تحلیل اسحاق جهانگیری از قیمت آتی ارز/ دلیلی ندارد که قیمت‌ها تغییر کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که روند تغییر قیمت ارز در آینده، کاهشی خواهد بود، گفت: در این شرایط دلیلی ندارد که قیمت ها تغییر کند و همه دستگاه ها باید ستاد تنظیم بازار را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در نشست امروز ستاد تنظیم بازار بر تداوم روند نزولی قیمت ها تا پایان سال تاکید کرد و گفت: گزارش های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت نشان می دهد که روند صعودی تولید داخلی ادامه خواهد یافت و این امر نه تنها نیازهای داخلی را برطرف می کند، بلکه صادرات را نیز افزایش خواهد داد.

معاون رئیس جمهور افزود: در وزارت صمت راهکارهایی در پیش گرفته شده تا کمبود کالایی تا پایان سال وجود نداشته باشد.  چنانچه در زمینه هایی نیاز به واردات باشد، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مربوطه باید همکاری کنند.

جهانگیری با بیان اینکه در ماه های پایانی سال روند تولید و تامین کالاها اطمینان بخش است، توجه بر بخش توزیع را با اهمیت دانست و گفت: در بخش اصناف و فروشگاه ها، گزارش بانک مرکزی حکایت از آن دارد که قیمت ها در بخش کالایی روند منفی دارند اما در بخش خدمات افزایش قیمت هایی رخ داده که روی بازار تاثیر گذاشته است.

وی از وزارتخانه ها و دستگاه های اقتصادی و نظارتی خواست در کنار توجه بر کالاها و تامین آن، بر خدمات نیز توجه کنند و مشخص باشد که کدام خدمات روند افزایش قیمت داشته اند و به چه علت این اتفاق رخ داده است.

جهانگیری گفت: در این شرایط اقتصادی ممکن است عده ای سوءاستفاده کنند که این موضوع حضور قدرتمند نهادهای نظارتی و تعزیزات را می طلبد تا مانع سوءاستفاده ها شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جریان بازار باید طبیعی باشد، افزود: روند تامین کالا، تولید و واردات و قیمت گذاری ها کاملا مشخص است و باید با هرگونه سوءاستفاده و افزایش قیمت برخورد کرد.

وی گفت: کالا به اندازه کافی تولید می شود و قیمت ها نیز مشخص است، کالای وارداتی هم به فور وارد می شود و قیمت ارز نیز تغییر چندانی نخواهد داشت.

به گفته معاون اول رئیس جمهور روند تغییر قیمت ارز در آینده، کاهشی خواهد بود.

جهانگیری تصریح کرد: در این شرایط دلیلی ندارد که قیمت ها تغییر کند و همه دستگاه ها باید ستاد تنظیم بازار را حمایت کنند.معاون اول رئیس جمهور مهمترین مسئولیت فعلی اقتصاد کشور را تنظیم بازار دانست و گفت این موضوع با اهمیت نباید معطل موضوعاتی مانند بودجه بماند.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =