تعداد فوتی‌های آنفلوآنزا در آذربایجان‌غربی به ۳ نفر رسید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان گفت: این بیماری سالیانه موجب ابتلای ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت عمومی استان و کشور می شود و تاکنون ۳ نفر در استان به این علت فوت کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رسول انتظار مهدی در این خصوص گفت: متاسفانه تا به امروز در استان تاکنون ۳ نفر بدلیل بیماری آنلفلوآنزا فوت شده اند .

وی اضافه کرد: علایم بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی شباهت داشته ولی تفاوتهایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا بصورت حاد شروع می شود ولی سرماخوردگی تدریجی است . در آنفلوانزا سرفه ، درد عضلانی و خستگی مفرط بسیار بیشتر از سرماخوردگی است.

انتظار مهدی افزود: لازم است فرد خودمراقبتی انجام دهد یعنی هم مایعات بیشتری مصرف کند و هم استراحت نماید . البته خودمراقبتی با خوددرمانی متفاوت است و از خوددرمانی باید اجتناب نمایند و به پزشک مراجعه کنند و در صورتیکه پزشک نیاز به بستری شدن برای بیمار را دانست بیمار باید تمکین نماید .

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه گفت: با رعایت برخی اصول ساده بهداشتی می توان از این بیماری پیشگیری کرد از جمله رعایت بهداشت فردی ، شستشوی مرتب دستها ، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن و دفع بهداشتی دستمالهای استفاده شده .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =