میشل عون تصمیم گرفت؛ تکنوسیاسی به جای تکنوکرات

ایسنا نوشت: یکی از وزرای سابق کابینه‌ لبنان و از چهره‌های سرشناس و برجسته مسیحی لبنان با اشاره به اینکه رایزنی‌های پارلمانی لازم برای معرفی نخست وزیر مکلف برای تشکیل کابینه ظرف روزهای آینده آغاز خواهند شد، گفت: تلاش‌هایی برای تشکیل یک کابینه تکنوسیاسی تا پیش از پایان سال جاری میلادی با ۲۴ وزیر در دست انجام هستند.

کریم بقرادونی، یکی از وزرای سابق کابینه‌ لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: رایزنی‌های پارلمانی لازم در لبنان برای معرفی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه ظرف روزهای آینده آغاز خواهند شد.

 

بقرادونی گفت: تشکیل کابینه در لبنان هرگز طولی نخواهد کشید و تا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

این وزیر سابق کابینه لبنان افزود: امروز در لبنان رویکردی برای تشکیل یک دولت تکنوسیاسی با ۲۴ وزیر که افراد متخصص بیشتر پست‌های آن را بر عهده بگیرند، شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نمی‌خواهد مدت طولانی در لبنان خلأ دولتی ایجاد شود و به دنبال هماهنگی برای تشکیل کابنیه است، گفت: سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان تنها خودش را برای تشکیل کابینه تایید خواهد کرد.

این چهره مهم سیاسی مسیحیان لبنان ادامه داد: عون همراه با هم‌پیمانان خود رایزنی‌هایی را برای تعیین نامزد تصدی نخست‌وزیری و در نهایت تشکیل کابینه ظرف دو هفته آتی انجام می‌دهد و قصد دارد در صورتی که حریری مسؤولیت تشکیل کابینه را نپذیرد، چهره دیگری را برای این کار معرفی کند.

او افزود: تحرکات مردمی در لبنان برای اولین بار فراطایفه‌ای است و با وجود دامنه گسترده آن توانسته ویژگی مسالمت‌آمیز بودن خود را حفظ کند.

بقرادونی در ادامه گفت: جفری فلتمن، سفیر پیشین آمریکا در لبنان با تحریک به جنگ و تفرقه پراکنی در قبال لبنان رفتار می‌کند.

این چهره سرشناس و برجسته مسیحیان لبنان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد درگیری میان ارتش لبنان و حزب‌الله هستند، هدف تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را خلع سلاح و امضای قرارداد صلحی با رژیم صهیونیستی دانست.

او با اشاره به اینکه قدرت حزب‌الله مانع از حمله اسرائیل به لبنان است، تاکید کرد: قدرت نظامی حزب‌الله و هماهنگی آن با ارتش لبنان مانع از هرگونه طرحی اسرائیلی برای تجاوز به لبنان است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =