۱۶ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
چرا بنزین باید سهمیه بندی می شد؟

ایلنا به نقل از عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت نوشت: در مجموع تمامی جوانب اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین دیده شده است از جمله اینکه پرداخت یارانه جدید به رفع دغدغه‌ها در زمینه معیشت اقشار کم درآمد کمک می‌کند.

جلال میرزایی با اشاره به آغاز سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سهمیه‌بندی منجر به کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف بنزین شود و به این ترتیب دست دولت برای صادرات بیشتر این فرآورده بازتر شده و درآمدهای دولت نیز تا حدی افزایش می‌یابد، البته اینگونه نیست که مشکل درآمد دولت به لحاظ کسری بودجه حل شود.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین تاثیر معناداری روی کاهش قاچاق ندارد چون با توجه به کاهش ارزش پول ملی و تفاوت قیمت فاحشی که بین ایران و کشورهای همسایه هست هنوز انگیزه زیادی برای قاچاق وجود دارد مگر اینکه دستگاه‌های امنیتی تدابیر جدیدی بیاندیشند و جلوی این کار را بگیرند. البته در این زمینه دستگاه قضایی خوب ورود کرده و در صورت ادامه به برخی سیاست‌ها و تدابیر به کاهش قاچاق کمک می‌کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش صادرات و کاهش مصرف را که از دغدغه‌های رهبری نیز است، از جمله مزیت‌های سهمیه‌بندی بنرین برشمرد.

وی یادآور شد: افزایش قیمت همچنین می‌تواند منابع لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک را منجر شود.

میرزایی در ادامه به پرداخت یارانه‌های جدید اشاره و تصریح کرد: در مجموع تمامی جوانب اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین دیده شده از جمله اینکه پرداخت یارانه جدید به رفع دغدغه‌ها در زمینه معیشت اقشار کم درآمد کمک می‌کند و بخشی از هزینه‌های این قشر را جبران می‌کند. طبقات متوسط به بالای جامعه هم امیدواریم شرایط کشور را درک کنند تا بتوانیم راحت‌تر از این مرحله عبور کنیم.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، از ساعت صفر روز جمعه (۲۴ آبان‌ماه) سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

یادآور می‌شود: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه مقرر شده که از این ماه یک طرح معیشتی جدید اعمالل شد که بر پایه آن علاوه بر یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲، و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    21 2
    امیدوارم ماجرا یک بار برای همیشه حل بشه دوباره 5 سال دیگه نگن بنزین خیلی ارزون مونده
  • AE ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    28 2
    همه چیز گران می شود.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    4 32
    چون باید با مصرف بی رویه مقابله کرد
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    17 5
    چرا سوخت هواپیما رو گرون نمیکنید،چرا پول خوشگذرونی پولدارها رو باید عموم مردم بدن؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    7 0
    کاش یه کم بیشتر توضیح میدادین
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 16
    باید گرون میشد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    12 2
    تورم داشت عقبگرد میکرد
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    14 2
    متاسفم برای اون ها بدو بدورفتند بنزین بزنند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    1 6
    حالا وضعیت درست میشه