شرایط بازار در البرز عادی است/ افزایش نرخ کالا و خدمات ممنوع است

مهرنوشت:رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان البرز شرایط بازار در این استان را عادی اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ کالا و خدمات ممنوع است

شرایط بازار در استان را عادی اعلام کرد و با تاکید بر اینکه کمبود هیچ کالایی مشاهده نمی شود به تصمیمات اخذ شده در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه ضمن بررسی وضعیت بازار، وضعیت انبار کالاهای اساسی و ذخائر این کالاها در استان مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: تلاش می کنیم کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم به بهترین شکل ممکن در اختیار آنها قرار گیرد و در این رابطه هر گونه افزایش قیمت در عرضه کالا و خدمات مورد قبول نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان البرز تاکید کرد: تمامی اتحادیه صنفی زیرمجموعه اتاق اصناف البرز نیز لازم است با برگزاری جلسات کارشناسی جلوی بروز هر نوع تخلفی را گرفته و مانع از ایجاد مشکل در تامین کالای مورد نیاز مردم و یا هرگونه افزایش قیمتی در صنف زیرمجموعه خود شوند.

ربیعی با اشاره به بازرسی هایی که سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان از اصناف خواهند داشت، گفت: بر اساس تاکیدات قبلی هرگونه افزایش قیمت در کالاها و اقلام مختلف به بهانه ای مانند افزایش نرخ بنزین پذیرفته نیست و اگر قرار به چنین اقداماتی باشد باید نخست در ستاد تنظیم بازار استان به تصویب رسیده و به اطلاع مردم برسد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کالا و خدمات در هر بخشی به ویژه بخش دولتی ممنوع است، عنوان کرد: مطابق گزارش های دریافتی ذخائز استراتژیک کشور در حوزه کالاهای اساسی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد و حتی موجودی انبارها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان البرز با بیان اینکه تخلفاتی از جمله عدم عرضه و درج قیمت بر روی کالاها و مواردی مانند گرانفروشی و احتکار، در گشت های ویژه بازرسی سازمان صمت و بازرسی اصناف به دقت رصد می شود، توضیح داد: با متخلفان در این راستا برخود قاطع و مطابق با قانون صورت می گیرد.

ربیعی از شهروندان خواست هنگام مراجعه به بازار در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =