
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      چون در گام اول و دوم دیدن، این بابا بخار نداره و گام اول و دوش چیز دندونگیری نبوده. اینه که فهمیدن گامهای بعدی هم قمپز درکردنه. قبلا که گفتم. گفتم از این آقایون انرژی اتمی چند تا سوال را بپرسید تا بشه ارزیابی کرد که گامهای ما چقدر جدیه. به علاوه، ترامپ هم یه مقدار زیادی زده تو کاسه و کوزه اجماع جهانی. بولتون رو هم آدم حساب نکرد. مکرون و مرکل که جای خود را دارند. اگر میبینی سر و صدای زیادی درست نشده، یه مقدار هم به این قضیه بر میگرده که اتحادشون از بین رفته
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    38 2
    به نظرم این اقدامات نمیتونه برگ برنده ای برای ایران باشه. ایران به یه چیز متفاوت نیاز داره. اهرمی قدرتمند. مثلا اردوغان با موضوع مهاجران و آوارگان و باز کردن مرزها خوب اروپایی ها رو نقره داغ میکنه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      15 10
      واضحه که ایران داره مدارا میکنه وگرنه اهرم هست. از باز کردن راه ترانزیت مواد مخدر به اروپا تا نا امن کردن تنگه هرمز و...
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      17 1
      آوارگان اهرم فشار اردوغان هستن؟ آوارگان کلی برای او گرفتاری درست کردن. شمال سوریه اومده تا یه جایی برای اینها درست کنه و بتونه دکشون کنه. البته شمال سوریه هم که اومد کلی بهش حمله شده. کدوم اهرم فشار جانم؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    9 55
    صنعت هسته ای . حکومت بر کل جهان . نفوذ تا کل اروپا .
    • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      63 2
      داداش دوران اسکندر مقدونی و تیمور لنگ و چنگیز مغول خیلی ساله که به سر اومده
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      9 0
      توهم توهم توهم
  • FR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    16 12
    با توجه به بی رحمی شدت تحریم های آمریکا و غرب گام های دولت بسیار کوچک و لاک پشتی هستند.باید تا قبل از انتخاب مجدد ترامپ کارت امتیازگیری را شارژ شارژ کرد حتی بیشتر از قبل از امضای برجام
  • آرش IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    18 10
    تا به حال ایران درست عمل کرده. کاهش گام به گام تعهدات در کنار اعلام آمادگی برای مذاکره در صورت بازگشت آمریکا به برجام همراه با قدرت نمایی در کشتی انگلیسی و زدن پهپاد در مجموع پاسخهای مناسبی به تحریمها بوده
    • شمس تبریزی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      موافق نیستم که پاسخ تحریمها را دادیم. اما به نظرم نباید کاری کنیم که ترامپ دوباره انتخاب نشه. ترامپ الان یه جورایی پاش روی پوست خربزه است. اگر از برجام به طور کامل خارج بشیم، آتو دادیم دست دموکراتها تا به ترامپ حمله کنن و افکار عمومی آمریکا را علیه او تحریک کنن. بعد از اینکه ترامپ دوباره انتخاب شد، و احتمالا بعد انتخابات 1400 زمان خروج کامل از برجامه. ترامپ به این شکلی که داره پیش میره، تا 4 سال دیگه چیزی از اجماع جهانی باقی نمیذاره. غرب زمانی که تیکه پاره باشه، فرصت بهتری برای کارهای ما فراهم میشه. به علاوه، فعلا باید جای پامون در عراق و سوریه محکم بشه. البته اینها را نمیگم که بگم روحانی با تدبیر گامهای خروج از برجام را تنظیم کرده. نه ایشان کلا جنم خروج از چیزی را نداره. همیشه دنبال ورودکردنه. ساختمان سیاست ایشان فقط در ورودی داره. در خروجی و پله های اضطراری نداره
  • تاره IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    16 35
    بتازید دلاوران نزارید امریکا واروپا بی جواب بماند اگر محکم بایستیم هیچ غلطی نمی توانند بکنند
    • کاوه. IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
      5 1
      شما ازونایی هستی ک مردم میفرستی جلو گلوله و.. اونوق خودت ی گوشه میشینی ب ریش ملت میخندی. از بتازید ای دلاورانت قشنگ هویتت معلوم شد.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    7 9
    سلام. هدف آمریکا و اسرائیل همین خارج شدن از برجام است. حداقل یکسال دیگر صبر میکردند.
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    13 5
    نتیجه این شیوه را قبلا در رابطه با دیگر کشورها دیده ایم. هر کس بخواهد قلدری کند شاخش را میشکنند. اول باید کشوری قدرتمند و مرفه ساخت...
  • احمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    6 49
    این کافی نیست ایران باید به اروپا و آمریکا حمله کند و یا حداقل از ارسال محصولات ساخت ایران جلو گیری کند.
    • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      70 3
      تو رو خدا این تهدید را مطرح نکن . ما در اروپا بیچاره میشیم اگر محصولات ساخت ایران به دست مون نرسه. برمیگردیم به قرون وسطی. نکنین این کارو با ما بدبخت های اروپایی!
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    11 10
    کاش بجای اینکارها دنبال راهکارهای اساسی برای حل مشکلات اقتصادی با اتکا به توانمندیهای داخلی بودیم در این صورت کشورهای مقابل مجبور به عقب نشینی میشدند با این وضعیت مفاسد اقتصادی و کوتاهی دستگاهها به هیچ جایی نمیرسیم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    3 2
    ظاهرا گام به گام درجهت کاهش تعهدات برپایه تعهدات وکاملا حقوقی خصوصا حقوق بین الملل است لیکن ایران اگر با چین وروسیه دراین باره روابط بسیار مطمئن دارد خصوصا روسیه که چنانچه ایران را تنها بگذارد آمریکا روسیه را دریک حصار کنترل شده قرار خواهدداد
  • محمدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    8 11
    ایران انرژی صلح امیز هسته ای را حق مسلم خود می داند، چون در آینده با گسترش جمعیت نیاز به برق رسانی به شهر ها و روستاها است،نیاز به برق برای صنایع تولیدی است که ایران آینده ی روشن داشته باشد،نیاز به استفاده در مصارف کشاورزی است، نیاز به رادیو داروها برای بیماران سرطانی است که نخواهند خرج خارج از کشور را متقبل شوند،یا جانشان را از دست دهند.کجا بفکر ایران هستید؟تحریم اقتصادی و...می کنید که استقلال کشورها را بگیرید، کجا جوابگوی ایران هستید،برای جان مردم ایران ارزش قایلید تحریم اقتصادی نکنید،بحقوق بشر پایبنید جلوی استقلال ملتها و کشورهای آسیایی را نگیرید،چرا جز استثمار چیزی در ذهن و روانتان نیست،این اعمال دوگانه با ملتها خلاف قوانین الهی و انسانی است.ایران بمب اتم را که تنها سردمداران امریکایی از آن در کشتار بشریت استفاده کردند درست نمی داند و رژیم جعلی صهیونیسم که زرادتخانه های هسته ای اش را پنهان می کند تهدیدی برای بشریت می داند،اگر به حقوق بشر پایبندید چرا ترازوی عدل الهی را با سیاستهای دوگانه برهم می زنید و خدا را نمی بینید،در حالیکه خدای یکتا ناظر بر اعمال شماست و سخت عذاب می دهد
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    18 0
    عاقل آنست که اندیشه کند اخر کار.هر گاه توانستیم با درصد قابلیت اعتماد و اطمینان بالا حرکات مرحله ای رقبا در این بازی را تعیین کنیم خواهیم توانست درست عمل کنیم. متاسفانه اروپا و امریکا دست ایران را از مدتها پیش خوانده اند و ما حتی نمی توانیم حرکات اتی روسیه و چین را به درستی پیش بینی کنیم.بدانید تمامی طرفهای مقابل شما سرمایه محور و وسود سالار هستند ...
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    11 1
    ضعیف و کم اثر
  • حسین IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    9 3
    غرب بطور کامل به اهداف کوتاه مدت ومیان مدت خود رسید وهزینه های بالایی به صنعت هسته ای ما تحمیل کرد. حالا باغنی سازی 4 درصد خوراک خبری به رسانه هایشان میدهیم تا دوبازه سیاه نمایی کنند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    3 3
    من موافقم. تعادل همواره باید برقرار بمونه
  • RO ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    8 16
    سلام در مورد گام چهارم هسته ای مقابله به مثل دستور قرآن است بنابراین عملی پسندیده است اما باید در کنار آن از دپلماسی پنهان و کمی آشکار به این بازی خاتمه دهند چون برگشت به شرایط اجماع علیه ایران به نفع مردم نیست ایران ۱۴۰۰ باید ایران گام دوم باشد ایران امن . آباد . وانقلابی ارزشی. بدون شک رهبری راهبردی حضرت آقا ایران را از این عقبه نفس گیر عبور خواهد داد ایدون باد
  • علی سپهر IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    24 11
    ببینید اونا به ما میگن هرکاری میخاید بکنید قبلا پوءن های زیادی دادید با برجام بی خودی ۲۰ سال دیگه یا بیشتر هم به ۸ سال قبل بر نمگردید اقای صالحی اون موقع تمام باج ها رو تایید می فرمودن برجام قرار داد ترکمنچایی هستش که هیچ کی توش غیر ایران نیست دولت جرات برهم زدن برجام رو نداره سالها باید عواقب ندونم کاری های دولت و ظریف رو بدیم هیچ کشوری چنین قراردادی رو امضا نمی کرد
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    2 0
    به هر حال اثر مثبتی هم برای زندگی مردم نداشته است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    3 1
    ارزیابی اینه که اینا گامهایی به سمت به فنا رفتنه
  • ناشناس IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 2
    به عنوان کسی که طرفدار برجام بودم ... موافق این گام ها هستم و ایران باید کامل از برجام خارج بشه و هزینه های ترامپ رو افزایش بده و حتی می تونه به حد بمب اتم برسه ... بعدش مذاکره فقط با امریکاس . یعنی از بالا وارد مذاکره بشه ... یعنی بعدش ایران نباید کشورهای اروپایی .... رو ادم حساب کنه و فقط فقط باید با امریکا مذاکره و کار کنه ..‌ این مذاکرات نشون داد که اروپایی ها و چین و روسیه بدرد ایران نمی خورن ... بهتر ایران با امریکا بطور کامل مشکلات رو برطرف کنه ... اون هم گام به گام ... حتی اگه جنگ هم بشه خوبه تا بعدش به این موارد برسن..
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      مذاکره با چه هدفی؟ شما بدون هدفگذاری میخواهید مذاکره کنید. گیرم بمب اتمی هم داشته باشیم و بعد بریم برای مذاکره. چی میخواهید بدهید و چی بگیرید؟ مشکل حتی بمب اتمی هم نیست. ایران یک گفتمانی داره که خلاف گفتمان غربه. یا باید گفتمان آنها را بپذیرید و یا همین آش و همین کاسه است. خودتون رو گول نزنید. در مطبوعات غربی دایم گفته میشه ایران باید سر به راه بشه و رفتار نرمال پیدا کنه. هیچ از خودتون پرسیدید سر به راه شدن و نرمال شدن یعنی چه؟ یعنی پذیرش گفتمان غرب. هیچ گزینه دیگری وجود نداره.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 3
    لازم وضروری ولی خیلی دیرهنگام
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    9 0
    ایران از نظر جمعیت و وسعت یک درصد دنیا رو شامل میشه(شاخص های امیدوار کننده رو مطرح کردم نه ثروت یا تکنولوژی) پس باید ادعاهای یک درصدی هم بکنه، لقمه بزرگتر از دهان برداشتن میشه وضع امروز که تازه این روزای خوبشه
  • علي IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    2 3
    توافق اوليه اشتباه و با توجه به سخنان رهبر انتها از همان ابتدا مشخص بود و حال كه چنين شد پس اين كار زودتر از اينها بايد انجام مي شد و در همين زمان هم بسيار كار عالي ست
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      0 0
      میتونی بگی برجام در مقابل کدوم قرارداد سالم و بی اشتباه ما قرار میگیره که حالا همه مدعی اشتباه بودن اون هستند،تا جایی که میدانیم ما هیچ قرارداد درستی که نفع ملت باشه اصلا نداشتیم در هیچ زمینه ای چه نفتی.چه خودرویی. چه معدنی.چه جنگی .هیچی نمونه اولش چند قرون از قطعنامه598 رو گرفتیم که حالا از برجام انتظار داریم به ما میداد،چقدر حافظه تاریخی ضعیفی داریم که فقط برجام و بد میدانیم
  • سید محسن IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    5 1
    بازی با هسته ای ، بازی دو سر باخته... البته که آمریکا راه دیگه ای جلو پامون نذاشته. ولی خود مسِّولین هم به نتیجه ی این گام های هسته ای امیدی ندارند.وقتی یک کشور قدرتمند مثل آمریکا زور میگه یا باید مثل روسیه و چین قوی باشی و جلوش وایستی یا مثل ترکیه عمل کنی یعنی گاهی به نعل بزنی گاهی به میخ... که منافع ملی کشورت رو بتونی حفظ کنی.. چهل سال استکبار ستیزی دودش فقط و فقط تو چشم مردم رفت و اگه جلوشو نگیرن، خیلی زود کورشون می کنه.. پس باید از فرصت انتخابات آمریکا بهترین استفاده رو بکنیم و مشکل رو یک بار برای همیشه حل کنیم.فقط امیدوارم که دیر نشه...
    • شمس تبریزی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      1 0
      مشکل را اگه میخواهی یه بار و برای همیشه حل کنی، باید رژیم ایران تغییر کنه. هسته ای بهانه است، اصل نظام نشانه است. این شعار آمریکایی هاست. به کمتر از این هم راضی نیستن. دموکراتها دنبال روند تغییر تدریجی نظام بودن و ترامپ میخواست اینکار را فی الفور انجام بده. والسلام. تعجب من از اینه که روحانی متوجه خواست طرف آمریکایی نشد. مساله اینه که اینها رو بازی نمیکنن و مردم ما هم به علت اینکه از عمق مسایل سر در نمیارن، متوجه نمیشن. همین عراق یک نمونه دیگه است. نه بحث معیشت مطرحه و نه دموکراسی. تمام این آشوبها را برای این درست کردن تا ایران را از عراق بیرون کنن. در قرن بیستم یه طور مردم منطقه را بازی دادن و در قرن 21 یه طور دیگه. مشکل اینه که مردم این منطقه همیشه از فقدان درک رنج میبرن و کلا از نظر فکر و فهم تاخیر فاز فاجعه باری دارن و بدتر از همه خیال میکنن خیلی هم سرشون میشه. این دومی فاجعه بارتر از اولی هست
  • یک ایرانی IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    3 9
    فقط اطاعت از رهبری راه برون رفت از این مخمصه ایست که هم ایران و هم غرب در آن گیر کرده اند
  • امیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    3 5
    اصلا سری اول هم اشتباه بود برجام پذیرفتند. بازم دم ترامپت گرم که زد زیر برجام. آقا من بودم دیگه پی برجام نمیگرفتم. ترانزیت های حیاطی به اروپا رو لغو تنگه هرمز میبستم.زیر زیرکی یواشکی اسراییل مراکز صنعتیش رو هر شب میکوبیدم. عمارات عربستان.وهر خری هم که بود .آره دنیا باید عوض شه اونا بیان دنبال ما
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    3 0
    این بحث هم شده مثل اتوبانهامون که نه تابلو درست وحسابی دارن که بتونی بموقع تعیین مسیر کنی ! ونه اگر مسیری رو اشتباه رفتی بتونی مسیرت رو اصلاح کنی !
    • شمس تبریزی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      2 1
      البته اتوبانهای ایران مثل اتوبانهای آمریکا نیست که نشه دنده عقب بگیری. فلاشر رو بزن و کاری هم نداشته باش دنده عقب رفتن توی اتوبان ممنوعه. برخی جاها خوبه ایرانی بازی در بیاری خخخخخخخخ
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    3 0
    به نظر من اتفاق خاصی نمیفته
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    2 0
    گامهای برداشته شده موثر نبوده است چون در دنیا واکنش عملی و شدید در مقابل آن انجام نشد .و 1+5 را مجبور به انجام تعهداشان نکرده
  • گرفتار IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    6 1
    این انرژی هسته ای صلح آمیز واقعا به چه دردی میخوره، والا بقیه واسه بمب اتمی هم اینقدر خرج نکردن
  • مقیمی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 0
    ایران شاید هر دو ماه یک گام از تعهدات خودش را کم کنه ولی به هیچ عنوان از برجام خارج نمی شه . خارج شدن یعنی دوباره محکومیت در شورای امنیت و یک پارچگی جهانی بر علیه ایران و همینطور رفتن زیر بند هفت منشور سازمان ملل . همین برجام باعث شده تا آمریکا نتونه یک بلوک کامل جلوی ایران بذاره و با فشارهای اقتصادی هم فقط می خواد ایران را به اشتباه بندازه ولی سیاست مدارهای ما هم بی تجربه نیستند در ضمن پیروزی احتمالی فقط در جنگیدن نیست پیروز کسیکه مهر هاشو بجا و درست جابجا کنه
  • نیک فر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    سیاست خارجی کشور ما فوق العاده مشکل داره....و به هیچ وجه منافع کشور و مردم در اتخاذ تصمیمات و رویکردهای سیاسی در مواجه با موضوعات مهم بین المللی مورد توجه قرار نمی گیره!!! و متاسفانه به نظرات کارشناسان و دلسوزان و انتقادهای سازنده مردم هم هیچ توجهی نمی شود. بنابراین نتیجه کار این شده که همگان می بینیم که بدبختانه در چه بن بستی گرفتار شدیم و هیچ نقطه امیدی هم دیده نمیشه. یک عده ای قلیل بخاطر قدرت بیشتر و منافعشان با اقدامات نابخردانه امید همه مردم ایران را رو برای ارتباط مجدد با جهانیان بر باد دادند و اکنون خودشون رو کنار کشیده اند و نظاره گر بدبختی های ملت و دولت هستند و به هر دوی آنها انتقاد هم می کنند!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    ما که دنبال سلاح هسته ای نیستیم ول هند و پاکستان که دارند به عنوان قدرت در دنیا هستند و هیچکس جرات حرف زدن ندارد
  • بی نام CY ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    2 0
    ارام و پیوسته کارو پیش ببرن وفتی نزدیک تولید سلاح ه شدن و همه چی فراهم...یه بهانه بیارن بازرسا رو روانه خونشون کننو...

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین