حضور صنایع چهارمحال و بختیاری در بیستمین همایش ملی سالانه واحدهای صنعتی و خدماتی سبز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در بیستمین همایش ملی سالانه کشور بر مبنای خود اظهاری صنایع و خدمات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام احمدی در جلسه‌ای با حضور مسئولان و کارشناسان حفاظت محیط زیست و نمایندگان صنایع استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: سلامت جوامع بشری، به شدت به عملکرد ‌محیط زیستی صنایع تولیدی وابسته شده است، از این رو سیاست‌های تشویقی مبتنی بر سبز کردن فرآیندهای تولید از جمله صنعت سبز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: در عصر کنونی از عوامل مهم تشویق، ترغیب یا اجبار صنایع به اعمال قوانین حفظ محیط زیست «مشتریان و ذی‌نفعان» است، زیرا سلامت ایشان متاثر از عملکرد محیط زیستی این صنایع است.
احمدی ادامه داد: با اجرای رویکرد سبز کردن فرآیندهای صنعتی، یک صنعت می‌تواند با کاهش مصرف منابع از طریق کاهش دورریزها و جلوگیری از آلودگی، هزینه‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست را کاهش داده و باعث حفظ محیط زیست، توسعه پایدار و بهره‌وری اقتصادی بالاتر شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: تمام واحدهای صنعتی و خدماتی که علاقه مند به شرکت در این فرایند هستند، می‌توانند از طریق سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی به نشانی https://iranemp.ir پرسشنامه خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰/۰۹/۹۸ تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: شرط لازم برای قرار گرفتن واحدهای صنعتی در فرایند انتخاب، قرار نگرفتن واحد در لیست صنایع آلاینده در سال مورد بررسی است، همچنین واحدهای صنعتی قبل از تکمیل پرسشنامه صنعت سبز نسبت به تکمیل اطلاعات پروفایل خود در سامانه مذکور به صورت تکمیل بخش مشخصات عمومی، مدیریت پسماند، مدیریت پساب، تولید محصولات، مواد اولیه، مواد مصرفی، مصارف آب و انرژی، منابع انسانی، توسعه فضای سبز و استانداردها و گواهینامه ها توسط واحد و تکمیل بخش تاریخچه پایش برای سال ۹۷ و ۹۸ توسط آزمایشگاه های معتمد اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر حضور و مشارکت صنایع سبز استان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تأکید کرد و افزود: در این نمایشگاه از صنایع پاک و سبز و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی درخوری دارند، دعوت شده است و این نمایشگاه فرصت خوبی است تا عملکرد ‌محیط زیستی این دستگاه‌ها ر به معرض نمایش درآید.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست همزمان با گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست، از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ اسفندماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار می‌شود.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =