بازیگر «معمای شاه»:‌ چرا باید بازیگری یک میلیارد دستمزد بگیرد؟

تسنیم نوشت: رسول توکلی همان عکاس خبرنگار فیلم «تاراج» است؛ آخرین تصویری که از او در تلویزیون به نمایش درآمد در شخصیت شهید مطهری سریال "معمای شاه" بود؛ از دستمزدهای میلیاردی برخی از بازیگران و آدرس‌های غلط سلبریتی‌ها به جامعه انتقاد جدی دارد.

رسول توکلی در گفت‌وگویی از کم‌کارشدن گفت که بسیاری از کارگردانان می‌پرسند چرا نیستی و چرا سر کار نیامدی و من تعجب می‌کنم که کسی ما را دعوت نکرده است.

وی تأکید کرد: کارگردانانی را دیدم که از من می‌پرسیدند کجایی؟ چرا سر کار ما نیامدی؟ دستیار ما گفته که دیگر ایشان بازی نمی‌کند و سرکار نمی‌آید. چنین بحث‌هایی بوده، به همین دلیل در برخی از فیلم‌ها چند سکانس کوتاه بازی کردم که بگویم ما هستیم! دوستان جدید بیایند بحثی نیست اما از تجارب دهه‌های قبل هم نباید بی‌بهره باشند. جوان‌هایی که می‌آیند و برخی از آنها بسیار مستعدند اما نباید قدیمی‌ها را فراموش کنند. با تجربه‌ها و حرفه‌ای‌های ما نباید خانه‌نشین شوند!

توکلی با اشاره به اینکه ستاره شدن به خودنمایی در فضای مجازی نیست،‌گفت: واقعاً برخی در فضای مجازی چند عکس می‌گیرند و می‌گذارند باورشان این است که ستاره‌اند! ستاره شدن به این خودنمایی‌ها نیست! ستاره باید در قلب مردم باشد؛ ستاره‌ای که در قلب مردم باشد و بخواهد از مردم خودش جدا شود ستاره نیست.

بازیگر نقش شهید مطهری در سریال "معمای شاه" در خصوص اینکه چرا سینما و تلویزیون قهرمان ندارد، گفت: برخی از سینماگرها کپی خوب می‌کنند اما برای دیگران؛ برخی از سلبریتی‌هایی که از درآوردن لباس‌شان به شهرت می‌رسند؛ با فحاشی خودنمایی می‌کنند و درباره هر موضوعی اظهارنظرهای غیرتخصصی انجام می‌دهند، قهرمان عده‌ای می‌شوند که همه این سرمنزل‌ها جز پوچ‌گرایی چیزی نیست. اگر ما درباره قهرمان واقعی بنویسیم و فیلم آن شخصیت قهرمان و یا قهرمان‌پروری را بسازیم حداقل فرصت کمی برای این خودنمایی‌ها پیدا می‌کنند و آدرس‌های غلطی به جامعه می‌دهند. در صورتیکه ما پهلوانان و قهرمانان ملی داریم؛ کسانی که مردم به آنها عشق می‌ورزند و تاریخ به نیکی از آنها یاد می‌کند؛ جامعه به این قهرمانان نیازمند است و باید درباره‌شان فیلم و مستندهای زیادی ساخته شود تا مردم خصوصاً جوانان با نام و نشان‌شان آشنا شوند؛ شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازانی که دردهای جنگ را با خودشان به همراه دارند.

توکلی با انتقاد از دستمزدهای میلیاردی برخی از بازیگران، گفت: جشنواره‌های دهه ۶۰ ماشین نداشت و امکانات و بودجه‌های امروزی را در هم در اختیار نداشت؛ چرا باید بازیگری امروز یک میلیارد دستمزد بگیرد؛ در حالیکه ما "عبور از میدان مین" را با یک میلیون و ۳۰۰ و پنجاه هزار تومان ساختیم که هنوز در ذهن مردم باقی مانده است؛ آن موقع دعوایی بود که تخصص بهتر است یا تعهد! سوژه‌های ما از در و دیوار پیدا می‌شد شخصاً می‌گویم مافیایی در چهره برخی روشن شده که کارشان ندارند و برخی‌ها هم روشن می‌شود؛ آن هم به دلیل بی‌ثباتی مسئولین وزارت ارشاد که مسئول این کارند.

وی در پایان با انتقاد از نوع رفتار نامناسب با "معمای شاه"، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی از تلویزیون داشتم که جذاب نبود؛ بعد از سریال "معمای شاه" که نقش شهید مطهری را ایفا کردم و ۵ سال در خدمت گروه بودم عده‌ای در تلویزیون هستند با شاکله فیلم "معمای شاه" مشکل دارند؛ کسانی که در "معمای شاه" کار کردند عمدتاً مورد کم‌لطفی قرار گرفتند؛ در صداوسیما و جاهای دیگر برخورد نامناسبی کردند؛ چرا و به چه دلیل باید از خودشان بپرسید. 

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    92 21
    بایستی از ایشان پرسید اگر یک میلیارد تومان را به ایشان می دادند باز هم سوال می کرد چرا باید بازیگری یک میلیارد تومان دستمزد بگیرد؟
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      1 1
      درود
    • ناشناس IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      4 3
      به هردلیلی که گفته خوب است اگرامثال ایشان نگویند، که مردم ازاین ریخت وپاش ها واسرافها که اوضاع کشوررا به اینجا کشانده بی خبرمی مانند وفکرمی کنندمقصراصلی این نابسامانی های اقتصادی فقط آمریکاست البته آمریکا هم برای حفظ هیمنه وابهت خوددرجهان بدش نمی یاداوضاع بداقتصادی ما به اونسبت داده شوداینطوری ازکشورهای هدفش زهرچشم‌ می گیرد.بایدممنون این آقا باشیم ضرب المثلی هست که می گویدمشت نمونه خرواراست
    • آزادمرد TR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      2 0
      دوست عزیز اگر شما بازیگر بودید و به شما میلیاردی پول نمیدادند اعتراض میکردید یا نه؟ چرا در بحث دستمزد از سینمای آزاد مایه میگذارید و در بحث فروش فیلم از سینمای دولتی. آیا بهتر نیست مردم و دولت در مواجهه با سینما تکلیف خودشان را مشخص کنند.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      4 1
      یکی هم حرف درست میزند چرا اینجوری می کنید مگر دروغ می گوید البته فقط بازیگران نیستند فوتبالیستها هم همین طور
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    یعنی واقعا فکر کردی بازیگر بزرگی هستی بازیگر های معمای شاه همگی درجه 3 یا 4 بودند...
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    خبرآنلاین بازیگرها و ورزشکاران نام و نام خانوادگی دارند. چرا همیشه تیتر میزنی بازیگر فیلم..... بازیکن جوان تیم..... خوب اسم اون فرد رو بنویس. البته معلومه اگر اسم بعضی هاشون تو تیتر باشه ما میفهم خبر راجع به یه فرد غیر حرفه ایه و اصلا خوندنش ضروری نیست.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 8
    کلا ملت یاد گرفتن کلشون تو کار هم باشه ، به شما چه ربطی داره کی چقدر میگیره
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    چرا هیچ کسی به فکر قطعی نت نیست. این چ وضعشه آخه؟ نظرات آدم رو هم که تایید نمیکنین. خسته شدیم از اینهمه زورگویی و دروغگویی. ای خدا به کی بگیم دردمون رو
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 0
    کسی که توی معمای شاه بازی کنه باید ماهی هزارتومان بیشتر نگیره و از حسادت بمیره
  • همایون IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 0
    اگر کسی به عوامل فیلم و سریال وصل نباشه او را به پادویی هم نمیگیرن چه برسه به دستمزد معمولی و اونی که وصله یه شب میشینه یک قسمت سریال رو مینویسه و 35 میلیون میگیره و بابت کل فیلمنامه نزدیک یک میلیارد میگیره که برابر حقوق 55 ساله یه نفر آدم عادیه
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    9 0
    اگر به شما هم یه میلیارد میدادن، صدات در نمی آمد و اعتراضی هم نمی کردی. مشکل همینه . . .
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    13 0
    یک بخشهای از این سریال معمای شاه رو دیدم. خیلی ضعیف بود. چه جوری ازش دفاع می کنند