آب خلیج‌فارس به استان یزد منتقل می‌شود

ایرنا نوشت: استاندار یزد گفت آب خلیج‌فارس سال آینده به این استان منتقل می‌شود که امیدواریم سهمیه آن برای مردم و استفاده آنها ۲ برابر شود.

محمدعلی طالبی یکشنبه‌شب در شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد افزود: ظرفیت خط انتقال آب خلیج‌فارس به گونه‌ای است که امکان افزایش سهمیه اختصاصی دارد.

وی ادامه داد: همچنین در ارتباط با خط انتقال آب از دریای عمان نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی هستیم که در این رابطه صندوق توسعه‌ملی می‌تواند این بخش را یاری دهد.

استاتدار یزد اظهار داشت: رئیس‌جمهوری از شفافیت و مبارزه با فساد  صحبت کردند و مدیران این استان  کاملا با این واژه‌ها آشنا هستند چون الگویی را تحت عنوان حکمرانی خوب با همین شاخص دنبال کردیم.

طالبی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی و تدوین سند آمایش را به عنوان یکی از اولویت‌های استان دنبال می‌کنیم و خیلی از مشکلاتی که استان با آن مواجه است ناشی از نبود این سند است.

وی از استخراج اولویت‌های راهبردی در قالب سند آمایش خبر داد و تصریح کرد:  چهار محور به عنوان اولویت در نظر گرفته شده که شامل توسعه متوازن، محیط زیست و مدیریت مصرف‌آب، اقتصاد دانش بنیان و توجه به گردشگری، میراث فرهنگی و خدمات برتر است.

این مسئول گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان راهکار مشکل اشتغال  است و یزد یکی از  استان‌ها  با کمترین نرخ بیکاری بوده ولی در سال‌های گذشته با مهاجرت‌های بی‌رویه  که صورت گرفته شاهد بیکاری قشر تحصیل‌کرده و زنان هستیم.

نشست شورای اداری یزد یکشنبه شب با حضور آقای روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و همزمان ۵۰۰ طرح عمرانی، تولیدی و زیرساختی از طریق ویدئو کنفرانس در استان به بهره برداری رسید.

17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =