مقامات هند از پیگیری موضوع جان باختن سیزده زن باردار به علت تزریق آمپول و سرم آلوده در بیمارستانی دولتی در این کشور خبر دادند.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت:
به گزارش خبرگزاری آلمان، این مادران بخت برگشته در ده روز اخیر، در بیمارستان اوماید در جوهپور از شهرهای ایالت راجستان در شمال این کشور بستری بوده اند.

مقامات این بیمارستان گفتند، بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد سرم های تولیدی یکی از کارخانجات داروسازی این کشور آلوده بوده است. بنا به گفته مقامات هند، اولین زن باردار روز سیزده فوریه و بقیه آنان بر اثر تزریق سرم آلوده متعاقباً قربانی شدند. وضع جسمانی چهار نفر دیگر از زنان باردار وخیم است.

همزمان با پیگیری گروه های پزشکی درباره کسب اطلاعات بیشتر از مرگ زنان باردار مقامات پلیس ایالت راجستان نیز بقیه آمپولها و سرمهای آلوده را از داروخانه ها و مراکز درمانی جمع آوری کردند.

دیروز پنجشنبه گروهی از اقوام و آشنایان زنان قربانی مقابل بیمارستان مذکور اعتراض کردند. مرگ گروهی از مادران باردار سبب شده است تا افزایش مرگ و میر مادران باردار که عمدتاً به علت فقدان تجهیزات و استانداردهای پزشکی در این کشور است مورد توجه قرار گیرد.

براساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، این کشور آسیای جنوبی، از لحاظ آمار تلفات جانی زنان باردار، ششمین رتبه جهانی را دارد. سالانه، حدود سیصد و شصت هزار نفر از مادران باردار در جهان جان خود را از دست می دهند.
56181

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =