آذربایجان‌شرقی مزیت گذشته را بازمی‌یابد

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان از قدیم موقعیت خاصی داشت و امروز از آن شکوه و عظمت قدری دور مانده است، اظهار کرد: انتظار داریم با تکمیل راه آهن و اتصال آن به خط آهن ترکیه این مزیت گذشته را به دست آوریم .

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری اظهار کرد: آذربایجان همچون کوه های باوقارش روزهای پرافتخار فراوانی داشته و همچون دره هایش ایام حزن و غم انگیز به خود دیده است، اما مردمان این دیار شکوه و غصه را به هم پیوند داده و با روی باز از هردو عبور کرده اند.

وی ادامه داد: اگر روزهای مشروطه و عملیات دفاع مقدس کارنامه مثبت جوانان مثبت این دیار محسوب می شود، امروز نیز با همان بصیرت جوانان ما در صحنه‌های حساس حضور دارند؛ همچنان که در بلوای اخیر کوچک ترین همراهی با اغتشاشگران نکردند و مردم آذربایجان پیشگام همه ملت ایران به مقابله با فتنه‌ها برخاستند .

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی از خدمات بی‌شمار جنابعالی در حوزه عمران از جمله احیای  دریاچه ارومیه به عنوان نگین آذربایجان تشکر می‌کنند، افزود: انتظار داریم با تکمیل تصفیه خانه های تبریز و ارومیه و آزادسازی آب تصفیه‌خانه ها به سمت دریاچه ارومیه وضعیت دریاچه بهتر از این شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت شما تحولی شگرف در حوزه معدن اتفاق افتاده است که از جمله تغلیظ فازهای دوم و سوم مس سونگون یکی از این اتفاق هاست و نیز عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت سراب که برای سال ها در کشور با رکود مواجه بود، امروز به لطف شما آغاز می شود.

 استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: نهضت بزرگی در حوزه راهسازی استان راه افتاده است که افتتاح راه آهن میانه - بستان آباد پس از ۲۰ سال عملیاتی شد و امیدواریم با تاکیدات جنابعالی تا پایان سال آینده سوت قطار به تبریز نیز برسد.

وی افزود: همچنین بزرگراه اهر به تبریز و نیز بزرگراه تبریز - سهند جزو مطالبات دیرینه مردم این منطقه است که بخش اعظم آن ها تمام شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده این طرح ها به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار امیدواری کرد: خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه فاز اول نیروگاه‌ هریس در سفر قبلی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی افتتاح شد، گفت: امیدواریم فاز دوم آن اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین سد حاجیلر از جمله طرح های افتتاح شده در سفر قبلی جنابعالی به آذربایجان شرقی بود که متعاقب سفر شما رییس سازمان برنامه بودجه از سد شهریار بازدید کردند و اوایل سال آینده امیدواریم این دو سد به بهره‌برداری برسد.

پورمحمدی در خصوص انتقال آب ارس به تبریز نیز گفت: برای رسیدن آب شرب ارس به تبریز نیازمند مساعدت دولت و به خصوص جنابعالی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در طول دولت دبیر و امید بیش از ۸۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه صنعت صادر شده است همچنین طی همین مدت ۷۰۳ جواز تاسیس و ۲۲۳ جواز در حوزه کشاورزی استان صادر شده است.

پورمحمدی از افزایش سطح زمین های مجهز به آبیاری فشار در استان خبر داد و گفت: آبیاری تحت فشار از ۳۷۱ هکتار به ۵۷۰۰۰ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین گلخانه های استان نیز افزایش قابل توجهی یافته اند و از ۱۶۵ هکتار به ۲۲۰ هکتار رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی استان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال صادرات غیرنفتی ما به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری امروز پس از حضور در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی و افتتاح خط آهن میانه - بستان آباد در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =