همه چیز درباره یک ترور

بعد از ترور یک فرمانده ارشد جهاداسلامی و فرزند یک عضو دیگر این گروه، 190 راکت از سوی غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته رژیم صهیونیستی با شلیک یک موشک به دمشق، «بهاءابوالعطا» فرمانده ارشد جهاد اسلامی را ترور کرد. همزمان حمله موشکی دیگری در لبنان رخ داد که هدف آن هم یکی دیگر از اعضای این گروه بود، اما درنتیجه آن ترور فرزند«اکرم العجوری» ترور و خودش نجات یافت.  رسانه‌های مختلف اسرائیل  مدعی شده اند که فرمانده ارشد جهاد اسلامی  بر ساخت موشک دوربرد و دیگر سلاح‌ها نظارت می‌کرده است و نتانیاهو از ده روز قبل شخصا نقشه این ترور را کشیده و انجام آن را برنامه ریزی کرده است. این اتفاقات باعث نزدیک به 200 حمله موشکی از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی بوده است.

در ادامه گزارشی از تازه ترین تحولات فلسطین را می خوانیم:

شلیک موشک از غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک 190 راکت و موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد. او سه‌شنبه‌ شب گفت که از صبح سه‌شنبه تاکنون، ۱۹۰ موشک و راکت از غزه به سمت «اسرائیل» شلیک شده است. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، تل‌آویو در این بیانیه به برخورد بخشی از موشک‌های شلیک‌شده از غزه اذعان کرده، اما مدعی شده است که این موشک‌ها به مناطق غیرمسکونی و بایر برخورد کرده و سامانه گنبد آهنین «عمدا» به سوی آن‌ها نشانه نرفته است. دیروز وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به حملات راکتی گروه های مقاومت گفته بود که یک میلیون نفر در پناهگاه هستند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره وضعیت جاری در اراضی اشغالی در نتیجه عملیات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین در قبال ترور یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی، بیانیه‌ توئیتری منتشر کرد و در توئیتی نوشت:«آژیرهای هشدار در سراسر جنوب و مرکز (فلسطین اشغالی) به صدا درآمدند. یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها و مدارس و مراکز شغلی تعطیل هستند».

این وزارتخانه مدعی شد:«اسرائیل از خود در برابر جهاد اسلامی ـ که یک گروه تروریستی مورد حمایت مالی ایران است ـ حفاظت خواهد کرد؛ گروهی که حملات بی شماری علیه شهروندان غیر نظامی ما انجام داده است.»

محکومیت ترور

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان» روز سه‌شنبه در واکنش به ترور «بها ابوالعطا» فرمانده ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و ترور «معاذ العجوری» از فرزندان «اکرم العجوری» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی بیانیه‌ای صادر و آن را بشدت محکوم کرد. مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان این بیانیه خود، جنایت رژیم صهیونیستی و ترور رهبران و فرماندهان مقاومت و غیرنظامیان در فلسطین و سوریه را محکوم کرد

حزب الله لبنان هم به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داد.  حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تجاوز به غزه و دمشق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان مقاومت و خانواده‌های شریفشان یا به دنبال پیروزی هستند یا شهادت و این چیزی بود که نصیب فرمانده شهید بهاء ابوالعطاء و همسر شریف و فرزند رهبر مجاهد اکرم العجوری و همراهانش شد.  خطاب به برادران عزیزمان در جنبش جهاد اسلامی می‌گوییم که امت به مقاومت و جانفشانی‌های آنها افتخار می‌کند. به مقاومت ملت صبور فلسطین و به توانایی جنبش‌های مقاومت در واکنش قوی و اجرای قصاص عادلانه علیه متجاوزان جنایتکار ایمان داریم.

در این بیانیه آمده است: راه مقاومت و جهاد است که آزادی و پیروزی نهایی را محقق خواهد کرد. جنبش حماس سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را افزایش دهد، مقاومت هم پاسخ خواهد داد. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس به شبکه خبری «الاقصی» گفت که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود علیه غزه را افزایش دهد، مقاومت دست بسته نخواهد بود. فوزی برهوم گفت حماس اشکالی نمی‌بیند که برای مهار رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزات آن علیه غزه، میانجی‌گری از سوی هر طرفی صورت بگیرد.

به نوشته وبگاه فلسطینی دنیا الوطن، «حازم قاسم» دیگر سخنگوی حماس هم در صفحه توئیتر خود نوشت که حمایت مستمر مردم فلسطین از مقاومت و گزینه‌های پاسخگویی آن، از مهمترین عوامل پایداری مقاومت در برابر جنایت‌های اشغالگران است.

این حمله در ایران هم واکنش های خود را داشت. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به غزه و ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی را شدیداً محکوم کرد.سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در حمله به غزه و ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی را به شدت محکوم و بر ضرورت تعقیب و مجازات اشغالگران فلسطین در محاکم بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی تاکید کرد.  موسوی با تجلیل از مبارزات مشروع و مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین، وحدت و مقاومت را تنها گزینه مردم در مبارزه با غاصبان فلسطین، توصیف کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سکوت و انفعال سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در  برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه در پرتو حمایت از این رژیم سفاک و کودک کش، جنایات و ترور مردم و مبارزان فلسطینی در داخل و خارج از اراضی اشغالی ادامه داشته است.  او در پایان از سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی خواست به وظیفه و مسؤولیت انسانی و قانونی خود در توقف اقدامات تروریستی اشغالگران قدس و حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین عمل کنند.

حمله دوم به غزه و ترور یک فرمانده دیگر

امروز صبح هم هواپیماهای رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در غرب نوار غزه را بمباران کرد. هواپیماهای رژیم صهیونیستی، منطقه ای در نزدیکی اردوگاها الشاطی در غرب نوار غزه را هدف قرار دادند. همزمان مقاومت فلسطین، یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را با موشک هدف قرار داد و بعد آژیرهای خطر در منطقه بیت شمس در حومه قدس اشغالی به صدا درآمد. گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از شهادت یکی دیگر از فرماندهان میدانی این جنبش به نام«خالد معوض فراج» خبر داد. او مسئولیت فرماندهی نیروهای جهاد اسلامی در مرکز نوار غزه را برعهده داشت.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی دور تازه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آمار شهدای فلسطینی باز هم افزایش یافته است.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی ساعتی پیش بار دیگر چند نقطه از نوار غزه را هدف حمله قرار داده است، که در پی این موج تازه حملات چهار فلسطینی دیگر شهید شده‌اند. حملات تازه عمدتا بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار داده است. با این حساب، تعداد شهدای فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به غزه به یازده نفر رسیده است. منابع فلسطینی گزارش دادند که 45 نفر از فلسطینیان از جمله 25 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به غزه که از صبح سه‌شنبه آغاز شده است، زخمی شده‌اند.

ابوالعطا که بود؟
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در مطلبی، بهاء ابوالعطا را یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی عنوان کرده که اخیرا حملات علیه اسرائیل را سازمان دهی و اجرا می کرده است.
 در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرده، ابوالعطا از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) به هماهنگی حمله‌های راکتی و تک تیراندازها علیه منافع اسرائیل متهم و ادعا شده که این فرمانده جهاد اسلامی، در حال تدارک حمله‌های بیشتر علیه اسرائیل بوده است. در این بیانیه ابو العطا یک «بمب ساعتی» توصیف شده است. این بیانیه ادعا می‌کند: «در روزهای اخیر، ابو العطا در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح ترور علیه شهروندان اسرائیلی و نیروهای دفاعی اسرائیل بوده و کشتن او یک خطر فوری را رفع کرده است».
«آسوشیتدپرس» عنوان کرد که ابوالعطا همان کسی بود که در ماه آوریل، دستور شکلیک راکت هایی به سرزمین های اشغالی را صادر کرده بود. بنا به ادعای ارتش اسرائیل، این فرمانده جهاد اسلامی به حملات سطح پایین خود در ماه های گذشته ادامه می داد تا آتش بس میان اسرائیل و حماس را تضعیف کند.
 در همین زمینه، سخنگوی ارتش اسرائیل چندی پیش عنوان کرده بود که یک مرد در غزه وجود دارد که اجازه نمی دهد صلح و ثبات میان اسرائیل و فلسطین ایجاد شود. اشاره او به ابوالعطا بوده است. امروز، حماس دیگر تهدید شماره یک در نوار غزه نیست. جهاد اسلامی تحت هدایت و حمایت ایران مسئولیت چندین حمله خشونت آمیز به سربازان ارتش اسرائیل در جریان اعتراضات "تظاهرات بزرگ بازگشت" در امتداد حصار مرزی غزه، از جمله مرگ یک سرباز اسرائیلی بوده است.  «آویو لوی» توسط یک تیرانداز در نزدیکی کیسوفیم کیبوتز به ضرب گلوله کشته شد. کمتر از یک هفته پس از کشته شدن لوی، یک سرباز دیگر با شلیک تک تیرانداز در این منطقه مورد اصابت قرار گرفت. در اواخر ماه ژانویه، یک افسر ارتش اسرائیل با شلیک تک تیرانداز زخمی شد و جهاد اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفت.  
310 310

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =