سرنوشت نسل بحران زده بریتانیا چه خواهد شد؟

بریتانیا وارد فاز تازه ای از بحران سیاسی و اقتصادی می شود. جانسون هم استعفا داد و کمتر از 5 هفته دیگر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بوریس جانسون، بی تردید، جنجالی ترین چهره سیاسی دهه اخیر بریتانیا است. شهردار سابق لندن و چهره ای شوخ و پر سر و صدا که حضور رسانه ای پررنگی در بخش اعظم عمر خود داشته است، به دلیل شباهتهای ظاهری و حتی برخی بی مبالاتی های رفتاری و گفتاری، ترامپ بریتانیا خوانده می شود. بوریس بریتانیاییها با سقوط می به قدرت رسید و در نهایت به آرزوی خود رسید.

بسیاری بر اساس مدارک متقن، بر آنند که حمایت بوریس از برگزیت در طی رفراندم که در نتیجه نهایی بسیار تعیین کننده بود، حاصل محاسبات او برای به قدرت رسیدن پس از کمرون بود از آن رو که همه بر آن بودند که برگزیت با اختلاف نسبتا نزدیک شکست خواهد خورد و بوریس می خواسته است با رهبری جنبش ضد اتحادیه در دوران بعد، به رهبری محافظه کاران و در نهایت نخست وزیری برسد و محاسباتش با رأی آوردن برگزیت به هم خورد. به هر ترتیب، بوریس بریتانیاییها که حامی خروج قطعی و بدون توافق شامل با اتحادیه بوده است، بر خلاف انتظارها، به توافقی با اتحادیه اروپا برای تضمین خروج رسید.

در حالیکه گام اول برای تصویب توافق به طور قطعی در مجلس برداشته شد، او توافق را از ترس تغییر آن توسط نمایندگان مجلس، پس گرفت. به سرعت تقاضای دو سه ماه اخیر بوریس برای انتخابات عمومی که سایر احزاب با آن مخالف بودند، دوباره جان گرفت و با تضمین گرفتن کارگران و لیبرال دموکراتها و اسکاتلندیها برای تمدید ضرب الجل خروج از اتحادیه و تحقق این تمدید، بوریس جانسن، انتخاباتی را که مدتها برای برگزاری تقلا می کرد به دست آورده است. جانسن عملا اکثریت را در مجلس از دست داده است و با اخراج 21 نماینده از حزبش به واسطه عدم همراهی با او و برنامه هایش، نیاز دارد تا در قالب انتخابات تازه، به اکثریت برسد و برگزیت را با اتکاء به اکثریت، نهایی کند.

کمتر از 5 هفته تا روز انتخابات بریتانیا باقی است؛ کمپینهای جذاب و پرفراز و نشیبی آغاز شده اند و روزهای آتی، به طور خاص، سرنوشت یک نسل بریتانیا را رقم خواهد زد. نسلی که در جوانی با سه برابر شدن هزینه های تحصیلی روبرو شد، به سختی در دوران ریاضت اقتصادی تقلا کرد و حالا در دوران بلوغ ذهنی، ده سال پس از بحران اقتصادی 2008 ، نگران تبعات اقتصادی و اجتماعی برگزیت است.

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =