تجمع پایتخت‌نشینان در محکومیت اغتشاشات بنزینی+جدول

چهره‌های شاخص سیاسی همراه با مردم با حضور در راهپیمایی، به محکومیت اقدامات مخرب آشوبگران پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مردم تهران امروز با شرکت در راهپیمایی، اغتشاشات اخیر پس از سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین را محکوم کردند. مردم تهران در محکومیت اغتشاشگرانی که به بهانه افزایش قیمت بنزین اموال عمومی را تخریب کردند، راهپیمایی خود را در چهار مسیر میدان‌های فردوسی، حر، آزادی و خیابان کارگر شمالی آغاز کردند و در میدان انقلاب اجتماع عظیمی را شکل دادند.

اجتماع کنندگان امروز حمایت قاطع خود را از رهبر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام و خشم و انزجار خود را از اقدامات آشوبگران در آسیب رساندن به اموال عمومی فریاد زدند.

برخی چهره‌های سیاسی و شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، سردار حسین سلامی، علی ربیعی، آیت الله جنتی، محسن رضایی و... در این راهپیمایی حضور داشتند. 

در جدول زیر اهم اظهارات شخصیت‌ها و مقامات بلندپایه را در این تجمع مردمی بخوانید:

اظهارات

عنوان/ سمت

* باور کنید جنگی که در خیابان های ما آغاز شد یک نقشه جهانی بود. شما دقیق عمل کردید، آن لحظه که نمی بایست به پیاده نظام ها بپیوندید، نجیبانه صف خود را جدا کردید؛ امروز که باید به صحنه بیایید، آمدید. اسلام جاودانه شد، ایران سرافراز شد، امروز دشمن از شکوه حضور شما ناامید شد و تیر خلاص زده شد.

* فتنه ای که در روزهای اخیر اتفاق افتاد حاصل همه تلاش های شکست خورده دشمن طی چهل سال گذشته و این چند روز گذشته بوده است.

* ترامپ جلسه استیضاح را نرفت، در کاخ سفید ماند و اطاق فرماندهی تشکیل داد تا ایران را شکست دهد. باور کنید ما رصد می کردیم این بار همه توان خود را به صحنه آورد؛ جنگ حداکثری راه انداخت.همه پیاده نظام مزدور داخلی را به صحنه آورد؛ حتی ناو هواپیمابری که ماه ها بود از ترس نیروی های ما عقب مانده بود جلو آمد. من به آن‌ها می گویم دیر شده است همه چیز تمام شده است. به صهیونیست ها هم می‌گویم او همیشه دیر می آید منتظر او نباشید، نابود که شدید می آید، آن‌وقت دیگر دیر است.

* ما صاحب رهبری هستیم و تا زمانی که او را در سختی‌ها همراهی کنیم هیچ قدرتی قادر نیست ما را تکان دهد دیدید که در ۴۸ ساعت چگونه بساط فتنه جهانی جمع شد. ما مسئولان در کنارتان هستیم. من به عنوان یک پاسدار کوچک عشق و آرزویم این است که چندین بار به پای شما مردم ذبح و قطعه قطعه شوم تا ارادتم به شما ملت بزرگ اثبات شود.

*{خطاب به دشمن}: منتظر باشید از خط قرمز ما عبور کنید، نابودتان می کنیم.

سردار حسین سلامی/ فرمانده کل سپاه پاسداران

* مردم در برابر اغتشاشگرانی که از آمریکا خط می‌گیرند و به جان، اموال و ناموس ملت بزرگ ایران حمله ور می‌شوند و امنیت را خدشه‌دار می‌کنند سکوت نمی‌کنند و با احساس ملی، انقلابی و دینی وارد میدان می‌شوند و تنفر خود را از ناامنی و ناامن کنندگان نشان می‌دهند.

  

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی/فرمانده کل    ارتش

* از مردم به این علت که مسیر خود را از معترضین جدا کردند تشکر می‌کنم. انتظارم از مردم ایران این است که ضمن اینکه حقوق خود را پیگیری می‌کنند به عوامل خارجی اجازه ندهند که از احساسات آنها سوء استفاده کنند.

* این راهپیمایی برای حمایت از مردم ایران و حقوق آنها صورت گرفته است. این راهپیمایی به علت حفظ امنیت مردم ایران است و به خارجیان این پیام را می‌دهد که ما خودمان مشکلاتمان را حل می‌کنیم و نیازمند دخالت بیگانگان نیستیم.

محسن رضایی/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

* ضدانقلاب از مردم شکست خوردند و آنان پیروزی این میدان هستند و مسئولان شرمنده مردم هستند. آنان باید با مردم باشند. مردم محرم هستند و اشکال کار این بود با مردم حرف زده نشد و دشمن شبیخون زد؛ البته دشمن شکست خورد و موفق نشد.

پرویز فتاح/ رییس بنیاد مستضعفان

* بدون شک رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی کردن فتنه‌های مداوم دشمنان و استکبار جهانی نقشی بی بدیل دارند.

* حضور ملت مسلمان ایران اسلامی در همه رخدادهای حساس کشور و حمایت مردم چه در زمان پیروزی انقلاب و چه در جنگ تحمیلی ۸ ساله و چه در هنگام تحریم‌های ظالمانه حضوری پررنگ و تاثیر گذار بوده است.

* مردم همیشه بابصیرت مثال‌زدنی در برابر فتنه دشمنان ایستادگی کردند و در برابر مشکلات سر خم نکردند و امروز هم می‌بینید که در دفاع از انقلاب و حمایت از ولایت فقیه با تمام توان حضور یافتند.

امیر علیرضا صباحی‌فرد/ فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش

* هیچ محافظی برای این انقلاب قوی تر از مردم نیست و باید مسئولان قدردان این نعمت باشند.

* (با بیان اینکه مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند): مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری/ معاون هماهنگ کننده ارتش

* اغتشاشگران خیلی زود پشیمان شدند و این پشیمانی ادامه پیدا می‌کند تا مردم راه خودشان را که همان راه انقلاب است، را ادامه دهند.

*  به‌رغم برخی از بی تدبیری‌ها، مردم همچنان نگاهشان به انقلاب، همان نگاه سال ۵۷ است و انقلاب را از آن خود می‌دانند.

* دولت با تدبیر بیشتر مطالبات اقشار آسیب پذیر را در اولویت قرار دهد و ان شاء الله، بتوانیم از شرمندگی مردم بیرون بیاییم.

* ما هم در مجلس، مطالبات را پیگیری می کنیم تا تعهد دولت به مردم به درستی عملیاتی شود.

محمدرضا عارف/ رئیس فراکسیون امید مجلس

* این حوادث نیاز به «تبیین علّی» دارد، بخشی از مردم نارضایتی عمومی داشتند که با موضوع بنزین به صورت هیجانی به اعتراض پرداختند در این میان گروهی سوء استفاده کردند و به صورت سازمان‌دهی شده بر اعتراضات مردم موج سواری کرده و تخریب‌های بزرگ و ضایعه‌های انسانی جانگداز به وجود آوردند.

* اعتراض مردم مغتنم است؛ اما جریان‌هایی که در خارج از کشور که سال‌ها بدنبال براندازی و شکستن ایران بودند، از حوادث هفته گذشته سوء برداشت کردند.

* (با اشاره به جریان‌سازی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور): آنها در طول هفته گذشته چه کارهایی که نکردند، برخی از آنها مانند یک ستاد جنگ آشوب‌گر عمل کردند.

* اتفاقات هفته گذشته موجب سوءبرداشت آمریکا و رژیم صهیونسیتی شد، آنها هنوز شناخت عمیقی از جامعه ایران ندارند.

* مریکایی‌ها قصد داشتند جامعه ایران را به دو قطبی دشمن - دشمن تبدیل کنند که موفق نشدند و مردم مانند تمام این چهل سال انقلاب، خواب پریشان آنها را آشفته و توطئه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

علی ربیعی / سخنگوی دولت

* بنده با مردم موافق هستم که با اجازه وزارت کشور و با شرایط قانونی اعتراض‌های خود را در کف خیابان مطرح کنند، چه اشکالی دارد که مردم بتوانند حرف خود را بزنند، راه‌های قانونی برای اظهار نظر وجود دارد ولی با آدم کشی امکانپذیر نیست.

* حضور امروز مردم یک تودهنی به ترامپ و غربی‌هایی است که با انقلاب اسلامی دشمنی می‌کنند. این راهپیمایی اعلام انزجار و نفرت از کسانی است که به جای اعتراض، آشوب و ناامنی ایجاد می‌کنند.  

* حضور مردم در این راهپیمایی وفاداری آنها را  به انقلاب و رهبری نشان می‌هد، مردم از مسئولان انتظار دارند با تدبیر و مدیریت مشکلات را حل کنند.

* حساب مردم از اغتشاش‌گرانی که منابع ملی را آتش می زنند، جداست.

غلامعلی حدادعادل/نماینده سابق مجلس

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =