حمیدرضا صدر از نماینده ایران در اسکار نوشت/ «در جستجوی فریده» با حضور خود فریده

حمیدرضا صدر که در جشنواره فیلم‌های آسیایی کالورسیتی به تماشای فیلم «در جستجوی فریده» نشسته بود، در یادداشتی اینستاگرام درباره این فیلم نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا صدر که در جشنواره فیلم‌های آسیایی کالورسیتی همراه با الین کانینگ که فیلم درباره او ساخته شده، به تماشای «در جستجوی فریده» نشسته است، در یادداشتی در اینستاگرام نوشت:

«حکایت دختر شیرخواره‌ای که حدود چهل سال پیش در حرم امام‌ رضا رها شده و زوج هلندی که او را که در شیرخواه گاه نام فریده بر او گذاشته بودند به فرزندی پذیرفته اند. بازگشت الین / فریده پس از چهار دهه به ایران برای یافتن خانواده واقعی اش. ادعای سه خانواده که او را فرزند خود خوانده اند. رد شدن ادعاها پس از انجام آزمایش ها.

نمی توان به فیلم «کریستین» ساخته محمد جعفری که در آن زن سوئدی به ایران بازمی گردد تا خانواده اش را بیابد اشاره نکرد. ترکیب اثر، گاهی مو به مو یادآور «کریستین» است. در عین حال حضور بسیار قوی الین / فریده برابر دوربین در آن نماهای نزدیک، تماشای فیلم های بلند را تداعی می کند.

فیلم با ورود الین / فریده به ایران نمایشگر شرایط سه خانواده مدعی تملک زن می شود. آمیزه ای از فقر، چند همسری، بی وفایی مادر، اعتیاد پدر، سرخوردگی پس از مواجه شدن با نتایج آزمایش. همه اینها به علاوه استفاده از نشانه ها و مناسک مذهبی: چادر سر کردن زن که ترکیب طبیعی دارد و نمایش زنجیر زدن که بسیار گل درشت شده.»

۲۴۱۲۴۱
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    اون وقت چنین ملغمه ای بره اسکار خوبه، متری شیش و نیم بده؟! آخه اینم شد انتخاب؟