امیررضا خادم

« سازمان ورزش نخواست کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک شوم.» آخرین گفت و گوی محمد علی‌آبادی ، رئیس سازمان ورزش نکات بسیاری داشت که بخش‌های مختلفش را شخصیت‌های بسیاری از بزرگان ورزش می توانند نقد کنند. یکی از این کارشناسان ، امیررضا خادم است. او که بارها اعلام کرده بود ، می‌خواهد در انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک حاضر باشد از ثبت‌نام بازماند چون سازمان ورزش شریطی را ایجاد کرد که او نتواند به مجمع معرفی شود. او در این‌باره به خبرآنلاین می‌گوید:«من علاقمند به حضور در مجمع بودم اما سازمان تربیت بدنی شرایطی را ایجاد کرد که نتوانم در انتخابات حاضر باشم. من هم وقتی عدم تمایل آنها را دیدم از حضور در مجمع منصرف شدم چون نمی خواستم فدراسیون‌ها را متاثر از تصمیمی که می‌گیرم رودرروی سازمان ورزش قرار دهم.»


خادم درحالی این جمله را می‌گوید که 2 روز قبل و در مصاحبه رئیس سازمان ورزش با وطن امروز ، او مدعی شده بود ، به خواست و خواهش رئیس های فدراسیون های مختلف کاندیدای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک شده است. او مدعی بود در این انتخابات ، سازمان تربیت بدنی کوچکترین دخالتی در نتایج نداشته است و شرط آقای رئیس برای حضورش در انتخابات این بوده که اعضا علی‌آبادی را به دلیل توتانایی اش در ورزش قهرمانی برگزینند نه به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی.


این دلایل را به سختی می‌توان پذیرفت. خادم که مصاحبه علی‌آبادی را نخوانده است و اصرار دارد گفته هایش طوری تنظیم شود که پاسخی به ادعاهای او نباشد درباره انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک می گوید:« این انتخابات هم مثل همه انتخاب‌های قبلی با خواست و اعمال نظر سازمان ورزش برگزار شد و نتایجش همان شد که خواست سازمان ورزش بود. اتفاقاتی هم که در روز مجمع افتاد نشان داد که اعمال نظر مستقیم سازمان ورزش در رای آوردن کاندیداهای برگزیده نقش داشته است. در حقیقت در روز مجمع همان لیستی رای آورد که سازمان ورزش به دنبال‌شان بود. البته بسیاری از افرادی که برگزیده شدند ، لایق‌ترین اشخاص برای این پست‌ها بودند اما نکته‌ای که من به آن اشاره دارم ، نحوه انتخاب است. اگر اتفاقات روز مجمع را بررسی کنید می بینید درست همان لیستی از مجمع رای آورد که قبل از برگزاری انتخابات ، خبرگزاری ایپنا به عنوان کاندیداهای سازمان ورزش معرفی کرده بود.»


خادم در پاسخ به این سئوال که آیا مستقیم هم به او گفته شد که در انتخابات شرکت نکند ؟ می‌گوید:« این لفظ به کار برده نشد اما طوری برخورد کردند که من منصرف شوم. حتی در دیداری که با محمدعلی‌آبادی در آن روزها داشتم ، او به من اطمینان داد که اگر بخواهم ، شرایطی را فراهم می‌کند که در روز مجمع ، حق حضور را داشته باشم اما این اتفاق در عمل نیفتاد. من می‌توانستم به عنوان یک المپین در مجمع حاضر باشم یا سازمان ورزش اگر می‌خواست ، می‌توانست مرا به عنوان یکی از خبرگان ورزش به مجمع معرفی کند اما این‌کار را نکرد. درحالی‌که هادی ساعی اعلام کرد حاضرم به نفع امیر خادم از حضور در مجمع انصراف دهم ، کمیته ملی المپیک اعلام کرد اگر او هم نیاید آنها مرا معرفی نمی‌کنند. یا مثلا سازمان ورزش ، مدیرروابط عمومی و رئیس دفتر آقای علی‌آبادی را به عنوان نخبه به مجمع معرفی کرد درحالی که اصلا قرار نبود آنها کاندیدا شوند. اگر سازمان واقعا همان‌طور که علی‌آبادی گفت ، مشکلی با حضور من نداشت می‌توانست مرا به عنوان یکی از این نمایندگان به مجمع معرفی کند. »


درست در بحبوحه انتخابات کمیته ملی المپیک ، رئیس سازمان ورزش فدراسیون کشتی را به خادم پیشنهاد داد. آیا این دعوت باجی بود برای انصراف خادم از حضور در کمیته ملی المپیک؟ قهرمان سابق المپیک در این باره می گوید:« من اشکالی در آن پیشنهاد نمی دیدم. کشتی ما از سوءمدیریت رنج می‌برد و من هم به عنوان یک قهرمان سابق کشتی خوشحال می‌شوم که به این رشته کمک کنم. این پیشنهاد راهکاری بود برای خارج کردن کشتی از بحران و اشکالی را در آن نمی دیدم. شاید اگر این اتفاق می افتاد ، کمکی هم به کشتی می شد.» اما اگر ماجرا همان‌طور باشد که خادم معتقد است چرا سازمان پس از انتخابات ، این تصمیمش را عملی نکرد؟؛« این را دیگر باید مدیران سازمان ورزش جوابش را بدهند. » و چرا این پیشنهاد درست در آستانه انتخابات مجمع به خادم ارائه شده است؟؛« خب به هرحال آقای علی آبادی می خواست در مجمع شرکت کند و من هم همین قصد را داشتم. البته من فکر می‌کنم که اگر به کمیته ملی المپیک می آمدم می توانستم کمک های شایانی را به کشتی داشته باشم ولی این اتفاق نیفتاد. به هرحال دولت هزینه ورزش را می دهد و ترجیح می دهد که به عنوان متولی ، تصمیم گیرنده بحث ورزش قهرمانی هم باشد. من به این دلیل پیشقدم شدم که دایره همیاران برای کمک به ورزش بزرگتر شود که این خواست در سازمان ورزش وجود نداشت. »

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =