کشف اجساد تعدادی بچه دلفین در سواحل آلاباما (Alabama) و می سی سی پی (Mississippi) زنگ خطری برای دانشمندان و مقامات ناظر برسلامت موجوات دریایی در خلیج مکزیک به شمار می رود.

به گزارش سی ان ان، موبی سولانگی (Moby Solangi) - مدیر اجرایی موسسه مطالعات پستانداران دریایی در گلف پورت می سی سی پی، در این باره گفت: برای اولین بار است که این میزان تلفات ناشی از مرگ دلفین ها را مشاهده می کند. وی افزود: 30 سال با پستانداران دریایی سروکار داشته ام، و این اولین بار است که با مرگ این تعداد از پستانداران دریایی مواجه شده ام.

از ابتدای سال جاری میلادی دست کم اجساد 24 بچه دلفین در دو ایالت ساحلی کشف شده  که بیش از ده برابر میزان طبیعی است. همچنین مرگ 6 دلفین بزرگ نیز گزارش شده است. کارشناسان می گویند ممکن است نشت نفت در خلیج مکزیک که سال گذشته رخ داد دلیل این مرگ و میر ها باشد، هر چند نمی توان صد در صد این موضوع را بدون ازمایشات بیشتر تایید کرد.

براساس اعلام موسسه مطالعات پستانداران دریایی، در ژانویه سال های 2009 و 2010 هیچ گزارشی درباره مرگ دلفین ها ارائه نشده بود اما در ژانویه سال 2011 مرگ 4 دلفین گزارش شد. در ماه های فوریه سالهای 2009 و 2010 تنها مرگ یک دلفین در هر سال گزارش شده بود.

بلر میس (Blair Mase) از مسئولان موسسه ملی اقیانوس شناسی می گوید: این موضوع از ددغه های سولانگی در این زمینه است. وقوع اینگونه حوادث در این موقع از سال که زمان مناسبی برای پرورش موجودات دریایی جدید است معمول نیست. وقتی که آمار و ارقام مرگ و میر را مقایسه می کنید متوجه می شوید آمار مرگ و میر امسال در مقایسه با سال های گذشته بسیار بالاست.

وقوع چنین حادثه ای مسئولان منابع طبیعی دریایی را واداشت تا علت واقعی مرگ دلفین ها را به عنوان یک واقعه مرگ و میر غیرعادی کشف کند که یک حادثه غیرمنتظره و به معنای از دست دادن جمعیت زیادی از پستانداران دریایی به شمار می رود.

در حالی که دلفین ها معمولاً همه جا پیدا می شوند اما پراکندگی شان از ماه مارس آغاز می شود. ما این چنین گزارش هایی را در طول سال دریافت می کنیم که به طور متوسط در هر سال 700 مورد در جنوب شرقی می شود.

سولانگی گفت: در حالی که دانشمندان در گذشته نیز با اجساد بچه دلفین ها در سواحل مواجه شده اند اما در طی چند ماه با این تعداد زیاد دلفین مرده مواجه نشده بودند. وی افزود ما دائماً گزارش های جدید از مرگ و میر دلفین ها به دستمان می رسد و این در حالی است که ماه فوریه هنوز تمام نشده است.

میس در ادامه توضیح داد که از سال 1991، 13 حادثه مرگ و میر غیرعادی دلفین ها در خلیج مکزیک رخ داده است.

او گفت: پستانداران دریایی عموماً مستعد ابتلا به بیماری های عفونی و جلبکی هستند و از تغییرات دما و محیط زیست و تاثیرات انسانی بر محیط زیست نیز آسیب می بینند. ما اطلاعات مرتبط با بیماری های جلبکی را بررسی می کنیم، اما هیچ موردی از این بیماری ها در آب این منطقه یافت نشده است. البته آب کمی سردتر شده و ما اطلاعات مرتبط با دمای آب تا قبل از وقوع حادثه را بررسی می کنیم، اما در حال حاضر زود است که بگوییم پایین آمدن دمای آب باعث وقوع این حادثه شده است.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =