آنچه در مورد کراتین بدنسازی باید بدانیم

کراتین بدنسازی یکی از رایج ترین مکمل های بدنسازی است که به وفور در بین ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرطرفدارترین پودرهای بدنسازی کراتین نام دارد که مربی ها به ورزشکاران استفاده آن را برای نتیجه گرفتن بهتر و سریع تر توصیه می کنند. شاید بتوان گفت در مقابل بقیه مکمل ها، قیمت کراتین بسیار پایین تر بوده این ادعا که کراتین یک ماده جادویی در بدنسازی لقب گرفته است نیز ادعای به جا است زیرا در مقایسه با سایر پودرهای بدنسازی نتیجه دهی سریع تر و بهتری را به تصویر می کشد.

کراتین یکی از منابع اصلی عضله سازی در حین فعالیت های شدید ورزشی است. زمانی که ورزشکار ورزش سختی را تجربه می کند اگر تغذیه درست و مؤثری نداشته باشد بدون شک فایده چندانی آن ورزش برای وی نخواهد داشت. مخصوصاً بدن‌سازان که با جابجایی وزن های سنگین نیاز به استقامت بیشتر و عدم تحلیل عضله ها در بدن آن به شدت احساس می شود. کراتین را به راحتی می توان با مصرف گوشت قرمز و ماهی برای بدن فراهم کرد اما استفاده از پودرهای که برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود این ترکیبات را با شکل مؤثر تر و اثر بخش تری در اختیار آن ها قرار می دهد. با مصرف کراتین در حین ورزش های سخت و سنگین بدنسازی راه کاری مفید تر برای ذخیره سازی انرژی و رشد بهتر عضلات در اختیار شما قرار داده می شود. در مقاله پیش روی سعی بر آن داریم تا پیرامون مزیت های استفاده از کراتین مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم برای رسیدن به یک نتیجه ایده ال و مؤثر به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


 
کراتین بدنسازی چیست؟

کراتین به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و سبب می شود سوخت و ساز لازم برای رشد عضله ها تأمین شود؛ اما از آنجایی که ورزشکاران قصد در رشد سریع تر عضلات خود دارند از پودرها و مکمل های ورزشی در این راستا استفاده می کنند که در قالب این مکمل ها کراتین نیز جای خود را به خوبی باز کرده است. این روزها مصرف کراتین در بین ورزشکاران مخصوصاً بدن‌سازان بسیار شایع شده است که در ظرف مدت بسیار کوتاهی اگر بر اساس اصول استاندارد و قاعده و قانون مشخص مصرف آن دنبال شود شما را به یک نتیجه دلخواه می رساند. کراتین یک ماده طبیعی است که به وفور در مواد غذایی یافت می شود سبب می شود خستگی ناشی از تمرین های ورزشی سنگین در افراد کاهش پیدا کند و عملکرد بهتری را فرد در حین تمرین های ورزشی خود کسب کند. بر اساس تحقیق های صورت گرفته مصرف کراتین بدنسازی سبب می شود نیروی قسمت پایینی و بالایی بدن در بین افراد میان سال و بزرگسال به خوبی فراهم شود بهبود وضعیت جسمی افراد نیز حاصل شود.
 

 آیا با مصرف کراتین فرد دچار اضافه وزن می شود؟

کراتین باید بر اساس اصول و قاعده مشخصی استفاده شود تا مزیت های آن بر معایب استفاده غالب شود؛ اما بر اساس تحقیق های صورت گرفته به دلیل بیشتر شدن آب زیر پوست به دلیل مصرف کراتین افراد در هفته های اول اضافه وزنی دو کیلویی را شاهد خواهند بود. متخصصین بخش تغذیه به کرات به این مهم اشاره داشته اند که این امر یک اتفاق طبیعی است و اصلاً جایی برای نگرانی وجود ندارد. به دلیل رشد عضله ها و آبی که در زیر پوست جریان پیدا می کند این امر طبیعی است و به محض اتمام کراتین وزن به حالت نرمال و اولیه خود باز می گردد. گرفتگی عضلات، ناراحتی معده و روده و در برخی موارد نیز حالت تهوع در افرادی که تازه شروع به استفاده این مکمل ورزشی کرده اند نیز مشاهده می شود. اصلاً عوارضی که حادث می شود نگران کننده نیست زیرا مصرف آن تا کنون هیچ عارضه ای را در پی نداشته است. حجم دهی اصلی ترین راهی است که در روزهای اولیه مصرف این مکمل ورزشی مشاهده می شود. افزایش قدرت بدنی و رشد سریع تر عضلات از مهم ترین مزیت های است که با مصرف کراتین به چشم می آید. کراتین باعث افزایش سنتز پروتئین و افزایش احتساب آب و املاح و در نهایت به جذب آمینو اسیدها در عضلات اسکلتی منجر می شود که باعث افزایش قوای جسمانی در فرد می شود. زمانی که فرد تمرینات سختی دارد استفاده از این مکمل ورزشی سبب می شود حجم و توده های عضلانی بیشتر شود.

 
کراتین های محبوب را بهتر بشناسیم

کراتین یکی از نمونه مکمل های بدنسازی است که از منظر مصرف و منبع یکسان و برابر با یکدیگر ساخته نمی شوند. هر کسی بر اساس نیاز و هدفی که در حین ورزش یا حتی زندگی روزمره خود دنبال می کند از یک مکمل ورزشی مناسب باید بهره بگیرید. قیمت کراتین نیز بر اساس برند و مواد اولیه ای که در پرسه تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد تعین می شود. بسیاری از مکمل ها دارای مواد کم ارزشی هستند که استفاده کردن آن ها با عدم بهره گیری از آن هم سان است. در واقع شما با خرید برخی از کراتین ها تنها هزینه بیشتری را به خود تحمیل کرده اید و هیچ نتیجه ای در این راستا عاید شما نمی شود. بر اساس تحقیق های صورت گرفته کراتین مایع و کراتیل اتیل استر ناپایدار است و در دستگاه گردش خون تجزیه می شود. متخصصین و مربیان با تجربه عموماً کراتین صد درصد را توصیه می کنند که تاثیر مستقیم بر عملکرد جسمی ورزشکار دارد. با خرید پودر کراتین با یک قیمت منطقی و ترکیب آن با آبمیوه می توانید قند موجود در خون خود را تنظیم کنید و به افزایش بیشتر کراتین در عضله ها کمک کنید. پودرهای کراتینی که در سطح خوبی از منظر کیفیت قرار ندارند عموماً در آب و آبمیوه به خوبی حل نمی شوند و با ته نشین شدن در لیوان هیچ سودی را به شما نمی رسانند.

هر آنچه پیرامون مصرف کراتین باید بدانید

برخی بر این باورند که مصرف کراتین سبب آسیب رسیدن به کلیه می شود و گاها شخص را با کم آبی در بدن یا مشکلات قلبی و گرفتگی های عضلانی روبرو می کند. اسهال نیز در برخی موارد عنوان شده است که این موارد هیچ کدام به طور قطع به دلیل مصرف کراتین عنوان نشده است. زمانی که ویتامین سی بیشتر از حد استفاده شود مصرف مکمل کراتین سبب بروز بیماری اسهال می شود و با مصرف بیش از حد آهن و کراتین به صورت همزمان بیماری معده در فرد بروز پیدا می کند پس در یک نتیجه گیری کلی به این مهم می رسیم که مصرف کراتین به تنهایی برای فرد ضرر به همراه ندارد. افرادی که بیماری های کلیوی هم دارند گاها از کراتین استفاده می کنند که هیچ مشکلی را برای آن به غیر از بیماری که با آن روبرو بوده اند مصرف این مکمل ورزشی به همراه نداشته است. کودکان و نوجوانانی که در مرحله رشد هستند برای مصرف کراتین باید با پزشک متخصص مشورت های لازم را به انجام برسانند اما مصرف این پودر و مکمل ورزشی در سنین کم توصیه نمی شود این مهم به دلیل کاهش خطرات احتمالی توصیه می شود.
 

نحوه استفاده کراتین

کراتین برای ورزشکاران عموماً به صورت روزانه توصیه می شود تا زمانی که سطح استفاده از این مکمل ورزشی در بدن شما بالا است می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. برخی بر این امر اعتقاد دارند که کراتین باید پیش از تمرین استفاده شود تا در خون جریان پیدا کند و با تمرین های ورزشی نتیجه مؤثر خود را بروز دهید؛ و برخی نیز معتقدان هستند مصرف کراتین باید به بعد از تمرین موکول شود تا ماهیچه ها کاملاً تخلیه شده باشند و سرعت کراتین و دیگر مواد غذایی برای جذب بالاتر برود. توصیه می شود در میانه روز ۵ گرم کراتین مصرف شود و بعدازظهر به تمرین بپردازید. در روزهای غیر تمرینی که ورزشی را دنبال نمی کنید می توانید به طور مستمر ۵ گرم کراتین خود را استفاده کنید و این امر به ریکاوری شدن ماهیچه ها و رشد بهتر آن ها کمک می کند. متخصصین توصیه می کنند کراتین همراه با آب انگور که سرشار از قندهای ساده است مصرف شود تا راحت تر در درون ماهیچه ها جریان پیدا کند.
 


 کلام آخر پیرامون کراتین

کراتین بدنسازی همان طور که در طی این مقاله به آن اشاره شد به منظور بالا رفتن توان جسمی افراد و افزایش قدرت بدنی ورزشکاران در حین تمرین های سخت ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت کراتین بدنسازی بر اساس نمونه های متفاوت این محصول در بازار تخمین زده می شود. شما می توانید با خرید کراتین به صورت آنلاین از مزیت های معرفی محصول و از اطلاعات کلی که پیرامون آن ارائه شده است بهره بگیرید. استفاده درست و اصولی کراتین سبب می شود رشد عضلات شما بهتر شود و توان و قدرت بدنی شما در حین ورزش های سخت بدنسازی نیز چندین برابر شود. توصیه می شود در طول دوره مصرف کراتین مصرف آب را افزایش دهید تا این پودر ورزشی سریع تر راه خود را برای ورود به عضله ها و ماهیچه های بدن شما پیدا کند. نوشیدن یک و نیم لیتر آب در طی روز می تواند مقدار مناسب و استانداردی باشد.

حدود قیمت کراتین ها در بازار

•    قیمت کراتین او پی دی فارما   49000 تومان
•    قیمت کراتین مونوهیدرات نوتریمد   103000 تومان
•    قیمت پودر کراتین ای پی پی نوتریشن   230000 تومان
•    قیمت پودر کراتین ویدر  120000 تومان
•    پودر کراتین 5000 بایوستا      96000 تومان
•    قیمت پودر کراتین مونوهیدرات ویتاپی     63000 تومان
•    قیمت کراتین اف بی آر     94000 تومان


2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =