بریان هوک هم از ناآرامی ها در ایران حمایت کرد

ایسنا نوشت: برایان هوک با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از مطالبات مردم ایران حمایت می‌کند.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که تاکنون زمینه ساز اعمال تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران بوده، در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت: اولویت دولت دونالد ترامپ منزوی کردن نظام ایران و نمایندگان آن در منطقه و وضع سلسله تحریم‌هایی علیه تهران است.

وی در رابطه با ناآرامی‌ و اغتشاشات اخیرا ایران هم گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند.

برایان هوک مدعی شد: ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی ثباتی در کشورهای دیگر خرج می کند و ما از آنها می خوهیم که این اموال در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند.

هوک با طرح ادعای حمایت ایران از شبه نظامیان در عراق، لبنان و یمن و لزوم توقف این حمایت ها گفت: ایران امروز هزینه توطئه علیه کشورهای دیگر را می‌پردازد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با گسترش دامن دخالت‌های خود به عراق گفت: هر مسئول عراقی که بخواهد در زیرسایه "سلطه گری ایران بر عراق" ثروت و اموال ملت را بخورد، علیه آن تحریم وضع خواهیم کرد.

بریان هوک در ادامه مدعی شد که که مقامات ایرانی می خواهند حزب الله های دیگری همانند حزب الله لبنان در عراق و یمن ایجاد کنند و ما می دانیم که برخی افسران ایرانی با حوثی های در یمن همکاری دارند.

وی مدعی شد که ایران باعث از بین رفتن صلح در خاورمیانه شده است.

پیش از این نیز علاوه هوک، کاخ سفید و دیگر مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور از ناآرامی های اخیر و آشوب در ایران حمایت کرده بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این حمایت ها گفت: اعلام حمایت مقامات آمریکایی از "مردم ایران" دروغی شرم‌آور است. رژیمی که با اِعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می‌شود، هیچ‌گاه نمی‌تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام‌شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    خدا به زمین گرم بزندش. شما میخوای کمک کنی ارازل تو کشور ما تدبیت نکن که با کشتار و تخریب اموال عمومی این جو روانی رو راه بندازن.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      1 0
      ارازل؟ درست صحبت کن مردم عرازل نیستند .دغدغه نان شب دارند
  • شمس تبریزی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    0 3
    خبرآنلاین، لطفا کوچه پس کوچه نرو. اینهایی که آشوبگری میکنن، همانهایی هستن که در روزهای معمولی کار سرقت و مواد فروشی و زورگیری میکنن و همیشه هم آزدن و کسی بهشون کاری نداره و قاطعیتی در برخورد باهاشون نیست. وقتی اینها در زمان آرامش، آزادانه در شهر ول میگردن، طبیعی است که موقع بحران، دست به قتل و غارت میزنن و آنهایی که در جمع کردن اینها در زمان آرامش، بی عرضگی کردن، دست به قطع اینترنت میزنن تا این اراذل را مهار کنن. امثال من نباید تاوان بی عرضگی مسولیین در جمع آوری این اراذل را بپردازن. آقاجان، من هزار کار با اینترنت دارم. راسته میگن که جهان سومی هستیم تا چون عرضه مدیریت نداریم. مگه میشه در یک کشور 82 میلیونی ، 4 روز اینترنت قطع باشه؟ توافق هسته ای امضا میکنید. اون میشه. اقتصاد را هم که نمی تونید اداره کنید. موقع آشوب هم فقط بلدید اینترنت را قطع کنید.
  • Aka IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    3 10
    اگر تحریم نبود مردم ایران اینهمه سختی نمی کشیدن.تحریم نبود مردم کره شمالی زندگیشان رومیکردن مثل کشورهای عربی حاکم اونها مردمی هستند که تحریم نیستند
  • GB ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    24 1
    حمایت های پوشالی و احمقانه به ضرر مردم است.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      1 0
      الكي ميگن بر سر سفره نفت با هم شريكند وگرنه كاري كرده بودند تحريم كه كردند به كاخ نشينان نه تنها لطمه نميزند بلكه چاق و چله تر ميشوند
  • قاسم IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 16
    غلط کرد