۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
آبه شینزو رکورد زد!

ایرنا نوشت: «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن امروز چهارشنبه وارد دو هزارو هشتصد و هشتاد و هفتممین روز نخست وزیری خود شد به این ترتیب او با پیشی گرفتن از «تارو کاتسورا» که در دهه ۱۹۹۰ میلادی به مدت دو هزار و ۸۸۶ روز رهبری ژاپن را به عهده داشت رکورد دار طولانی ترین دوران نخست وزیری ژاپن شد.

تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد آبه در سال ۲۰۰۶ میلادی اولین بار در سن ۵۲ سالگی نخست وزیر ژاپن شد و به جوانترین رهبر این کشور در دوره پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد اما یک سال پس از آغاز دوره نخست وزیری اش، به دلیل مشکلات سلامتی و همچنین استعفاء وزرای کابینه اش، کناره گیری کرد او از زمان بازگشت به سمت نخست وزیری در سال ۲۰۱۲ میلادی، برای احیا اقتصاد ژاپن تلاش کرده است، اصلاحات مربوط به کار را ارتقا داده است و برای افراد شاغل حمایت هایی در زمینه مراقبت از فرزند فراهم آورده است.

آبه همچنین آنچه را که «سیاست خارجی با دید گسترده ای از نقشه جهان» توصیف می کند، ارتقا می دهد.

اما دوره طولانی زمامداری او موجب انتقاداتی از او نیز شده است چندین مورد ادعا مربوط به برخورد ترجیحی شامل یک رسوایی فروش یک قطعه زمین دولتی زیر قیمت واقعی آن بروز کرد.

خبرگزاری کیودو هم گزارش کرده است با وجود نزدیک به هشت سال حضور آبه در مسند نخست وزیری ژاپن، منتقدان می گویند که او هنوز به دستاوردهای مهمی که بتواند در تاریخ ثبت شود، دست نیافته است هدف بلندپروازانه وی برای اصلاح قانون اساسی هنوز دور از دسترس است و از زمان بازگشت وی به قدرت در سال ۲۰۱۲ پیشرفتی اساسی در این زمینه حاصل نشده است.

برنامه آبه برای اصلاح قانون اساسی با هدف اعزام نیروهای دفاع از خود به خارج از ژاپن، اختلافات ارضی با روسیه بر سر جزایر شمالی، مساله ربوده شدگان ژاپنی در کره شمالی و بتازگی نیز اختلافات سیاسی و تجاری ژاپن با کره جنوبی از مهمترین چالش های پیش روی آبه است.

اما در عرصه دیپلماتیک، آبه اکنون چهره ای آشنا در مجامع بین المللی است و مقامات دولت ژاپن می گویند او می تواند صریح و شفاف با بسیاری از رهبران خارجی به ویژه ترامپ صحبت کند.

آبه اکنون با احتساب یک سال دوران نخست وزیریش در سال ۲۰۰۶ میلادی رکورد دار طولانی ترین دوران نخست وزیری ژاپن شده است اما اگر او تا  ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ در این مسند بماند عنوان دار طولانی ترین دوران نخست وزیر بدون وقفه را هم کسب خواهد کرد.

در ژاپن محدودیتی برای طول دوره نخست وزیری وجود ندارد اما سومین و آخرین دوره ریاست او بر حزب حاکم لیبرال دموکرات در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی پایان می یابد که عملا به دوره نخست وزیری او پایان می دهد تا آن زمان، احتمال دارد او به دنبال تحقق خواسته دیرینش برای اصلاح قانون اساسی ژاپن باشد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1322923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    شینزو آبه!!!!!!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    فکر نان باش خربزه آبه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    درود به شرفش