فارس: شمار زیادی از گردان امنیتی "محمد المقذیرف " که مسئول تامین امنیت معمر قذافی است به صف معترضان در طرابلس پیوستند.

تلویزیون روسیا الیوم در گزارشی به افزایش شکاف در پیکره رژیم قذافی پرداخت و با بیان اینکه هیأت لیبی در سازمان ملل استعفا داده و قذافی را به ترک قدرت دعوت کرد؛ به فرار برخی از خلبانان لیبیایی به جمهوری مالتا پرداخت و افزود: هیأت لیبی در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از دادگاه جنایی بین‌المللی خواست در جنایان رژیم لیبی علیه تظاهرات کنندگان و ملت این کشور تحقیق کند.

این گزارش با بیان اینکه دو جنگنده لیبیایی از نوع میراژ و دو بالگرد دیگر در جزایر مالت فرود آمدند،‌افزود: هفت نفری که در بالگرد‌های مذکور حضور داشتند خود را شهروند فرانسوی معرفی کرده‌اند.

این گزارش حاکی است که مقامات مالت به دو سرتیپ ارتش لیبی که در نیروی هوایی این کشور مشغول به کار بودند به همراه چهار سرباز دیگر پس از درخواست پناهندگی سیاسی اجازه فرود داده‌اند.

بنا براین گزارش، چندین گردان ارتش لیبی با صدور بیانیه‌هایی پیوستن خود به تظاهرات کنندگان را به صورت رسمی اعلام کرده و دیگران همکاران سابق خود را به پیوستن به خیل مردم دعوت کردند.

روسیا الیوم با بیان اینکه شمار زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس نیز جدایی خود از رژیم قذافی و پیوستن به صف مردم را اعلام کرده‌اند، افزود: شماری از نیروهای ارتش در مناطق شرقی لیبی با مزدورانی که به کشتار مردم می‌پرداختند به رویارویی پرداختند.

این گزارش از پیوستن نیروهای گردان گارد حفاظت معمر قذافی به خیل معترضان خبر داد و افزود: شمار زیادی از گردان امنیتی "محمد المقذیرف " که مسئول تامین امنیت معمر قذافی است به صف معترضان در طرابلس پیوستند. در همان حال اخباری مبنی بر سقوط شهر الزاویه به دست تظاهرات کنندگان مخابره شده است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =