آیا اعتراضات ایران ادامه آشوب های عراق و لبنان است؟

وضعیت منطقه این روزها آلارم خوبی نمی دهد. اسرائیل به کمک آمریکا شمشیر را از رو بسته و به خرابکاری در کشورها روی آورده است. تا جایی که مردم ایران، عراق و لبنان را سپر انسانی قرار داده است و از آنها در جهت اهداف خود سودجویی می کند. مردمی که به امید یک اعتراض مسالمت آمیز به خیابان ها می آیند و توسط عده ای خرابکار صدای آنها شنیده نمی شود.

زهره نوروزپور: تنها چند روز از اعتراضات در ایران گذشته است،اعتراضاتی که بعضا به خشونت و خرابکاری اموال عمومی توسط عده ای از افراد خشونت طلب منجر گردید. به فاصله این چند روز و اتفاقاتی که در داخل ایران افتاد از اعتراضات خیابانی تا قطعی اینترنت و کشته و مجروح شدن برخی از شهروندان کشورمان، واکنش تروئیکای اروپا، آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای منطقه قابل تامل بوده است.

تروریسم اقتصادی آمریکا این روزها فشار مضاعفی بر روی وضعیت اقتصادی مردم آورده است. در این میان افزایش نرخ سوخت زمینه برخی اعتراضات و مخالفت ها را فراهم ساخت.  برابر اصل قانون اساسی ایران اعترضات مسالمت آمیز و خواسته های مشروع آنها بخشی از حقوق شهروندی  جامعه مدنی جمهور اسلامی است. اما چرا با وجود پذیرش اصل اعتراض ولی در برخی جاها این اعتراضات مسالمت آمیز نیست و به آشوب کشیده می شود؟

واکنش ها

روز گذشته فرانسه، المان و آمریکا در واکنش هایی جداگانه تنها پس از دو روز از گذشت ناآرامی ها، در اظهار نظرهایی زودهنگام، اعلام کردند که از معترضان حمایت می کنیم! این در حالی است که جوامع بین المللی خصوصا اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپا، بر اساس منافع سیاست خارجی کشورشان، از اعتراضی حمایت می کنند که هدفمند باشد.

واکنش سریع کشورهای اروپایی به این مساله نشان  می دهد که این خواب برای ایران مدتهاست که دیده شده است! درحال حاضر سه هفته از ناآرامی های بولیوی می گذرد؛ تا این لحظه هیچ واکنش چشمگیری از سوی اروپا و  آمریکا دیده نشده، در مورد اعتراضات هنگ کنگ نیز، آنها سکوت اختیار کردند و پس از یکی دو هفته علیه چین موضع گیری کردند. حتی در مساله ونزوئلا یک ماه از اعتراضات گذشت و پس از اینکه گوایدو به عنوان رهبر اپوزسیون به خودش رسمیت بخشید اروپا به همراه آمریکا از او حمایت کردند.

تروئیکای اروپا خصوصا آلمان های محافظه کار، در اقدامی عجیب مشت خود را درباره ایران باز کردند. این کشورها حتی برای اعتراضات وسیع 88 که در چهل سال اخیر بی سابقه بود اینگونه با سرعت و فکر نشده و شتاب زده موضع خود را اعلام نکردند. چرا که سیاست آنها این است که هر تظاهراتی برای حمایت ما، نیاز به یک رهبر دارد. اگر آنها بدانند که از این وضعیت سودی عاید آنها نمی شود دولت حاکم آن کشور را از خود دلسرد نمی کنند! واکنش زودهنگام آنها بسیار عجیب است.

به نظر می رسد که آنها تنها فعلا این ناآرامی و آشوبرا می خواهند تا ایران را راضی به مذاکره کنند، با این بهانه که مردم ایران زیر بار تروریسم اقتصادی کم آورده اند و این تظاهرات گواه این ادعا است.تروئیکای اروپا پیش از این نیز برای لاپوشانی های بدعهدی خودشان نسبت به برجام، ایران را متهم حمله به آرامکو نامیدند که موفق نشدند و حال اینبار نارضایتی های مردم ایران را دست آویز کلاف سردرگم توافق اتمی و اجرا نشدن اینستکس کرده اند.

در همین شرایط اسرائیل هم بیکار ننشسته است و عملیات جنگ روانی خود را درباره اعتراضات ایران به راه انداخت. این رژیم جنایتکار از زمان اعلام افزایش قیمت سوخت اینستاگرام و توئیتر فارسی زبان خود را چاق کرد!

نکته قابل توجه در مباحث داخلی کشور این است که بحث گرانی بنزین بحث امروز و دیروز نیست.از سال گذشته مساله افزایش قیمت سوخت همزمان با تحریم صنعت نفت ایران از سوی دولت ترامپ، درجلسات سران قوا و در میان سخنان چهره های سیاسی و اقتصادی مطرح بوده است. حال اینکه امروز اعتراضات به این مساله افزایش یافته است یکی از دلایل عمده آن فشار اقتصادی و از جمله تروریسم اقتصادی آمریکا است که با انتخاب ترامپ روندی شتابان بخود گرفته است.

به هرحال واکنش شتاب زده کشورهای غربی به اعتراضات مسالمت آمیز مردم این مسئله را به سمتی برد که این سوال مطرح شود که چرا اینبار تظاهرات و اعتراضات مردم با موارد قبلی مقداری فرق دارد؟

چرا اعتراضات به سبکی مشکوک پیش رفت؟

در یک ماه گذشته کشورهایی نظیر لبنان و عراق در ناآرامی های ممتد به سر می برند، آنها نیز خواهان اصلاحات دولتمردان و پاک شدن فساد از سیستم حکومتی کشورشان هستند ولی سبک و سیاق خشونت مخالفان در این کشورها تقریبا یکی است که با مدل های خاص مثل بستن راهها و مختل کردن شریان حیات اجتماعی ، عصبانی کردن مردم و تشدید فشارهای روانی و اجتماعی عملیاتی شده است.

اعتراضات در عراق از زمانی آغاز شد که عبدالمهدی نخست وزیر عراق در سفرهای دوره ای برای میانجیگری میان سعودی و ایران بود.

پس از بالا گرفتن بحران در عراق، رجب طیب اردوغان نیز، در واکنش به وضعیت عراق و لبنان، از کشانده شدن اعتراضات به ایران خبر داد و به مقامات کشورمان هشدار داد.

اردوغان در اینباره گفت نا آرامی ها در عراق ایجاد شکاف در جهان اسلام است و گفت حدس می زند چه کسی پشت این ناآرامی ها است.

راغب سویلو خبرنگار میدل ایست آی در ترکیه در اینباره گزارش داد: اردوغان درباره ناآرامی ها در عراق گفت: «بگذارید صریح بگویم، ما حدس هایی داریم که چه کسانی پشت این شورش ها در عراق هستند. چه کسانی پشت این تظاهرات ها هستند؟ ما همچنین معتقدیم که این تظاهرات به ایران کشیده خواهد شد، هدف از آن ایجاد شکاف و تفرقه در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است که ما مقابل هم بایستیم؛ فکرش را بکنید! ایران و عراق مقابل ما ایستادند!»

منظور اردوغان این بود که همانطور که پیش بینی کرده است تفرقه در جهان اسلام و کشورهای منطقه شکل گرفته است و آنهم با دسیسه ای که او می داند از سوی چه کشور یا چه کسی طراحی شده است.

اما واکنش این روزهای آمریکا و اسرائیل برخی از سوالات را پاسخ داده است.وزارت خارجه آمریکا از مردم ایران خواسته است که از اعتراضات خود فیلم بگیرند و برای توئیتر این وزارت خانه ارسال کنند. این در حالی است که واشنگتن برای اعتراضات عراق نیز به همین صورت به دولتمردان این کشور فشار وارد کرد و همچنان این فشار ادامه دارد و فرق ایران با عراق در این است که تظاهرات عراقی ها یک رهبر بعثی دارد اما تظاهرات در ایران به این گونه نیست. در ایران تنها مردمی هستند که از وضعیت معیشتی خود ناراحتند و خواستار اصلاحات جدی از سوی مسولان کشورمان هستند.

این در حالی است که بنا به گفته وزارت اطلاعات برخی از کسانی که در میان شهروندان معترض کشورمان نفوذ کرده اند از گروهک منافقین بوده اند که از خارج از مرزهای ایران مدیریت شده اند. همانطور که علی ربیعی سخنگوی دولت نیز گفت که برخی از آنها حمله کنندگان به بانک ها نقاب داشته اند.

با توجه به هشدارهای چند روز اخیر اردوغان نسبت به کشیده شدن اعتراضات به ایران، این واکنش ها از سوی غرب بعید به نظر نمی رسد، با این هدف که هژمون منطقه ای در خاورمیانه ثبات گذشته را به دست بیاورد. از زمانی که ترکیه بحث خرید اس 400 را از روس ها مطرح کرد و به نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه حمله برد، غرب به این مساله پی برد که دیگر در خاورمیانه حنایش رنگی ندارد. این وضعیت نیز در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نیز مشهود است که آنها از پس امنیت بزرگترین قلب نفتی جهان بر نیامدند. اسرائیل به ماندگاری این هژمون نیاز دارد. ماندگاری آن تنها از طریق تفرقه در جهان اسلام و کشورهای همسایه غرب آسیا است با شعار قدیمی انگلیسی ها: «تفرقه بینداز و حکومت کن»

همچنین در خلیج فارس نیز این روزها زمزمه صلح شنیده می شود. عربستان وارد مذاکره با گروهای یمنی شده است. امارات و سعودی خواهان کاهش تنش در منطقه هستند. کشورهای عربی خلیج فارس به این مهم رسیده اند که آمریکا امنیت آنها را نمی تواند تامین کند.

تنها راهی که برای بقای اسرائیل و تفکر صهیونیزم در خاورمیانه مانده است کشورهای اسلامی است همانطور که این اشوب ها به پاکستان و کویت نیز کشیده شده است. ایرانی ها می گویند عرب ها! عرب ها می گویند ایرانی ها! و این یعنی تفرقه محض برای نابودی خاورمیانه و غارت سرمایه های طبیعی این منطقه!

در این میانه پمپئو اذعان کرد:  «مسیر پیش رو شفاف است، ادامه فشار تا زمانی که ایران درباره یک توافق جامع مذاکره کند که شامل توقف حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر سازمان جهاد اسلامی است.»

پمپئو اضافه کرد: «ملت‌های اطراف جهان تا زمانی که اجازه دهند تهدیدات ایران بدون چالش باقی بماند، نمی‌توانند این ادعا را بکنند که خواستار صلح در منطقه هستند.»

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در حمایت از آشوبها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد.این مقام آمریکایی در توئیتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم».  

این بیانیه مداخله‌جویانه ساعتی بعد از توئیت «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران صادر شد.

کلخ سفید نیز در بیانیه ای مداخله جویانه آورده است: ایالات متحده از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران پشتیبانی می‌کند. رژیم تهران به گونه‌ای تعصب‌آمیز برنامه‌های جنگ‌افزارهای هسته‌ای و موشکی را دنبال و از تروریسم پشتیبانی کرده است. به این ترتیب، این رژیم کاری کرده که یک ملت سربلند، اکنون مایه عبرت دیگران شوند.

ژست حمایت از مردم ایران درحالی از سوی مقامات آمریکایی گرفته می‌شود که این کشور خود به دلیل اعمال چند دهه تحریم‌ علیه ملت ایران، سهم بزرگی در محروم کردن مردم ایران از دست‌یابی به بازراهای جهانی در همه زمینه‌ها و به تبع آن کاهش سطح رفاه جامعه داشته است.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که تاکنون زمینه ساز اعمال تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران بوده، در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت: اولویت دولت دونالد ترامپ منزوی کردن نظام ایران و نمایندگان آن در منطقه و وضع سلسله تحریم‌هایی علیه تهران است.

وی در رابطه با ناآرامی‌ و اغتشاشات اخیرا ایران هم گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند.

در چنین شرایطی می توان گفت که دخالت های عناصر خارجی سبب شده که صدای مسالمت امیز مردم ایران نیز شنیده نشود بلکه حفره ای باز شود برای کسانی که از خارج از مرزهای ایران هدایت می شوند تا در زمان شلوغی و مواقع خاص اعتراضات مردمی را به سمت آشوب و خرابکاری هدایت کنند و دقیقا در این فضا مداخله کنندگان خارجی با پنهان کردن خود پشت عناصر آشوبگر هزینه هایی به ملت تحمیل می کنند که هیچ وقت آن را نمی پردازند بلکه برعکس همیشه خود را طلبکار مردم فرض می کنند.

23 / 310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    5 56
    3
    • کدخدا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      208 5
      نخیر ربطی به عراق و لبنان و ... ندارد مردم مظلوم ایران دیگر تاب هزینه های زندگی را که هر روز چند برابر می شود را ندارند ضمنا حق اعتراض هم ندارند
    • کدخدا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      177 3
      تو هر کشوری زندگز کنی میتونی برای ده سال آیندت برنامه ریزی کنی اما تو ایران حتی برای فردات نمیتونی برنامه داشته باشی مثل من که بعد از یکماه دنبال خرید یک واحد آپارتمان نقلی تو شهرستانم بودم و شنبه با خریدار قرار قولنامه گذاشتم که طرف منصرف شد با این منطق که گرون تر خواهد شد. اینه اوضاع ما مردم
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    نه اگر بنزين به اين روش گران نمي شد در ايران اعتراضي صورت نمي گرفت الكي دنبال كسي نگرديد
    • سعید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      29 11
      اینهمه ساده لوحی واقعا عجیبه؟ چطور ممکنه بنزین گرون بشه بعد طرف با تمام تجهیزات با صورت بسته بیاد و شروع کنه به تخریب البته به نظر من کار آمریکا و اسرائیل نیست، بلکه کار شبکه های مافیای قدرت و ثروت کشور است. روزانه دولت به 10 پالایشگاه یک ملیون و هشتصد هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه 18 دلار میده یعنی تفاوت با قیمت آزاد هر بشکه 40 دلار، این عدد رو ضر بدر یک ملیون و هشتصد کنیم بعد حاصل رو در 365 روز سال ضرب کنیم میشه 28 ملیارد دلار (با دلار 10 تازه حساب کردم) این رقم یعنی به نصف خانوارهای کشور ماهیانه 2 ملیون میشه داد، اگه این یارانه دولت به این شرکتها قطع بشه و نفت مثل بنزین به قیمت واقعی فروخته بشه. خوب حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو، چه کسی از واقعی شدن قیمت ها ضرر میکنه، اونی که ثروت تو دستشه و همین ثروتمند هست که دولت رو اون میاره، قانون رو اون می نویسه و اینه وضع ما عزیز برادر
  • ناشناس IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    اسمون وزمین رو بهم میدوزین تا بگین هرچی هست زیر سر استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل هستش...
    • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      23 5
      اون احمدی نژاد بود به خواست نمایندگان مجلس آمد مجلس و به سوال نمایندگان جواب داد.
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      13 68
      نه قربون شما. آخه من میدونم که ملت جنم و عقل اعتراض نداره. گزارش سفارت آمریکا در تهران در سال 52 میگه، ملت ایران حالشون خوبه. الان در محافل، درباره سفرهای خارجی و ...... حرف میزنن. میگفت اعلیحضرت مشکلی برای حکومت نداره. جالبه که وقتی کارتر رییس جمهور شد، ملت یهو از کاباره رفتن و حرفها به سمت انقلابی شدن رفتن. ملت از اون زمان تا حالا تغییری نکردن. الان هم خارجی ها بهشون یاد میدن که بریزید تو خیابون. خودشون اهل این حرفها نیستن.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      11 4
      شمس تبریزی خوب معکره گرفتی واسه خدت بالاخره هیج جا به حساب هیچی نمیای اینجا واسه خدت میای وقت میزاری حسابی حالشو میبری
  • حمیدرضا خان یاسوکندی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    351 3
    ببخشید آیا آقای اردوغان نستور آداموس تشریف دارند که می‌توانند آینده را پیش بینی کنند؟ پس سهم حکومت‌ها از ایجاد نارضایتی‌ها چه می‌شود؟
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      10 51
      نه اردوغان نوسترا داموس نیست. اون خودش از محفل کوشر نوستراهای آمریکاییه. اردوغان چی گفته؟ گفته «فکرش را بکنید! ایران و عراق مقابل ما ایستادند». هر کی به فکر خویشه. کوسه به فکر ریشه. داستان مهملات این پیرمرد ترک همینه. جوانیش هم بی عقل بوده. سر پیری که معمولا سن زوال عقله، فکرش را بکن چی میشه
  • احسان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    609 7
    مردم جونشون به لبشون رسیده ... همین ها وقت انتخابات بهترین و با بصیرت ترین مردم دنیا هستن وقت اعتراض و تجمع چون با گاز اشک آور و باتوم و گلوله مواجه میشن خوب معلومه عصبانی میشن و به اموالی که بهشون تعلق نداره حمله میکنن و از تریبون صدا و سیمای غیر ملی بهشون لقب آشوبگر داده میشه
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      105 3
      احسنت دقیقا مسئله اینه
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      آدمی که عقل نداره دایم جون به لب میشه. مقصر جون به لب شدنشون هم خودشون هستن و لا غیر.
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      73 2
      شمس چه رویی داری تو اخه، تقریبا همه کاربرا تو و افکارت رو شناختن و نخونده بهت منفی میدن چه اصراری به کامنت گذاشتن داری اخه، برام جالبه
    • حامد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      11 16
      اون مردمی که راجع به اونها صحبت می کنی اسلحه و کوکتل ملوتف تو خونه آماده ندارن که یک شبه بریزن کارگاه و بانک و آزمایشگاه و قران رو آتیش بزنن اطلاعاتیها غافلگیر شدن از سرعت عمل و ابتکار در حمله به جاهایی که آتیش زدن مردم عادی هر چی هم اعتراض داشته باشن به مردم شلیک نمی کنن و ماشین هموطناشون رو آتیش نمی زنن
    • شمس تبریزی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      2 11
      مشکل اطلاعات ایران اینه که روی گروه های خاص سیاسی تمرکز کرده و نقش اوباش فضای مجازی یا حقیقی را در اغتشاشات سیاسی نادیده میگیره. نمونه این اوباش همون شرور همدانی هست که طلبه همدانی را به قتل رساند. صفحات اینها را به کرات در شبکه های مجازی دیدم. سرکردگی این خرابکاری ها معمولا دست همچین تیپهایی هست. اطلاعات هنوز باور نکرده که یک شرور و زورگیر میتونه مزدور سیاسی هم بشه. منظورم اینه که به اینها به چشم شرور نگاه میکنن و نه یک مجرم امنیتی. اگر به اینها نگاه امنیتی داشتن، امکان چنین اتفاقی نبود. اینها بارها زندان میرن اما براشون اتفاقی نمی افته و بارها هم به شرارت ادامه میدن. اما یک مجرم امنیتی بارها زندان نمیره. یه بار که میره زندان، معمولا برای همیشه میبوسه میذاره کنار. فکر میکنید چرا؟ چون در زندان بهش خوش نمیگذره و دوست نداره باردوم فضای زندان را تجربه کنه. اگه نوع نگاه اطلاعات ایران به اشرار تغییر نکنه، حوادث اخیردر اینده بارها اتفاق خواهد افتاد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    290 1
    ها ها ها خندیدیم!
  • بهمن IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    457 2
    اعتراضات بیشتر در مناطق محروم رخ داده نشانده دقدقه اقتصادی و معیشتی مردم و معترضین است .واقعا جای تاسف دارد رسانهای ما هیچکدام جرات بیان علت واقعی اعتراضات و حرف حق را ندارند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      21 47
      هزار بار بنویس دغدغه-دغدغه-دغدغه
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      12 83
      دغدغه صحیح است. بنویسید معترضان. معترضین غلط است چون ین علامت جمع در فارسی نیست
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 8
      شما مطلبی را نادیده گرفتید. در آمریکا یک عده که در پورتوریکو هستن، عشق زندگی در نیویورک را دارن. راهی نیویورک میشن و بعد متوجه میشن هزینه زندگی در نیویورک بالاست و مجبور میشن بروند در مناطق حومه ای پنسیلوانیا که حدود 3 ساعت رانندگی با نیویورک فاصله داره. در آنجا دور هم جمع میشن و با کینه و ناراحتی که نتونستن در نیویورک زندگی کنن، سر می کنن. آمار قتل و دزدی و ناامنی در این مناطق بالاست و اگر یه خرده کمکهای دولت به این مناطق کم بشه شروع به آشوب میکنن. این اغتشاشات مناطق حومه ای اطراف تهران هم از همین قماش بود. مقصر طمع خودشان است که در پورتوریکو زندگی خوبی داشتن اما عشق نیویورک نشینی به این حال و روز انداختشون
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    چرا مطالبی عنوان می کنید که نمک روی زخم مردم می پاشه؟ مردم کشور و نظام رو دوست دارند ولی وقتی در برابر اعتراض گوش شنوایی نیست و نصف شب به مردم شبیخون میزنن و قیمت رو سه برابر میکنند انتظار دارید مردم چه رفتاری نشون بدن؟ چرا میخوان هر اعتراضی رو به خارج مرزها پاس بدین؟ درسته افرادی هستند که میخوان از اعتراضات مردم سواستقاده کنن ولی عامه ی مردم معترض هستند به شرایط اقتصادی ... کمی واقع بین باشین
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      هیچی. راه اعتراض اینه که 1500 میلیارد به اقتصاد ضرر بزنن. مثل مردم سوریه که دنبال دموکراسی بودن اما کشوشرشان را تبدیل به مخروبه تبدیل کردن. ضریب هوشی که پایین باشه، اعتراض به سبک اراذل و اوباش اتفاق میفته. البته این ملت را موقع زانندگی میشه شناخت که فرهنگشون در چه حدیه. بنابراین اعتراضاتشون را هم میشه تشخیص داد از چه سطح فرهنگی برخورداره.
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      53 1
      ۱۵۰۰ میلیارد که چیزی نیست در مقابل ارقام اختلاسی که صورت میگیره!مردم از این اسیب هایی که وارد شده دردشون نمیگیره، از اون ادمی که با یک شبکه مدیریت شده که اختلاس میکنه و از کشور هم به راحتی فرار میکنه دردشون میگیره! شمس تبریزی، از این توهم که همه چیز رو مثل کف دستت میدونی بیا بیرون! از زاویه ای که دوست داری همیشه به قضیه نگاه نکن!
    • عباس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      29 0
      در جواب شمس تبریزی، اول مشخص کن این خرابکاری ها کار چه کسانی هست، میگن کار نفوذی هاست ولی .... در این آشوب ها همه چیز امکان داره ....هر کس و با غرضی میتونه این کارها رو برای اینکه وجهه اعتراضات به حق مردم رو خراب کنند، و اعتراضات زودتر تمام بشه انجام بده .. الله اعلم..
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    486 1
    من مشکل مسکن دارم، مشکل معیشت دارم، این که اروپا و آمریکا چی میگن به من مربوط نیست، من نیازهای اولیه زندگی رو میخوام، اینها رو به کی باید بگم، چیجوری باید مطرح کنم، کمرم زیر بار گرونی و فشار خم شده، حالا هی بگید اسرائیل این رو میگه ، اروپا اون رو میگه، به من مربوط نیست
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 30
      شما از نیازهای اولیه ات نوشتی اما از خودت ننوشتی. دایم عادت کردید که از نیازهایتان بگید اما نمی گویید چقدر برای داشتن اینها تلاش کردید. تولید ناخالص داخلی ایران با خواستهای مردمش همخوانی نداره. رفاه در سطح اروپای غربی میخوان اما تلاش شان در حد مردم زنگبار است
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      10 0
      مردم دارن به سختی کار میکنن! بعضا تو خانواده ها چند نفر کار میکنن که بتونن به زندگی ساده داشته باشن! میانگین حقوق تو تهران ۳۰۰ دلاره! کشوری هم هستیم که بخشی از مصرف هامون وابسته به واردات هست. واردات هم که وابسته به دلاره! ۳۰۰ دلار پول یه گوشی معمولی تو بازاره! یعنی یکی بخواد یه گوشی معمولا داشته باشه باید یک ماه کار کنه! خیلی ها تن به کارهایی دادن که در تخصصشون نیست! اون جمعیتی که شما میبینن تلاش نمی کنن بیکار محسوب میشن! کاهش بیکاری هم وظیفه حکومته نه فرد! نه اقتصاد درستی داریم، نه سیستم کارآفینی درستی داریم، نه قانون مشخصی داریم! نه قوه قضایی مستقلی داریم که حمایت کنه! مافیا و دلال ها هم که کشور رو دستشون گرفتن!از این ور تبلیغ کودک همسری و چند همسری میکنن! این ور کشور اقتصادش داغونه موج تورمی هر چندماه داریم، بعد تو تو کشور پلن ترویج ازدواج چیدن! یعنی یک جای این کشور درست باشه نداریم! به فرض محال که حرفت درست باشه اصلا شمس تبریزی!! مردم ما بشن مردم آلمان و ژاپن اصلا از فردا، سیستمی که بد کار میکنه اجازه شکوفایی نمیده!
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    283 3
    جهان اسلام !!!!!!!
  • Ali IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    247 1
    چه بی ربط حرف میزنید .اگه سران قوا بنزین گرون نمی‌کردم هیچی اعتراض و اغتشاشی اتفاق‌نمیافتاد که بندازین گردن کسی دیگه همه مردم با همین شرایط سخت و فشاری که بود داشتن زندگی میکردند همه چیز آروم بود.مگه اینکه همون چیزی که من فکر میکنم شما هم فکر کنید!!
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 9
      شما یه بار در شش سال گذشته فکر نکردی که این یارانه های سنگین پرداختی سوخت و خانوار داره از کجا پرداخت میشه؟ عجیبه که موقع یارانه گرفتن، اصلا فکر نمیکنید نباید داده بشه. وقتی به حق قطعش میکنن سر و صدا راه میندازید. تنها اشتباه این بود که هی دادن و دادن تا رسیدن به جایی که فهمیدن دیگه نمی تونن بدن. باید جلوتر قطع میکردن. آمریکایی ها از این یارانه های پرداختی به ایرانی ها تعجب میکنن. میگن اگه دولت آمریکا هم میخواست اینطوری یارانه بده، ورشکست میشد
  • خیار IT ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    276 3
    بنزین را گران‌میخواهد بکند بکند. گران میکنند ۲۰ درصد گران میکنند ۳۰‌درصد گران میکنند ۵۰‌درصد. نه ۳۰۰ درصد.
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      2 44
      چطور وقتی موقع یارانه گرفتن بنزین میشه نمیگفتید آقای روحانی لا اقل 20 درصد قیمت بنزین را یارانه بده و ما رو شرمنده نکن و یارانه 70 درصدی بابت بنزین نده؟ بعد وقتی یارانه پرداختی کم میشه میگید گرون کرده؟ دوست عزیز، خیلی از مردم مستحق این یارانه ها نبودن اما صداشون در نیومد و گرفتن. حالا که میخواد عدالت یه خرده اجرا بشه، صداشون در اومده.
  • غردوغان IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    169 5
    آری کار من بود
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      2 40
      شما یه سطر از نوشته را نشان بده که گفته باشه این اعتراضات کار اردوغانه. شما حتی یک نوشته کوتاه را هم نخواندید. در همه زندگی تون همینید. تنبل و بی حوصله هستید و بدون خواندن نظر میدید و دوست دارید با این تنبلی و سر به هوایی هم صاحب رفاه هم بشود. قبلا عرض کردم ریشه این گرفتاری ها به خودتون بر میگرده
  • Nashenas IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    220 3
    اگ بنزین یه شبه ۳ برابر نمیکردن اینطوری میشد؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    136 2
    این مطالبی رو که شما گفتید هم ما حدس میزیدم و هم شما،چرا سرا قوا تو همچین شرایطی که ایران و منطقه داره تصمیم به ای کار پر ریسک کردند؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    ابر فتنه اصلی این نیست عزیزم حکادث آبان ۹۸ مقدمه حرکت اصلی است که کاملا مسلحانه خواهد بود
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    نویسنده این مطلب آنقدر غرق در اردوغان است که موضوع محیط زیست سومالی را هم به او وصل میکند! این اردوغان بیچاره تو کشور خودش ورشکسته شده خیلی اگر عالم بود بازی داخلی رو نمیباخت!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    564 2
    خانم نوروزپور لطفا از این مقاله هایی که باب میل دولتمردان ماست ننویسین و نون بازوتون و بخورین . فردا روز بابت این همه دروغ باید پاسخگو باشین
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      50 1
      خب بنده خدا ندونسته رفته علوم سیاسی دانشگاه خونده و اومده بیرون دیده کار نیست و کار هم فقط حذب باد بودنه الان! مجبوره این چیزارو بنویسه که پول دربیاره که بتونه امرار معاش کنه! نباید خیلی بهشون خرده گرفت، بلاخره سیاست دوست داره ولی خب نمیتونه داخل کشور علیه کشور صحبت کنه! ممکنه بچه داشته داشته و بلاخره میدونیم که زندگی چقدر سخت شده! حالا اگه همین طوری که من میگم باشه که من از صحبت هاش حتی به دروغ هم ناراحت نمیشم، اما اگه ندانسته داره این صحبت هارو میکنه و حرف و باور و برداشت خودش هست، خب به نظرم که خیلی دور از باوره این طور باشه ولی به فرض هم این طور باشه باید حضوری باهاشون صحبت کرد و سوال های چالشی پرسید ازشون که دید چه جوابی دارن! چطور می تونن واقعیت های جامعه رو ندید بگیرن و رو یه موضوع خاصی از یه زوایه خاصی جوری نگاه کنن که اون نتیجه دل خواهشون بدست بیاد!
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      6 57
      فرض کن خودش را فروخته باشه. خودش را به نظام بفروشه بهتر از اینه که مثل شماها خودش را به آمریکا و یهودی و یه مشت عرب مفلس بفروشه. دمش گرم. خوب نوشته
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      0 10
      اقا و خانم محترم ممنون از توصیه شما، این مقاله تنها از منظر بین الملل بررسی شده نه از سیاست داخلی! واکنش های بین المللی بررسی شده ، مسائل داخلی را از سرویس داخلی و جامعه دنبال کنید. کما اینکه به مطالبات مردم نیز اشاره شده است. لطفا در انتخاب دقت بفرمایید که از چه سرویسی چه مطلبی می خوانید! هدف از این مقاله بررسی اوضاع منطقه است که ایران نیز ممکن است شامل این گرفتاری ها شود.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      22 0
      شمس تبریزی، از دید شماها ادما دو دسته باید باشن! یا وابسته به استکبار جهانی یا سمت حکومت ایران! این وسط مردمی که از خود حکومت ناراضی هستن نمی تونن وجود داشته باشن! تصمیمی گرفته میشه در راس کشور، صدای ملت در میاد!هر حرفی بزنن میگید که وابسته به استکبار هستند! برای بقا تو این کشور یا باید حذب باد باشی یا باید سکوت کنی چون به محض فریاد زدن برچسب اقدا علیه امنیت ملی و وابسته به گروه های استکباری زده میشه روت و مابقی عمرت رو باید تو زندان سپری کنی! اگه شما داری از این سیستم حمایت میکنی حتما ذینفع هستی چون شما هم حذب باد هستی! ملت نمی تونن همه مثل شما باشن چون وجدان دارن و می بیننن که مردم چقدر غرق درمشکلات هستن و به خاطر فضای امنیتی جرات اعتراض کردن هم ندارن! شما از اون دسته ادم هایی هستی که به زور میخواید مردم رو ببرید بهشت خیالی خودتون! اگه یه روز حکومت این کشور عوض بشه شما همون لحظه رنگتون عوض میشه! نحوه عملکردتون در واقعه همینه!
    • شمس تبریزی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      2 8
      نوشتید که «این وسط مردمی که از خود حکومت ناراضی هستن نمی تونن وجود داشته باشن». حتما میتونن وجود داشته باشن اما این به اصطلاح ناراضی ها، آیا میخوان موجودیت سیاسی داشته باشن یا یک جمعیت سرگردانی هستن؟ اگر طالب موجودیت سیاسی هستن، بالاخره باید یک تشکلی و یک مرامنامه ای و یک روزنامه ای داشته باشن. بالاخره با تفکر این مستقل ها باید چطوری آشنا شد. شاید من هم تفکرشان را پسندیدم و عضو شدم. اما اول باید بدونم برنامه و هدفشون چیه؟ اصول سیاست خارجی شان چیه؟ نسبت به استقلال و تمامیت ارضی ایران چی فکر میکنن؟ اصول اقتصادی که میخوان دنبال کنن چیه؟ آخه همینطوری که نمیشه. متاسفانه، من گروههای مستقل سیاسی تا به حال ندیدم. یا به خارج وصلن و یا به نظام. شما از یک آلترناتیو سوم صحبت کردی. بگو چه کسانی هستن؟ اسمهاشون چیه؟ تشکل شان کجاست؟ همین سایتهای پربیننده به یک جایی وصلن. شما سایت مستقل پر بیننده سراغ داری؟ یه روزی گفتید اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. درست؟ خب فرض کن ماجراشون تموم شد. شما بگو بعدش چیه؟
    • RO ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      1 10
      واقعا ندیدن حمایت بی چون و چرای غرب از آشوب در ایران و حتی ندیدن آموزش خرابکاری توسط رسانه هاشون و حتی اعتراف صریح خود هوک نشون میده اونایی که نقش غرب رو انکار میکنن یه غرض ترسناک دارن
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      18 0
      اجازه اعتراض به طور قانونی به مردم ( جزو حقوق شهروندی و بندهای قانون اساسی کشورمون هست) داده نمیشه شما میخوای این مردم گروه سازمان یافته و لیدر و این چیزا داشته باشه!؟ اصلا متوجه هستی که چی داری میگی؟! کل مردم کشور رو بابت قطع اینترنت دارن اذیت میکنن، بعد میگی از مرام نامه و اساس نامه و ... حرف میزنی؟! دقیقا کجای ایران زندگی میکنی که این قدر حس آزادی بهت دادن که همچین چیزهایی بتونی داشته باشی؟! مردم همین الان دسترسی به نت رو میخوان، با اینکه چند روزه اشوب ها تموم شده! این خواسته زیادی نیست که حتی این رو هم دارن به تعلیق میندازن! به بهانه اینکه یه گروه دارن از فضای مجازی برای بهم ریختن کشور استفاده میکنن، کل نت کشور رو قطع کردن! اگه این منطقه، پس دیگه نت کشور رو وصل نکنن چون وصل کنن بازم از این نت استفاده میکنن برای اختلال تو کشور! فعلا این قدرت رو دارن که مردم رو کنترل کنن، ولی جمعیت معترض ها روز به روز بیشتر میشه! مردم اگه رفاه و آرامش داشته باشند دست به اعتراض نخواهند زد و حامی کشور و سیستمش خواهند بود! اما چون عکس این اتفاق داره می افته، پس پتانسیل مردم همین طوری بیشتر خواهد شد!
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    397 2
    چه تمایلی به سفسطه و فرافکنی دارید؟ مردم تحت فشارن. دلار چهار برابری و بنزین سه برابری از توتن تحمل بخش بزرگی از جامعه خارجه. ملتو له میکنید زیر فشار و توقع دارید فریادشون درنیاد.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    241 4
    «تفرقه بینداز و حکومت کن»؟؟
  • مستر چیچاک IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    386 1
    توصیه میکنم کتاب قلعه حیوانات مطالعه شود
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      2 77
      کاربران خبرآنلاین، فقط همین یه دونه کتاب را میشناسن و ظاهرا همه اش را هم خواندن. تا با یکیشون بحث میکنی، سریع میگه کتاب قلعه حیوانات را بخونید. من به شما توصیه میکنم که کتاب دوزخیان روی زمین را بخوانید.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    165 1
    این مطالبی رو که شما گفتید هم ما حدس میزیدم و هم شما،چرا سران قوا تو همچین شرایطی که ایران و منطقه داره تصمیم به این کار پر ریسک گرفتند؟
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    371 2
    تئوری توطئه مدت هاست رنگ باخته است. دشمن، دشمن فرضی ساختن برای ملت
  • RO ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    238 2
    همه این ها دروغ است چون اگر افزایش قیمت بنزین قبلا اعلام می شد حرف شما درست بود ولی چون یکدفعه اتفاق افتاد هیچ برنامه ریزی درکارنبود
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    323 0
    خانم نوروز پور یعنی اعتراضات هیچ ارتباطی با گرانی تورم بیکاری معیشت ندارد؟
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      0 96
      نه ارتباطی نداره. میدونی چرا؟ چون در این به اصطلاح اعتراضات اصلا کسی صحبت از گرانی نکرد. هر چی بود آتش زدن و تخریب اماکن بود. من اسم اینها را نمیذارم معترض. اسم اصلی اینها اراذل و اوباش هستن که هر روز هم بنده اینها را با کت و شلوار و سر و وضع مرتب در خیابان زیاد میبینم. نظام داره هندونه میده زیر بغل اینها و میگه حساب اینها از اوباش جدا هست. نه قربون. اصلش همینه که تو روزهای عادی، این اراذل با سر و وضع مرتب میان تو خیابون. اما وقتی اوضاع خر تو خر میشه، اینها دستمال میبندن صورتشون و این طرف و آن طرف را آتش میزنن
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    213 9
    الکی سیاسیش کردید.مردم داشتن زندگی‌میکردن بابا یدفه میای با این همه‌گردنی بنزین سه برابر میکنی انتظار این شلوغیا میرفت.شما منطقی نگاه کن اگه‌بنزین گردن نمیشد اصلا کسی حرفی‌میزد؟!
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      0 6
      حرفی نیست آقا. بالاخره معتاد به هرویین را هم وقتی میخوان ترکش بدن، چند روز استخوان درد شدیدی میگیره و به اسهال و استفراغ میفته و آب از دماغش راه میگیره و به زمین و زمان فحش میده و دنبال ساقی میگرده. بعدا لذت زندگی بدون مواد را تجربه میکنه. مهم اینه که موقع ترک دادن، بکنیدش در یک اتاق و دست و پایش را ببندید تا نتونه جایی بره وگرنه میره ساقی اش را پیدا میکنه و دوباره روز از نو و روزی از نو
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    172 1
    مردانه خودتون میخواستین اینجوری بشه. این چه طرز اطلاعرسانی بود آخه؟ یکبار شایعه کردن گرون میشه مردم صف واستادن. این سری اومدین سوپرایز کنین سوپرایز شدین. این چه کاری بود آخه؟
  • رضا طاها IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    148 3
    سوال من از اول همین بود که اردوغان وقتی که در مجارستان بود، چطور خبر از اعتراض و آشوب در ایران داد؟!!
  • پشیمان FR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    6 207
    درود بر شما
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    207 0
    شلوغی به علت گرانی است
  • jafar IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    نویسنده نمیدونه یا چشش رو بسته که ترکیه یک شراکت نظامی قدیمی با اسرایی ل داره
    • هادی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      10 23
      ترکیه دشمن اسرائیله و بارها ام اینو ثابت کرده، بارزانی و کردهای عراق نوکرای اسرائیل بودن و اونجا آموزش نظامی میدیدن و به فکر تجزیه کشورهای خاورمیاته از جمله کشور خودمون بودن.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    160 0
    بیدار بشید
  • مجید RO ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    348 2
    تا کی میخواید با این چرندیات اعتراضات و نارضایتی های ملت رو نادیده بگیرید
  • على IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    77 1
    با سلام, همه اينها درست , ولى ما نيت آمريكا را ميدانيم اما هنوز براى اينهمه حمايت مسؤولين ايران از دیگر کشورها جهت منافع ملی على رغم اينكه مردم ايران اولويت را ايران و مردمش ميدانند دليل قانع كننده اى نيست و مردم از اين ناراحت هستند
  • US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    95 71
    دقیقا ادامه همون اعتراضات عراق و لبنانه! چون ریشه همشون ...
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      23 11
      تو که تو امریکا جایت خوبه لطف کن نظر نده
  • م AE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    304 2
    این صدای فقر مردم هست بیدار بشید
    • شمس تبریزی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      6 61
      شاه یه بار آبان 57 صدای شماها را شنید و الان خودتون دارید میگید ای کاش صدای شما را نشنیده بود. ما از شاه یادگرفتیم. بهتره که صدای شما در آبان 98 شنیده نشه چون بعدا خودتون پشیمون میشید.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    251 2
    چرا حرف بی منطق می زنید از مدت ها پیش پیش بینی شده!!!! شما بنزینو اینترنتو اینجوری کردید چرا مسئولین و برخی خبرنگاران توهم دارن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    219 4
    علت اعتراضات این 3کشور بیکاری فصادفقر است دوستان امریکااسراییل انگلیس این لعنتیا اونوردنیاهستند مامسلمانها اختلاص غارت دزدی داریم که به اینجا کشیده شده مسعولان حرف پیرنادان راگوشکنیدبنده حقیرخداهستم اگرازبعدازجنگ باعراق همه کارهای شمامسعولین باعدالت تقسیم بندی شده بود سرکارمردم به اینجانمی کشید وضع بااین شرایت بدترهم خاهدشد درودخدابرملت صبورایران
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      5 27
      کوچولو ، تو اول ۱۰ بار از روی کلمات زیر بنویس ، نمی خواد تحلیل سیاسی کنی. مسئول -شرایط -خواهد شد
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      3 40
      داداش جون، فساد درسته نه فصاد. فصاد به معنی رگ زدن و حجامت کردن است
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      26 2
      ناشناس ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹ شمس تبریزی: به جای غلط املایی گرفتن (که مشخصه به خاطر استفاده از گوشی کلمات به هم چسبیده هستن یا حروف جایگزین تایپ شدن) جواب حرف حسابش رو بدین. وقتی جواب ندارین پارازیت نندازین یه چیزی گفته باشین، بی جواب نمونین یه وقت! ایشون مشخصه سنش از جفتتون بیشتره، حداقل مودب باشین.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    45 0
    این گزارش به شدت آلوده تئوری های توطئه است که اغلب برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های آشکار حاکمیت در زمینه سیاسی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرند. دولت تنها بخشی از حاکمیت است و بسیار از برنامه های آن به واسطه دخالت و محدودسازی های نهادهای موازی یا بالادستی عملا بر زمین می ماند و در چنین مواردی بلافاصله دنبال مقصر موهوم خارجی می گردیم تا همه خرابکاری های مان را به نام آنها بنویسیم و غائله را بخوابانیم
  • مهدی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    277 3
    میدونم اینو نشر نمیدید ولی خودتون خندتون نمیگیره؟ چرا خواست مردم رو نمیبینید البته میبنید ولی این حرفارو میزنید، نزنید سنگین تره ولی
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    214 0
    خب چرا بنزین رو به این شکل گرون کردید بعد هم اینترنت رو قطع کردید؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    314 1
    وقتی بعد اعتراضات فرانسه ذوق میکردین اون مداخله نبود؟ قبول کن ایران خودشو آدم بده جهان کرده و از دردسرهاش سایرین خوشحال میشن. از همسایه های عرب تا آمریکا
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    26 0
    باشه تو خوبی!
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    29 3
    اردوغان ؟ این بشر همونی هست که بیمارستان بمباران می کرد ! جالبه که جفت امریکا و روسیه مشغول کشتار غیرنظامی ها در سوریه بودند حالا روسیه شد بچه خوبه ؟ کی می خواهید بفهمید جان این مردم خاورمیانه برای هیچکس اهمیتی نداره
  • یعقوب IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 1
    ان زمانی که شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا چند مکان مشخص در تهران تعین شود تا اعتراضات مردمی در این مکانها بصورت قانونی برگزار شود اگر عملی میشد فرصت بدست اشوبگران نمیفتاد هر چند که بعضی سیاست های غلط دولت در اجرای این طرح نیز قابل تامل میباشد
  • آقای الف IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    33 1
    آیا اردوغان و استکبار جهانی خبر داشتند که دولت ایران قراره بنزین رو گرون کنه؟ کلا همیشه پای استکبار جهانی و امپریالیسم بین الملل و رژیم صهیونیستی و جبهه غربی عربی و خاندان منحوس پهلوی و منافقین کوردل وسطه. در نظر آقایون همه مقصرن به غیر از خودشون. آیا خود حضرات نبودن که با گران کردن بنزین بهانه به دست دشمن دادند؟ کیو گول میزنید شما؟
  • اردلان IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    29 0
    اگر در کشور ما همه چیز عادلانه بود و مسکن و خودروی ارزان در اختیار مردم قرار داشت و همه دارای شغل آبرومندانه با حقوق خوب بودند و امید به زندگی مردم بالا بود، آیا بازهم آمریکا و اسراییل میتوانستند نفوذ کنند؟
  • خیبری AE ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 4
    ترکیه یک کشور سازنده در منطقه است ولی متاسفانه هنوز یاد نگرفتیم فرق بین یک کشور نارام و نامتعادل را با یک کشور دوست و همسایه بدانیم اینکه برخی جوانان شمال غرب به ترکیه ارادت دارند از جنس اراده ضاحیه به ایران است یعنی تهدیدی علیه امنیت ملی نیست چه بسا اثار اموزنده و سازنده ای برای ایران دارد
  • US ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    42 0
    اینترنت رو وصل کنید، حق اعتراض رو برای مردم بر اساس قانون اساسی به رسمیت بشناسید. امنیت اعتراض مسالمت‌آمیز رو با نیروی پلیس تامین کنید
  • ali AE ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    35 1
    متاسفانه هر اعتراضی که مردم میکنند به کشورهای و دشمنان خا رجی ربط میدن که واقعا اشتیاه است لااقل یکبار هم بگین ممکنه ریشه این ناآرامیها عملکزد غلط مسئولین گرونی تورم بیکاری و ........ باشه کنر مردم زیر با ر گرونی خم شده اونوقت شما هی این اعتزاضات بحق رو یه دشمنان نسبت بده ه
  • علی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    25 0
    کدوم عقل سالمی اعتراضات در ایران و عراق را مرتبط میداند!؟
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    33 1
    اگر من یاداشتی در راستای عدم ارتباط اعتراضات ایران و عراق بنویسم و تحلیل و ثابت کنم، آیا اجازه نشر رسمی خواهم داشت!؟ جواب کاملا روشن است!!!!
    • شمس تبریزی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      3 57
      نه اجازه رسمی برای انتشار نمیگیره چون از نتیجه ای که میخوای بگیری متوجه شدم که تحلیلت رو باید سیفون کشید روش. شما عقل ندارید آقا. آمریکا تا دس... شما دنبال مذاکره هستید. برو من با اون تحلیل تو و امثال تو وصلت کردم
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      24 0
      یکی شمس تبریزی رو از برق بکشه لطفا! مرسی
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      18 3
      چه بی ادب تحلیلش رو سیفون بکشید یعنی چه؟ ، شمارو گویا زیاد سیفون کشیدن و عقده کردید خخ
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    47 0
    سخنی نوآر، که نو را ست حلاوتی دگر! چهل ساله همه چیز گردن امریکا و اسرائیله. رفتی به خیال خودت مقاله نوشتی؟! اوه 100 میلیون از این مقالات تو 40سال نوشته شده. یه المان رو هم اضافه کرده بگه حرف جدید زدم. شما عقل دارین؟! شینزو آبه پاشد اومد ایران، که بلکه دست از کله شقی بچگانه بردارید عین ادم بالغ برید با دنیا تعامل کنید. چی شد؟ گفتید:نننموخوام. مملکتداری خاله بازی نیست.
  • نویسنده قمی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    29 0
    شما اگر زمینه را برای اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم فراهم کنید هم راه آشوب‌گران از مردم جدا می‌شود و هم کار به اینجاها نمی‌کشد. اما متاسفانه کوچک‌ترین اعتراض بلافاصله با مشت آهنین مواجه و از مسیر خود خارج می‌شود. طبیعی است در پاسخ به خشونت، عده‌ای خشونت‌ورزی کنند.
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      0 8
      شما مشت آهنین را ندیدی. اتفاقا اگه با مشت آهنین برخورد میشد چنین اتفاقاتی نمی افتاد
  • ارژنگ IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 13
    اتفاقا اردوغان خودش در این اغتشاشات و جنایات دست دارد.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    23 0
    اتفاقا حمایت کشورهای غربی از اعتراضات ایران, بسیار کم رنگ تر از گذشته بود.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    27 0
    مگه صدای مسالمت آمیر مردم بتا حالا به گوش دولت میرسید!! کسری بودجه باید از جیب مردم بدبخت جبران بشه صادرات نفت صفر شد جبران آن از جیب مردم!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    32 0
    مردم دغدغه نان شب دارند. چرا موضوع رو ربط میدید به این ور و اونور خودتون رو دلداری میدید بسه دیگه دشمن تراشی خسته نشدید.
  • خودم IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    47 0
    نصف این مبلغ را خرج می کردند جلوی قاچاق سوخت گرفته می شد و ملت مظلوم و عوامل خارجی و....گناهکار نمی شدند.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    28 0
    ديگه مردم توان تحمل شوك هاي اقتصادي ندارند ملك پنج برابر و امروز هم بنزين دويست درصد رشد كرده سر گنج كه ننشتسه ايمببم جان مردمو با بيل گيتس اشتباه گرفتيد
  • کاوه IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    36 2
    چرا حق اعتراض مدنی مردم رو به رسمیت نمی شناسید ؟ چرا هر بار که مردم برای اعتراض به موضوعی به خیابان می آیند ، عده ای قلیل که قطعا از مردم نیستند اقدام به تخریب و آتش افروزی می کنند تا اعتراض مدنی را به خشونت کشانده و خیابان ها را از مردم خالی کنند ؟ آقای دولت بیدار شوید ! آقای روحانی خطاب این متن شمایید که ادعای فهم مطالبات مردم و به رسمیت شناختن اعتراضات آنها را دارید! شما با رای دل بستگان تغییر و اصلاح رای آورید و حالا که نوبت به عمل به حداقل یکی از شعارهایتان به وجود آمده با پوزخند به مردم لقب آشوبگر و تخریبگر می دهید ؟ متاسفم.... ((بر احوال گذشتگان بسیار نظر کنید و از آن عبرت بیاموزید {فرازی از نصایح امام علی (ع) به امام حسن (ع)}
    • عباس IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      17 0
      نکته اصلی همینجاست اون عده قلیل که خرابکاری می کنند، کیا هستند، والا شما میگید عوامل نفوذی استکبار هستند ولی خیلی ها ، شاید اکثر مردم نظر دیگری دارن ...میگن شاید از عوامل....هستند که میخواهند وجهه اعتراضات رو خراب کنند و زودتر اعتراضات جمع جور بشه.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    26 1
    اینها هراعتراض مردم رو نسبت میدن به دشمن و استکبار تازه اخرشم میگن اعتراض ب حق مردم خب اگر ب حق هست کو گوش شنوا اخرشم بدبخت مردم گمراه شدن و هیجانی شدن و گرفتار حیله غرب شدن
  • مجید IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    36 2
    ما که سیاسی نیستیم و تعصبی و اصولگرا و اصلاح طلب نیستیم و اراذل و اوباش هم نیستیم و قصد خرابکاری هم نداریم و فقط به خاطر مسائل اقتصادی و این که پدرمون زیربار مشکلات اقتصادی در اومده کجا و به چه صورت باید اعتراض کنیم؟شما خودت بکو کجا و چه جوری خودمون رو تخلیه کنیم؟به خدا جوانان و بچه هامون دارن نابود میشن.قید ازدواج و کار و رفاه و تفریح رو زدیم فقط یه لقمه نون خوردنمون رو نگیرید.
  • احسان IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 22
    واقعا تحلیل درست و منطقی ای بود. به نکته خوبی اشاره کردید. ترکها به درستی متوجه شدند هدف بعدی اغتشاشات ایران هست. ولی شاید فکرشو نمیکردند مسئولین ما این هشدار ترک ها رو نادیده بگیرند و به این زودی بهانه های لازم رو دست اغتشاش گران بدهند. یه مطلب دیگه اینکه دولت برای رفع کسری بودجه به جای افزایش قیمت بنزین بهترین کاری که میتونست انجام بده کاهش حقوق مدیران رده بالای دولتی و حتی کارمندان زیر مجموعه وزارت خانه هایی مانند وزارت نفت و نیرو بوده. همچنین حقوق مسئولان رده بالا مانند نمایندگان مجلس و خبرگان و .... حد اقل ۲۰ درصد کاهش میافت.همچنین جلوی ریخت و پاش در نهاد هایی مثل نهاد ریاست جمهوری و و ارگان هایی که بازده کمی دارند گرفته میشد. اینطوری نیازی به افزایش قیمت بنزین حداقل به این شکلی که الان میبینیم نبوده و از طرفی مردم میدیدند که مسئولین اول یه سوزن به خودشون زدند بعد یه جوال دوز به مردم. اونوقت راحت تر افزایش قیمت بنزین رو تحمل میکردند. مطلب دیگه اینکه دولت اساسا بهتره حقوق کارمندان و حتی کارگران بخش خصوصی مثل بنده رو در سال آینده افزایش نده. چون خود به خود باعث افزایش تورم خواهدشد
  • احسان IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 16
    واقعا تحلیل درست و منطقی ای بود. به نکته خوبی اشاره کردید. ترکها به درستی متوجه شدند هدف بعدی اغتشاشات ایران هست. ولی شاید فکرشو نمیکردند مسئولین ما این هشدار ترک ها رو نادیده بگیرند و به این زودی بهانه های لازم رو دست اغتشاش گران بدهند. یه مطلب دیگه اینکه دولت برای رفع کسری بودجه به جای افزایش قیمت بنزین بهترین کاری که میتونست انجام بده کاهش حقوق مدیران رده بالای دولتی و حتی کارمندان زیر مجموعه وزارت خانه هایی مانند وزارت نفت و نیرو بوده. همچنین حقوق مسئولان رده بالا مانند نمایندگان مجلس و خبرگان و .... حد اقل ۲۰ درصد کاهش میافت.همچنین جلوی ریخت و پاش در نهاد هایی مثل نهاد ریاست جمهوری و و ارگان هایی که بازده کمی دارند گرفته میشد. اینطوری نیازی به افزایش قیمت بنزین حداقل به این شکلی که الان میبینیم نبوده و از طرفی مردم میدیدند که مسئولین اول یه سوزن به خودشون زدند بعد یه جوال دوز به مردم. اونوقت راحت تر افزایش قیمت بنزین رو تحمل میکردند. مطلب دیگه اینکه دولت اساسا بهتره حقوق کارمندان و حتی کارگران بخش خصوصی مثل بنده رو در سال آینده افزایش نده. چون خود به خود باعث افزایش تورم خواهدشد
  • حمید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    44 0
    فقر، بیکاری ، تورم حداقل 50 درصد واقعی ، دزدی ، رانت ، اختلاس های میلیاردی ، شکاف طبقاتی ، گرانی افسارگسیخته ، درآمد های پایین ، نبود آینده روشن ، بی ارزشی پول ملی ، مشکل نرخ مایحتاج اولیه مورد نیاززندگی ، فساد درکلیه سطح های مدیریتی کشورو خیلی چیزهای دیگه که جا برای نوشتن آنها کم است . اعتراض برای اینهاست . میفهمین ؟ یا نه ؟ کافی نیست ؟ نیست ؟ آقای رئیس جمهورملاک شما وقتی اعلام میکنید همه رفاه دارند چیست ؟ اینها واقعیت ها است . کمک معیشتی ؟ برای کشوری که تو ثروت خوابیده اما مردمش بدبخت هستند چه معنی می دهد ؟ مگرمردم درکشوربی ثروت زندگی می کنند که باید با کمک معیشتی زندگی کنند ؟ یک هفته اینترنت قطع است . مردم ازحق طبیعی و قانونی خود هم محروم هستند . چرا چون میگن ما پول نداریم مگرحرف بدی می زنند ؟؟؟؟؟ جواب بدین . اینکه یک انسان اعتراض می کند که تامین نیست حرف بدی است ؟؟؟؟؟؟ جواب بدین .
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    32 2
    این دشمنان جهان اسلام چقدر برای ما نقشه میکشند !! نتیجه اینکه فقط ما جهان اسلام هستیم!!1
  • یعقوب IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 4
    ان زمانی که شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا چند مکان مشخص در تهران تعین شود تا اعتراضات مردمی در این مکانها بصورت قانونی برگزار شود اگر عملی میشد فرصت بدست اشوبگران نمیفتاد هر چند که بعضی سیاست های غلط دولت در اجرای این طرح نیز قابل تامل میباشد
  • بهزاد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    51 1
    کسانی که میگویند اگر بنزین گران نمیشد، اتفاقی نمی‌افتاد، قطعا اشتباه می‌کنند. شعارها نشان میدهد که بنزین بهانه است. کشور انبار باروت است و نیاز به جرقه دارد. این نشد، یک بهانه و جرقه دیگر. این اعتراضات آخرین هم نخواهد بود.
  • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    27 4
    نویسنده مقاله خبر دارد که گردشگران اسرائیلی و آمریکایی میلیاردها دلار به ترکیه پول می آورند و سرمایه گذاری فراوانی در ترکیه کرده اند؟! در حکومت همین اردوغان چند بندر مهم به اسرائیل اجاره داده شده. اردوغان رهبریست که برای ملت خود رفاه و ثروت زیادی ایجاد کرده و مطمئنا از پیشرفت و گشایش روابط ایران با جهان استقبال نمیکند. یک ایران آزاد و قوی با ارتباطات جهانی بزرگترین دشمن روسیه و عربستان و ترکیه و اسرائیل و چین و بحرین و... است و آنها هر کاری میکنند که ایران به آنجا نرسد.
    • شمس تبریزی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      4 50
      میلیاردها دلار آوردن توی ترکیه و دارن خرج میکنن؟ برای اینکه بدونم تو هم مثل اردوغان جنم داری که برای پول هر کاری کنی، برات پیشنهاد دارم. اول ثابت کن که اهل سرمایه گذاری های کوچک هستی و بلدی ناموس فروشی کنی تا من باور کنم اهل سرمایه گذاری بالاتر هستی
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      11 3
      شمسی: اول مدرک بیار که پول این کشورها به روشی که گفتی به دست اومده، تا بعد روش‌های دیگه رو بهت پیشنهاد بدم با اونا هم آشنا بشی، ظاهرا فقط همین یه روش پول درآوردن رو بلدی.
    • شمس تبریزی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      0 11
      من مشکلی برای ارایه سند ندارم. خبرآنلاین برای انتشار محذور داره. خلاف عفت عمومیه
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      9 0
      با حسین اقا شریعتمداری نسبتی نداری شمس؟! ادبیات، تحلیل ها، نوع نگاه کپی شریعتمداری هست. اگه نسبتی داری که هیچی اگه نه که تحلیل هات رو بفرست برا کیهان، حتما چاپ میکنه! حیفه سرمایه های ملی مون این طوری هدر بدرن!
  • شهروند RO ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    36 1
    مردم که زیر بار فشار تحریم ترکیده بودند ولی داشتن زندگیشونو به هر نحوی اداره می کردن یهو نصف شب ساعت ۱۲ اعلام میشه بنزین سهمیه شده ۶۰ ایتر لیتری ۱۵۰۰ که این خودش جای بحث داره و بدتر از اون ازادش لیتری ۳۰۰۰ تومن.توقع داشتن مردم بگن دستشون درد نکنه چقدر به فکر ما هستن که بنزین۳ برابر کردن ممنون خب معلومه همین مردم عادی صداشون درمیاد این چه منطقیه که بنزینو گرون کنیم چون میخوایم بسته بدیم بسته حمایتی ۱۰۰ تومنی چه دردی از یه کارگر که ماهی یکی دو میلیون حقوق داره میگیره دوا می کنه؟اونی که پولداره براش چه فرقی داره بنزین چقدره بازم میزنه این مسافر کشای بدبخت خطی پوستشون کنده میشه اون پیکای بیچاره پوستشون کنده میشه هر تصمیمی که تو این مملکت گرفته شده پولدارو پولدار تر و فقیرو فقیر تر کرده هیچ تفریحی برا جوونا باقی نمونده هرچی کار می کنیو باید دو دستی تقدیم بکنی کجای دنیا اینجوریه؟اینترنتو قطع کردین نصف جوونا کسب و کارشون مختل شده و بیچاره شدن.دانشجوها مشکل پیدا کردن.ارتباط مختل شده بعد از مردم انتظار دارین هیچی نگن. تو رو خدا با تصمیمات غلط به مشکلات اضافه نکنید خسته شدیم...
  • سجاد IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    49 3
    همه مردم میدونن که این معترضان اشرارواوباش نیستن ایناکسایی هستندکه جونشون به لبشون رسیده مسولین بایدبپذیرندکه برامردم هیچ کاری نکردند.اخه حقوق یک ملیون وپونصدی میتونه کسیروزنده نگه داره؟؟؟بازنشستگان.کارگران.معلمان.بیکاران.خیلی توشرایط سختی زندگی میکنند.یه مردتاکی میتونه شرمنده زنوبچش باشه؟
    • سعید IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      19 0
      درود،حرفه دله همه مردمو زدی.
    • یه مادر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      5 2
      نه برادرمن ما مردم این اتش بزن ها و کسانیکه جلوماشینمونوگرفتن گفتن اگرماشینتوالان همین وسط نزاری باخودتو اتیش میزنیمو از مردم نمیدونیم واللا وضعمان بده ولی هیچوقت دست به اتیش زدن پمپ بنزین و شکستن دروپنجره مردم و...نه خودمون ونه جوانمون زدیم شماهیچوقت نگو اینامردمن اونیکه میگه بیا سرببریم واللا مردم نیست
  • حسن زاده هریس IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    13 5
    احسنت بر شما
  • MY ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    19 2
    این مردم خواسته های مشروعی داشتند که دولت هیچ وقت نمی خواد بشنوه. در ضمن با قطعی کامل اینترنت این کاربرها چطوری اینجا پیام میزارن؟!!!
  • کاپتان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 0
    چیزی که الان ایران نیاز داره دوری از شعار و گزافه گویی و در طبل زدن در پیشبرد سیاستهای منطقه است. خیلی از کشورها روز با دنیا همراه هستندو شب کار خودشونو میکنند. مثل قطر هم القاعده رو ساپورت میکنه و هم اخوان المسلمین و گروههای تندرو که بر علیه امریکا و ایرانند و با هر دوشونم پسرخاله است. توی جدول یک سوال بود همیشه میگفتند یک پای دعوا جوابش میشد فرار.توی داخل هم باید ادمهای کاردون و از خارج برگردونه بزاره سرِ کار نه خیلی از مدیران دنیا ندیده دوگمِ سیری ناپذیر. مثل تیم کارلوس کیروش
  • کاپتام 2 IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    11 4
    فکر کنم تنها جایی که میشه الان اعتراضمون و بگیم همینجاست
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    23 0
    خوب باش ..اصلا شما درست میگید ..همش کار سلطنت طلب ها ولی ایا تو جهان همین 3 کشور رو میبینید .. کره و سومالی و فرانسه هم ایا کار سلطنت ها !!!پس چرا شما از اعتراضات کروه و چین و سومالی دفاع میکنید و میگید مردم اعتراض میکنن !ایا اونجا هم چیزی رو اتیش نمیزنن ! کشته نمیدن ! امار کشته رو شما اعلام نمیکنید ! ولی اینجا همه چی یک طرف هست فقط ..ای خدا بکش ما رو راحتمون کنه بخدا خودکشی گناه کبیره هست واگر نه دریا زیاد داریم ...
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    29 2
    خیلی دوست دارم این شخصی که با اسم شمس تبریزی کامنت میده رو یه بار از نزدیک ببینم!!!
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      7 0
      احتمالا خودشی و دچار خودشیفتگی بیمارگونه هستی
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      10 0
      در واقع کسایی که منفی و مثبت دادن به کامنت هاش باهم جمع بشن دیدنیه! فکر کن مثلا نسبت ها از ۱ نفر به ۵ نفر در بهترین حالت شروع میشه تا ۱ به ۵۰ نفر هم میرسه! از این بابت گفتم که امثال شمس معنای منفی مثبت هایی که میگیره رو نمی فهمه! وقتی به ازای منفی یا مثبت ادم جمع بشه اونن موقع متوجه جایگاهش میشه و میفهمه که نباید یه درصد کم برای اکثریت جامعه تصمیم بگیرن!!!
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      11 0
      ارزش ندارد. بیکار نشسته با کلمات جمله می سازد.
    • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      10 0
      دیدی. خیلی هم دیدی. این طرف از قماش شعبون بی مخه. منتها از جنس امروزیش. پول میگیره جو راه میندازه که ما دشمن داریم. کل دنیا میخان ایران اسلامی رو نابود کنن.
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      0 12
      خیلی دوست داشتم مدیر کل اطلاعات و امنیت کشور بودم و شما را برای صرف کیک و قهوه به دفترم دعوت می کردم
    • عباس IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      11 0
      فکر کنم اصلا این طور شخصی وجود نداره، از خودشونه
  • CA ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    9 1
    نه آقا جان ، ادامه اعتراضات خودشونه. بنزین گرون شده دارن اعتراض میکنن. فهمیدنش اینقدر سخته؟
  • ناشناش IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    14 1
    ما منطقه یک هستیم و هیچ کسی بیرون نیومد !!! من ادمهایی رو می شناسم و می گنن کاش بنزین ۱۰۰۰۰ تومن و بیشتر بشه و راحت تو شهر دور دور کنن و شمال راحت برن و دیگه خبری از ترافیک ... نباشه . پس انسانی به قضیه نگاه کنید و این ادمهای که امدن بیرون چیزی برای از دست دادن ندارن ...
  • سعید IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    13 1
    میشه لطف کنید اینترنت مردم کشور و وصل کنید نمیتونیم از تبلیغات شغل خودمون استفاده کنیم همه تو کشور دارن الان از گرسنگی طلف میشن من آرایشگرم با این وضع هم دارم به مردم خدمت میکنم دولت که هیچ کمکی و رحمی به ملت خودش نداره پس بزارین حداقل ما ملت همدیگرو بغل کنیم ؛سایت خبر آنلاین شما هم خرج و مخارج خودتونو دارید و میدونم که زندگی برای شما هم سخت و سختر شده لطفا حرفای مردم کشور و به گوش دولت برسونید به خدا از کارو زندگی افتادیم
  • ایچان IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    16 0
    چرا همیشه در ملت های جهان سوم فکر این مساله دارن همش توطئه از جای دیگس مثلا لبنان میگه تقصیر ایران آمریکا عربستان و... عراق هم میگه ایران آمریکا و ..... ایران هم میگه کل کشور ها و ....... هر مشکلی هست داخل کشور هست و آن را باید اصلاح کرد طبیعتا بقیه کشورها به دنبال مصالح خود هستند پس ندانم کاری و اشتباهات خودمان را تقصیر بقیه نندازیم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    21 1
    این اینترنت بی‌صاحاب رو وصلش کنید... از کارو زندگی افتادیم... بخدا قسم عمرا اگه رای بدم...