شما نظر دادید/ «افسانه چشم‌هایت» انتظارات را برآورده نکرد

بخش عمده کاربران خبرآنلاین از همایون شجریان و علیرضا قربانی بابت انتشار آلبوم «افسانه چشم‌هایت» گلایه‌مند و عصبانی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکشنبه ۱۹ آذر بود که آلبوم «افسانه چشم‌هایت»، اثر مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی به آهنگسازی مهیار علیزاده منتشر شد. این آلبوم پیش از انتشار و پس از انتشار با واکنش‌های متعدد و متنوعی رو به رو شد.

به همین بهانه خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربران خود درخواست کرد تا ارزیابی خود را از این آلبوم بیان کنند. بخش عمده کاربران به کیفیت آثار ارائه شده در این آلبوم با توجه به سابقه دو خواننده و آثار پیشین‌شان انتقاد داشتند و نقطه ضعف آلبوم را بیشتر متمرکز بر آهنگسازی دانستند مانند کاربری که نوشت: «باتوجه به توقعی که از این دو خواننده درجه یک بود آلبوم جالبی نیست.»

علی هم با تاکید بر اینکه انتظارش از قربانی و شجریان برآورده نشده است، نوشت: «بسیار ضعیف بود... توقع ها از دو هنرمند بیش از چیزی بود که من گوش دادم. برایشان آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم هر چه زودتر با کارهای خوب و جدیدشان جبران کنن این آلبوم پر نقص رو...»، کاربر بی نامی هم چنین تعبیری را در نقد آلبوم به کار برد: «هنوزم منتظرم یکی بیاد بزنه تو گوشم بگه لعنتی از خواب بلند شو و من بلند شم و ببینم تمام این اتفاقات یه خواب بوده.»

همچنین یکی از کاربران با اشاره به علت ضعف «افسانه چشم‌هایت» نوشت: «تمام قطعات این آلبوم یکنواخت هست و این نتیجه کار آهنگساز و عدم درک از نیاز به تنوع و توجه به اینکه مخاطب باید مجذوب کار بشه و با لذت گوش کنه اما این کار کسل کننده شده و از طرف دیگه اجرا زیادی بالاست و حداقل یک پرده پایین تر اجرا میشد. خلاصه کلام ۹۰٪ ایراد از آهنگساز است. اما نکته خوب همکاری شجریان و قربانی است.»

وحید هم نوشت: «تقریبا بخش قابل توجهی از هر کدوم از قطعات آلبوم رو گوش کردم ولی متاسفانه تقریبا هیچ قطعه ای من رو جذب نکرد البته من شنونده تخصصی این سبک نیستم ولی اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که کل آلبوم یک زمینه و تم یکنواخت و شاید کسل کننده داره تا اونجا که آدم حس می کنه زحمت و وقت زیادی برای ساخت آهنگها و ملودی ها کشیده و صرف نشده به هر حال برای هردوی این خوانندگان که جزو مفاخر موسیقی ما هستند و قطعا قطعات موفق بسیار زیادی توی کارنامه شون هست آرزوی موفقیت می کنم.»

یکی از کاربران هم با کنایه به انتساب اشتباه شعری به هوشنگ ابتهاج که توسط مهیار علیزاده اتفاق افتاده بود، نوشت: «فقط دو کلمه در وصف این آلبوم می‌گویم «هوشنگ ابتهاج/مهیار علیزاد».»

در مقابل اما تعداد اندکی از کاربران هم از آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان استقبال کردند و معتقد بودند که آلبوم جذاب است. کاربری در این رابطه نوشت: «خیلی آلبوم خوبی بود من که لذت بردم صدای عالی آهنگ عالی ترانه عالی البته سوتی هم داشتن که مهم نیست.»

کاربر دیگری که صمیمی نام داشت اینطور نظر داد: «آلبوم خوب و جذابیه. اما باید قبول کنیم که مشکل بزرگ عصر ما نبودن آهنگسازان بزرگه. امثال تجویدی و همایون خرم کجا هستن؟»

مهدی هم نوشت: «برخی از این نظرات چطور از جانب یک فرد فرهنگی و دوستدار موسیقی صادر می شود؟ شنیدن این قطعات را برای افرادی که به دنبال خودسازی و مراقبه هستند، پیشنهاد می کنم. موسیقی، ریتم، شعر، تنظیم و هنر همه افراد این مجموعه و به ویژه هارمونی این دو خواننده، بسیار دل انگیز هست. در روزگار بدون معنا و ارزش دقایق و ساعات، چه کیفیت و مفهومی را با شنیدن این آلبوم می شود مقایسه کرد؟»

چند تن از کاربران هم به سبک ارائه و تنظیم آلبوم نقد داشته و تاکید کردند اگر این اثر تنظیم بهتری داشت مورد هجمه قرار نمی‌گرفت، مخاطبی نوشت: «انقدریم که میگن افتضاح نبود... ولی چون ما کارای بهتری از این دو عزیز دیدیم توقعمون بالاتر بود.»

امیر هم از جای خالی سهراب پورناظری، آهنگساز آثار پیشین همایون شجریان نوشت: «متاسفانه جای خالی سهراب عزیز در آلبوم خیلی خالی بود و اینکه همایون در کنار علیرضا قربانی نتوانسته قدرت صدای خودش را به اجرا بکنه و آلبوم هیچ موسیقی یا نوای جذابی نداره.»

مخاطب دیگری هم اینطور نظر داد: «میشه تحملش کرد اگر یه پرده بالاتر می‌خوند میشد فاجعه.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناهید IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    2 9
    به نظر من خوانندگی این دو وسالار عقیلی در یه حدوده ولی اینها اصلا درترانه خوانی با خوانندگان بزرگی همچون‌ایرج گلپاوعلیرضا افتخاری قابل قیاس نیستند و شاید ۱۰۰ سال زمان لازم باشه تا مانند این ۳ خواننده بزرگ شخصی متولد شود صدای افتخاری که واقعا نظیر ومانند نداره
    • امیر IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
      9 3
      شما همین که همایون جان رو داری با سالار عقیلی مقایسه میکنی و گلپا و افتخاری و رو میذاری کنار هم مشخصه سلیقه موسیقیتون به چه شکله!