ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وزیر امور خارجه آلمان گفته شد که تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

به گزارش عصر ایران خبرگزاری آلمان مدعی شد مقامات ایرانی دیدار وزیر امور خارجه آلمان با احمدی نژاد را به عنوان شرط آزادی دو خبرنگار آلمانی اعلام کرده بودند.

خبرگزاری آلمان این مطلب را درباره برخی انتقادات در این کشور از دیدار وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران مطرح کرد.

منابع دولتی در آلمان همچنین گفتند که انگلا مرکل صدراعظم آلمان از برنامه وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با احمدی نژاد مطلع نبود.

سخنگوی دولت آلمان هم در این باره تنها به این جمله اکتفا کرد که مرکل از سفر "گیدو ووسترله" وزیر خارجه آلمان به تهران آگاه بود و از آزادی دو خبرنگار آلمانی بسیار خرسند شد.

"اندریاس بیشکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفر ووسترله به تهران گفت: این سفر با هدف انسان دوستانه صورت گرفت. دیدار وزیر خارجه آلمان با احمدی نژاد برای اعلام موضع سیاسی نبود.

وزیر امور خارجه آلمان شنبه شب گذشته در سفری بدون برنامه ریزی قبلی، به تهران آمد و ساعت های پایانی همان روز با احمدی نژاد دیدار کرد.

وی پس از این دیدار و گفت وگو با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، در ساعت های ابتدایی بامداد یکشنبه به همراه دو خبرنگار آلمانی آزاد شده از بازداشت ، تهران را به سمت برلین ترک کرد.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از روزنامه اتریشی "کلاینه سایتونگ" نوشت: ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وستروله گفته شد که تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

این دو خبرنگار حدود چهار ماه پیش در هنگام مصاحبه با وکیل سکینه آشتیانی زن ایرانی که به جرم قتل همسرش به مرگ محکوم شده است در شهر تبریز، بازداشت شدند.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =