۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۱۶

رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا که با «خداحافظ سولو» برنده جایزه فیپرشی جشنواره ونیز شده یکی از داوران بخش شیر آینده است

فیلم سینمایی «چاله» نخستین تجربه کارگردانی علی کریم در روز پایانی بخش هفته منتقدان شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید که رامین بحرانی یکی از داوران این بخش است.  اسکرین دیلی اعلام کرد 10 فیلم اول در بیست و چهارمین دوره بخش هفته منتقدان جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آید که از این میان هفت فیلم در بخش مسابقه حضور دارند و سه فیلم هم در بخش خارج از مسابقه روی پرده می‌روند. «چاله» در بخش خارج از مسابقه هفته منتقدان ونیز است و در مراسم اختتامیه به نمایش درمی‌آید.

نخستین تجربه کارگردانی علی کریم حکایت مردی است که برای کسب و کار در جاده‌ای بیابانی چاله‌ای حفر کرده تا خودروها در آن بیفتند و او به کمک آنها بیاید و خودرویشان را تعمیر کند. در همین بخش نخستین فیلم بلند داستانی نادر تکمیل‌همایون به نام «تهرون» نیز پذیرفته شده که برای جایزه رقابت می‌کند.

این فیلم ایرانی ـ فرانسوی سرگذشت مردی شهرستانی است که برای یافتن کار به تهران می‌رود. او نوزادی کرایه می‌کند تا از راه گدایی به کار و کسب درآمد بپردازد، در حالی که همسر حامله‌اش در شهرستان منتظر اوست. تکمیل همایون در «تهرون» گوشه چشمی هم به برخی از فیلم‌های مشهور ایرانی دارد.

هفت فیلم حاضر در بخش مسابقه هفته منتقدان برای جایزه لوئیجی دی‌لورنتیس جشنواره ونیز موسوم به «شیر آینده» رقابت می‌کنند که ویژه فیلم‌های اول است و یک جایزه نقدی 100 هزار دلاری هم به همراه آن به فرد برنده تعلق می‌گیرد. امسال یک جایزه فیلم برگزیده تماشاگران هم در این بخش اهدا می‌شود که ارزش آن پنج هزار یورو است.

رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا که با «خداحافظ سولو» برنده جایزه فیپرشی جشنواره ونیز شده یکی از داوران بخش شیر آینده است و ریاست آن را هایله جریما فیلمساز آمریکایی - آفریقایی بر عهده دارد. جریما پارسال با فیلم سینمایی «تسا» برنده جایزه ویژه هیأت داوران و جایزه بهترین فیلمنامه شد.

دیگر داوران این بخش عبارتند از آنتوان فوکوا فیلمساز 43 ساله آمریکایی و خالق فیلم‌های «شاه آرتور» و «روز تمرین»، سم تیلر وود هنرمند بخش جلوه‌های ویژه و جانی دی گرگوریو فیلمساز ایتالیایی که پارسال با نخستین تجربه کارگردانی خود «ناهار نیمه اوت» جایزه شیر آینده جشنواره ونیز را برد.

ریاست بخش افق‌های شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را پره پورتابلا فیلمساز مستقل اسپانیایی به عهده دارد و بدی مینک هنرمند مقیم لوکزامبورگ، جینا کیم فیلمساز کره‌ای، گارین نوگروهو فیلمساز اندونزیایی و جانفرانکو روسی فیلمساز ایتالیایی برنده جایزه مستند بخش افق‌های جشنواره ونیز پارسال همکاران او هستند.

استوارت گوردون آمریکایی رئیس و آلیفا سیتورا برنامه‌ریز جشنواره کینوتاور روسیه و استیو ریچی مدیر برنامه آرشیو فیلم دانشگاه UCLA اعضای هیأت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره ونیز هستند. ریاست هیأت داوران بخش رسمی رقابتی جشنواره را هم آنگ لی فیلمساز تحسین‌شده و برنده شیر طلا بر عهده دارد.

شصت و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز روز دوم سپتامبر با نمایش فیلم سینمایی «باریا» به کارگردانی جوزپه تورناتوره آغاز می‌شود و تا دوازدهم سپتامبر ادامه دارد. فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره و داوران بخش اصلی روز 30 ژوئیه اعلام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =