اردوغان: یا اف 35 را می دهید یا از جای دیگر تامین می کنیم

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، آنکارا آگاه است که حمایت آمریکا از نیروهای ی‌پ‌گ کرد سوریه فورا متوقف نخواهد شد اما مبارزه آنکارا علیه این نیروها که یک گروه تروریستی به شمار می‌روند، ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت، ترکیه به مبارزه علیه ی‌پ‌گ تا زمانی که تمام تهدیدها علیه ترکیه متوقف شود و همه شبه‌نظامیان حذف شوند، ادامه می‌دهد. او افزود، هیچ طرحی در این منطقه نمی‌تواند بدون حمایت و رضایت ترکیه محقق شود.

آنکارا ی‌پ‌گ ررئیس‌جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت، آنکارا آگاه است که حمایت آمریکا از نیروهای ی‌پ‌گ کرد سوریه فورا متوقف نخواهد شد اما مبارزه آنکارا علیه این نیروها که یک گروه تروریستی به شمار می‌روند، ادامه خواهد یافت.ا یک گروه تروریستی مرتبط با شبه‌نظامیان کردی که در خاک ترکیه آشوب به راه انداختند، می‌داند و سه عملیات در شمال سوریه علیه آن‌ها داشته است. ترکیه که از حمایت آمریکا از این نیروها خشمگین است، مرتبا از این متحد خودش در ناتو می‌خواهد تا روابطش با این گروه را متوقف کند.

رجب طیب اردوغان همچنین تاکید کرد که در جریان گفت‌وگوهای اخیر در واشنگتن به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است  که ترکیه از خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه عقب‌نشینی نخواهد کرد. اردوغان افزود، به ترامپ گفته است که اگر ایالات متحده آمریکا "موضع سازش‌ناپذیر" خود درباره اف‌-۳۵ ها را دنبال کند، ترکیه به دنبال جایگزین‌هایی برای رفع نیازهای دفاعی میان‌مدت خودش خواهد بود.  

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    0 0
    رژیم جعلی ترکیه،نیازی به افتخار ۳۵ ندارد.
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    از جای دیگه تامین کنید.مثلا مغولستان