واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع خبری از کشته شدن بیست نفر و زخمی شدن پنجاه و یک تن دیگر در درگیریهای روز چهارشنبه میان نیروهای دولتی سومالی و شبه نظامیان در موگادیشو خبر دادند. یک منبع رسمی بیمارستانی در موگادیشو نیز این تلفات را تایید کرد.

درگیری میان شبه نظامیان و نیروهای تحت حمایت اتحادیه اروپا برای تحت کنترل درآوردن نقاط کلیدی در موگادیشو صورت گرفت.

این درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای صلحبان اتحادیه افریقا به محلهای تحت کنترل شبه نظامیان در موگادیشو حمله کردند جایی که درگیریهای پراکنده میان شبه نظامیان و صلحبانان ادامه دارد. رییس سازمان اورژانس موگادیشو اعلام کرد بیست نفر که همه آنها غیر نظامی اند کشته شده اند و پنجاه و یک تن دیگر که ناخواسته در این درگیری مسلحانه گرفتار شده بودند زخمی شده اند. دولت سومالی اعلام کرد نظامیان این کشور سه منظقه استراتژیک را صبح امروز طی یک عملیات در موگادیشو از کنترل شبه نظامیان خارج کرده اند.

فرماندهان شبه نظامیان گروه الشباب اعلام کرده اند حمله نیروهای دولتی به مواضع این گروه در جنوب پایتخت را دفع کرده اند و چندین نیروی دولتی و اتحادیه افریقا را کشته و چند تن دیگر را نیز اسیر کرده اند. خبرگزاری شینهوا از موگادیشو گزارش داد/ درگیری میان نیروهای دولتی و شبه نظامی همچنین در مناطق مرز سومالی با کنیا و اتیوپی گزارش شده است.

ساکنان منطقه هیران و گدو در مناطق مرکزی و شمالی سومالی در بحبوحه تبادل آتش میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان از این مناطق متواری شده اند.

این منطقه ناآرام اخیرا در کنترل شبه نظامیان قرار داشت. این درگیریها در حالی روی داد که طی چند روز گذشته سومالی تقریبا آرام بود.

پیش از درگیری های اخیر، دستکم سی نفر در پی انفجاری انتحاری برضد نیروهای دولتی کشته و پنجاه تن دیگر زخمی شدند. تحلیلگران این پیشرویهای اخیر نیروهای اتحادیه افریقا را گامی مهم برضد شبه نظامیان قلمداد می کنند که در پی چندین پیروزی پیاپی برضد نیروهای دولتی اکنون آنها را متحمل شکست می کنند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =