تعداد کشته های زلزله 6.3 ریشتری در نیوزیلند به 65 نفر رسید.

به گزارش سی ان ان جان کی نخست وزیر نیوزیلند ضمن بازدید از مناطق زلزله زده تایید کرد که تاکنون 65 نفر جان خود را از دست داده اند. وی امروز را تاریکترین روز نیوزیلند نامید. تعداد زخمی شدگان هنوز مشخص نشده است ونیروهای امداد همچنان در حال آوار برداری هستند و قطعا تعداد کشته شدگان بیشتر خواهد شد.
زلزله هنگامی رخ داد که مردم در حال ناهار خوردن بودند و چندین پس لرزه نیز بعد از آن به وقوع پیوست.زلزله در عمق2.5 مایلی زمین رخ داد و اولویت اینک بیرون کشیدن مردمی است که زیر آوار مانده اند.
نخست وزیر همچنین اعلام کرد پلیس و نیروی ارتش و نیروهای امداد از تمامی نقاط کشور فراخوانده شده اند و در منطقه کریس چرچ مشغول امداد شده اند. حدود 5 ماه قبل که زلزله 7 ریشتری همین منطقه را لرزاند کسی کشته نشد اما اینک کلیسای مرکزی شهر که جنبه سمبلیک هم داشت، کاملا تخریب شده است.
اورا کمبل که کارمند اداره ای در طبقه ششم ساختمانی در مرکز شهر بود گفت ناگهان دیدم زمین لرزید و شیشه ها شکسته شده و آجرها فرو ریخت. مردم همگی فریاد می کشیدند و سعی می کردند به بیرون از ساختمان بروند.خطوط تلفن از جمله تلفن مرکز فوریتها قطع شده و مردم با مشکلات زیادی روبرو شده اند. جاده ها شکافته شده و با ترکیدن لوله برخی خیابانها دچار سیل زدگی شده اند. برق 80 درصد از شهر کاملا قطع شده و مردم بدون برق بسر می برند.
پروازها لغو شده و هیچ هواپیمایی اجازه پرواز تا اطلاع ثانوی را ندارد. از سال 1931 تا 5 ماه قبل که زلزله 7 ریشتری جنوب نیوزیلند رخ داد، زلزله دیگری نیامده بود اما اینک زلزله 6.3 ریشتری خیابانها را به بیابان تبدیل کرده است. مرکز زلزله شناسی امریکا آنرا پس لرزه ماه سپتامبر نامیده است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =