استاندار مرکزی:شهرداری باید سازوکار اجرایی انتقال اصناف مزاحم یا آلوده را به شهرک خودرو فراهم کند

استاندار مرکزی شهرداری را موظف به انتقال اصناف مزاحم یا آلوده، به شهرک خودرو با استفاده از بسته های تشویقی ویا قوه قهریه کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، آقازاده در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک که امروز با حضور اعضای کارگروه تشکیل شد، از کاهش تعداد روز های آلوده شهر اراک طی ۳سال اخیر خبرداد وافزود:از سال ۹۵ ما شاهد کاهش ۷۰درصدی روز های آلوده بوده ایم که به این معنی است که این مهم تصادفی نبوده وبرنامه مشخصی داشته که ما در حال حاضر شاهد اثرات مثبت این تصمیم واتفاق هستیم.

استاندار مرکزی از بهره برداری آند  تا سال ۱۴۰۰خبر دادو بیان کرد: عزم جدی استان وشرکت الومینیوم برای کاهش آلودگی های این کارخانه که در جلسه امروز هم مصوب کردیم این است که با برنامه زمان بندی واجرایی که آلومینیوم اجرا می کند وشرکت کربن صنعت مجری آن است بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تکمیل ساختمان و نصب تجهیزات را داشته باشیم که بتوانیم تا سال ۱۴۰۰بهره برداری از آند استاندارد را شاهد باشیم.

وی سازوکار اجرایی انتقال اصناف مزاحم یا آلوده را به شهرداری سپرد وتاکید کرد : 
شهرداری در این دبیرخانه بر اساس ماده ۵۵قانون شهرداری ها که عمدتا ما بر روی ماده ۲۰متمرکز شدیم، باید ساز وکار اجرایی انتقال اصناف مزاحم ویا آلوده را فراهم کند.

آقازاده در این رابطه ادامه داد: 
کسبه این آمادگی را دارند ومی دانند که در محل کسب فعلی یکی از عوامل اصلی ترافیک می شوند. با توجه به افزایش ترافیک این کسبه دیگر نمی توانند در این محله ها باشند بنابراین ساز وکار اجرایی آن با  شهرداری است که یا بااستفاده از قوه قهریه ویا تشویق  ظرف یک مدت زمان مشخص این کار را انجام دهیم.

آقازاده با اشاره سختی انتقال کسبه به شهرک خودرو تصریح کرد: انتقال این صنوف کار سختی است اما ساز وکارش به عهده مدیریت شهری است که این باید در حوزه مدیریت شهری تصمیم گرفته وسیاست گذاری شود ودر کمیسیون ماده ۲۰بیاید وکار اجراییش آماده شود تا ما بتوانیم به مرور نه یک جا این کار را انجام دهیم.


استاندار مرکزی با اعلام آمادگی دستگاه های مختلف برای تسریع در روند انتقال تاکید کرد:
شورای اسلامی شهر بسته های تشویقی ویا ترغیبی ویا تلفیقی از هر دو را  اعلام کند؛ ما این آمادگی را داریم که مجموعه دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضایی، شورای تامین استانداری، تلفیقی از این تصمیمات را که عمدتا باید تشویقی باشدو باعث انگیره شود را انجام  دهیم.

استاندار مرکزی از کاهش تعداد افراد مبتلا به سرطان در استان خبر داد ومتذکر شد:
بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی  ۲۱۱۹نفر مبتلا به سرطان ثبت نام شده در استان داریم که اگر در ۱۰۰هزار نفر حساب کنیم حدود ۱۳۶نفر مبتلا به سرطان داریم که نرم کشوری ۱۵۰نفر است وما حدود ۱۰درصد زیر نرم کشوری هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =