شما نظر دهید/ آیا با اجباری شدن مهارت‌آموزی در دوره سربازی موافق هستید؟

صدور کارت پایان خدمت مشروط به داشتن مهارت می‌شود.

به گفته سردار کمالی، مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می شود.

دراین‌باره چه نظری دارید؟ آیا با اجباری شدن مهارت‌آموزی در دوره سربازی موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین خبر بنویسید.

۴۷۴۷

کد خبر 1326442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    سربازی اجباری کلا باید لغو شود.
    • بستگی داره IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      66 16
      بستگی داره. بعضی ها هستند که سر کار میروند، زحمت میکشن، تخصص دارند و مفید حال جامعه هستند، سربازی برای اینها زیادی هست. اما یه عده خیلی زیادی هم هستند که بیکار و بی عار نشستند خونه ، بابای بیچاره شون خرج شون را میده و فقط مصرف کننده هستند. اینها را با اردنگی باید فرستاد سربازی
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      5 0
      وقتی دانشگاه هایش با این همه ادعا و بودجه ، هر سال یه لشگر بی سواد و بی تخصص تحویل جامعه میدهند، چه توقعی از پادگان میشه داشت که ماهیتش صرفا نظامی است،
    • SE ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      5 0
      به جاى گرون كردن بنزين كسرى بودجه رو از طريق فروش سربازى تامين ميكرديد.
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      5 0
      به نظر من خدمت سربازی باید در کشور ما در زمان صلح اختیاری باشد و برای افرادیکه تمایل به ارائه خدمات سربازی به وطن شان را دارند حقوق و مزایای متناسب با میزان تحصیلات و نوع تخصص یا نوع خدمتی که ارائه می نمایند اعم از حفاظت و حراست از مرزها و سرحدات کشور و ارائه خدمات به دستگاههای اجرایی و یگانهای نظامی در نظر گرفته شود مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان همچون استرالیا و ... ضمن اینکه ارائه کارآموزی در تخصص های مختلف به ویژه در امور مهندسی و علوم انسانی به سربازانی که بطور اختیاری به خدمت سربازی اعزام می شوند می تواند مفید و مطلوب باشد.
    • سعید IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      0 0
      و بر اجبار آموزشهای پایه برای عموم ایرانیان توسط آموزش و پرورش توجه جدی تر صورت پذیرد. کسانیکه خدمت سربازی رفته اند؛ قطعا شکاف عظیم سطح مهارتهای حیاتی زندگی میان هم خدمتیهای خود را به چشم دیده اند. موضوعی که متاسفانه حتی دیگر به مدرک تحصیلی و محل زندگی نیز مرتبط نیست.
    • GB ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
      2 0
      سربازی اجباری رو بردارن و حرفه ای بشه با حقوق خوب و به صورت تخصصی کوتاه مدت من خودم شخصا بدون هیچ حاظرم برم یه مدت خدمت کنم.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    44 7
    بهتر از شرایط فعلیه
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    124 5
    خدمت کلا یعنی از بین رفتن عمر،شما فکر کنید سربازی که 27-28 ساعت تو یگان خدمتیش در حال پست دادنه و بعد از پایین اومدن از برجک فقط فکر خونه رفتن هست مجبور باشه بره سر کلاس مهارت ورزی بشینه...این انصافه؟؟؟الان دیگه سرباز های لیسانسه هم در حال پست برجک داددن هستند و این ضعف نیروهای مسلح ما هست که هنوز برای پاسداری از محیط نظامی وابستگی کامل داره به نیروی رایگان انسانی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      9 59
      حالا مگه خدمت نروند، چند درصدشون در بازار کار مشغول میشن و مفید جامعه هستن
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      3 0
      خدمت اجباری سربازی مصداق بارز خشونت جنسیتی و حذف ناجوانمردانه نیمی از نیروی کاری جامعه یعنی مردان جوان بنفع زنان است!
  • عباس NL ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    19 78
    به نظر میرسه اگر جمهوری اسلامی 5 تا فکر خوب تو این چهل سال کرده باشه یکشیش میتونه این باشه منتها اگر انجام بشه
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      48 4
      من تهران سرباز بودم یه چند روز کلاس می زارند کسی هم کلاس نمی ره الکی حضور غیاب رو مثل دانشگاه می گیم یکی از دوستامون پر می کنه آخر سر یه آزمون دادیم
    • SE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      3 15
      چشم حتما من كار و زندگى رو در خارج از ايران ول ميكنم و ميام ايران برم سربازى. فروش سربازى با شرط سنى مثلا أفراد بالاى سى سال بدون توجه به غيبت بايد در دستور كار قرار بگيره.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    155 2
    من با هر چیز اجباری ای مخالفم سرباز سالم میاد معتاد برمیگرده لطف کنن بچه مردم رو سالم بعد سربازی ترخیص کنن کفایت میکنه
  • مسعود ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    10 73
    فکر کنم این یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتیه که تا الان گرفته شده. من فکر میکنم مثل همه دنیا باید مهارت و تخصص آموزی رو از خیلی سال قبل برای همه شروع کنن ولی باز هم از اینجا هم عالیه
  • ایران IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    88 6
    ما اصلا سربازی رو قبول نداریم چه برسه به این طرح که میشه اجبار روی اجبار.کلا سربازی باید محو بشه از قانون اساسی.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    3 25
    تصميم خوبي است چون از خدمت اجباري به كارآموزي اجباري بدل مي شود. بد نيست اگر رشته هاي متنوع و مناسبي براي كارآموزي انتخاب شوند تا انگيزه فراگيري را در سربازان افزايش دهد. نگاهي نيز به بازارهاي آينده مشاغل داشته باشيد و براي اينكار يك نقشه راه تهيه كنيد تا نخبگان و خبرگان علمي و نظامي درباره آن اعلام نظر كنند البته مطالعه تطبيقي ديگر كشورها نيز در اين نقشه بررسي خواهد شد. شايد بتوان رشته هاي ورزشي را نيز در آن گنجاند تا ورزشكاران براي تيم ملي نيز در آن آموزش ببينند
  • بشوروبپوش IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    31 2
    هرنهاد باید به کارکردهای اساسی خود توجه کند انجام برخی از فعالیتهای خارج از اختیارات هر نهاد موجب تضعیف کارکردهای اساسی آن نهاد می شود کما اینکه ورود اکثر سازمان های غیر فرهنگی وتربیتی موجب بهم ریختگی فرهنگی وتربیتی در کشور شده است
  • ایرانی GB ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    57 2
    شماها که سربازی اجباری رو لغو نمیکنید، به قانون هم که عمل نمیکنید حقوق و دستمزد سرباز رو طبق قانون نمیدید، دیگه حداقل از این طرح های صد من یه غاز ندید. جای این طرح ها برای سربازان نگون بخت طرح هایی برای بهبود شرایطشون بدید، حمل و نقل عمومی رو برای سربازان رایگان کنید، بهشون در پایان دوره خدمت وام های بلند مدت بدید. سرباز توی کشور ما شده به معنای برده، نمیدونم از کجا حتی مردم هم به همین نتیجه رسیدن و دیگه هیچ ارزشی برای سربازان اجباری قائل نیستن. یکی از دلایل فرار نخبگان، پایین بودن بهره وری تو ایران همین سربازی هست. با اعصاب و روان سرباز بازی نکنید سربازان بخاطر وضعیتی که دارن به لحاظ روحی خستن حال و حوصله این طرح ها رو ندارن فقط میخوان ازاد بشن
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    60 2
    هم سربازی اجباری و هم آموزش اجباری مهارت باید لغو شود..آموزشهای مهارت باید در دوره دبیرستان اجباری باشد نه در دوره نظام !!! ..کشور باید افرادی که مایل هستند را برای دوره اجباری استخدام کند و سرباز حرفه ای داشته باشد مثل خیلی از کشورها !!! ... هرچند برخی از کشورهای کوچک پیشرفته هنوز دوره اجباری دارند !!!...
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    33 1
    آموزش اسلحه می تواند در پایگاه های محل سکونت سربازان انجام شود کلا دوره آموزشی دوره بسیار زجر آوری است.و نیاز نیست سربازی که ۱۰۰۰تومن پول توجیبی ندارد را به استان دیگری فرستاد و ماهانه ۵۰۰تومان به او حقوق داد.
  • جهان IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    10 2
    سلام اگه عاقبتش مث طرح " کاد " نشه البته فکر خوبیه>
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    40 1
    دانشگاه نمیتونه مهارت یاد بده بعد نیروهای مسلح چطور میخاد اینکارو بکنه اونم با منطق زور؟!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    34 1
    خیر. موافق نیستم. به مسئولان نظام وظیفه مربوط نیست که کسی مهارت شغلی دارد یا ندارد. اگر کارگر و کارمند مفت می خواهند آن حرف دیگری است.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    64 1
    از نظر اینا مهارت یعنی نجاری و اهنگری و بنایی و تعمیر ماشین که خیلیها مثل من از این مهارتها متنفرند و فقط و فقط تجارت را دوست دارن حالا چطور می خوان مهارت تجارت رو به من که از ده سالگی تو بازار بودم یاد بدن تا کی کار زوری
  • زهرا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 40
    وای عالیه من با عباس موافقم
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      1 0
      خب انشاالله سربازی اجباری قسمت شما سرکار خانم و سایر بانوان عزیز ما هم بشه تا از این چیزی که بزعم شما "عالیه" بی نصیب نباشید!
    • ناصر IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      1 0
      چی میگی بابا تو هم دلت خوشه من دیگه نمیرم خدمت مگه زوره باید اختیاری باشه نه اجبار روزی یه خواب می بینن اه اه اه
  • محسن IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    20 1
    تا آنجاییکه من از ساختار نظام وظیفه و سربازی خبر دارم این سیستم توانایی استفاده از نیروهای وظیفه برای رسیدن به کارکرد اصلی خودش که همون آموزش نظام و موارد اینچنینی است هم دچار ضعف ، کمبود بودجه و اتلاف منابع بسیاری است. به نظر می رسد این بحث در بهترین حالت یک تصمیم دلسوزانه از طرف یک مدیر میانی است تا یک بحث کارشناسی شده و ساخت یافته.
  • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    25 0
    اصلا کی به نظر ما اهمیت میده تو این دنیا.... دلتون خوشه... مهارت آموزی های فنی حرفه ای به هیچ دردی نمیخوره فقط مدرکه مثل دانشگاه تا شاگردی نکنی کار بلد نمیشی
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    12 5
    امیدوارم این طرح واقعا اجرائی بشه تا جوانی که اجبارا باید از درس و کار و زندگیش بزنه و بیاد سربازی اقلا بعد از این دو سال یه چیزی یاد گرفته باشه و دچار احساس پوچی و افسردگی مطلق نشه!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      0 0
      جسارتا شما فکر میکنید به جوانی که بعد از دانشگاه رفته خدمت سربازی یا کارش رو تعطیل کرده رفته سربازی چه آموزشی خواهند داد؟ چیزی نجاری، جوشکاری، بنایی و امثالهم نیست. آیا برای تحصیل کرده های دانشگاهی مهارت متناسب با رشته تحصیلی آنها خواهد بود؟ به هیچ وجه. این طرح چیزی نیست جز تامین نیروی کارگر برای نیروهای مسلح به منظور ساخت و سازهای مورد نیازشون
  • م IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    25 1
    خیر.چون بااجبارارزش اون کارازبین میره
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
      0 4
      بسیار طرح خوبی است کسانی که نظر منفی میدهند بیشتر آدم سیاه نماهستند
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    برای زیر لیسانس خوبه فکر کنید به ارشد و دکتری بگند باید بیای یه مهارت فنی و حرفه ای یاد بگیری در حالی که طرف وکیل، پزشک یا مهندسه
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 1
    بله
  • محمودی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 1
    سلام. به شرطی که اموزش هم با خودتان باشدو رایگان.از سربازها درست بکارگیری نمیشود.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    حداقل بیمه سربازها باید رد بشه و جزو سوابق کاری محاسبه بشه نه اینکه مثلا من 3 میلیون پرداخت کردم که جزو سنوات بیمه بیاد
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    4 0
    درد استخوانهای پاهام 6 ماه امونمو برید در سربازی دندونهام همه سالم بودند بخاطر کافوری که در غذا ریخته شد دندونهام همه خراب شدند علی رغم مصرف کلسیم و مسواک زدن از بیخوابی سرما گرما گرسنگی بی پولی بگیر تا شنیدن توهین از هر کس و ناکسی و غربت و دلتنگی
  • محمد رضا لطفی DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    گیریم سرباز ی مهارت هم یاد گرفت با کدوم پول میخواد ی مغازه اجاره کنه تا از مهارتش پول در بیاره
  • آرمان IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    4 0
    به نظر من سربازی باشد اما داوطلبانه که یکسری امتیازات بدهند به انهایی که داوطلب میشوند و خیلی از کار هایی همچون سرکار رفتن و از کشور خارج شدن حق یک نفره را از شرط سربازی بردارند
  • طاها IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    سلام بنطرمن دانش اموزانی که با مدرک هنرستانی به سربازی میرن بهترهست که در این‌مدت سربازی مدرک خود راتکمیل کنند و اگه دیپلم ناقص دارن درمدت خدمت مدرکشون کامل بشه و مدرک فنی وحرفه ای به این عزیران داده بشه وبعداز خدمت بتوانند با گرفتن وام کار بتونند برای خودشون کاری راه بیندازند
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    3 0
    خیر موافق نیستم سربازی خودش کلی فشار میاره رو ادم بعد بخواد اونو یاد بگیره
  • ss IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    اجبار هیچ وقت خوب نیست. سیستم نظام وظیفه خودش در تربیت نظامی مانده. چگونه میخواهد مهارت آموزی کند؟ مگر اینکه این وسط بودجه هنگفتی نصیب بالا دستی ها بابت این مهارت آموزی شود وگرنه نه به درد سرباز میخورد نه به درد جامعه
  • محمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    3 0
    خیرموافق نیستم....
  • بهمن IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    با سلام من ک موافق این طرح نیستم چرا ک من تخصصم حسابداریه و حسابداری شرکتم الان اول دی میخوام برم سربازی ب نظرتون میشه من مثلا برم صافکاری یاد بگیرم این خیلی مسخرس ک من وقتی ی چیو بلدم و توش تخصص دارم برم ی چیز دیگ ک اصلا ربطی و سنخیتی با چیزی ک خوندم نداره یاد بگیرم بعدشم ب امید این باشم ک قراره بهم حقوق بیشتر بدن و اگ ی مهارتی یاد نگیرم کارت پایان خدمت بهم ندن این ظلم آشکاره شما فعلا حقوق سربازارو ک دوسال ا زندگیش زده رو طبق قانون بدین این طرحای چرت و پرت پیشکش یا علی.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    مهات آموزی یک جوک بیشتر نیست من خودم تاره تموم کردم همش سمبل کاری و فرمالیته بازیه تعجب میکنم سریع ملت به این چیزا واکنش نشون میدن. آموزش از پایه مشکل داره + سربازی = هدر رفت عمر + اینکه حقوق قانونی سرباز هم نمیدن من با 27 سال سن رفتم خدمت با مدرک فوق لیسانس با حقوق 150 هزار تومن
  • اجبار IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    چه فرقی میکنه اموزش به زور اخه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    مخالفم
  • سعید IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    نباید به اجبار سربازان را به داشتن مهارت به دغدغه بیندازن
  • حسین AE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    اخه چرا باید سربازی اجباری وجود داشته باشه میدونین چقدر جوون‌و خانواده تمام دغدغشون شده این سربازی
  • .... IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    مهارت آموزی خوب است سربازان سرگرم هستند وعمرشان هدر نمی رود ام نه اینکه به اجبار به آنهامهارت بیاموزند اینکه مجبور به کار شوند مثل زندان است فرق زندان با سربازی چه میشود به نظر من مهارت باید خارج از محیط پادگان آموزش داده شود تا جوانان احساس جبر وگذارند دوره اجبار نباشند
  • AE ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    خواستار فروش سربازی بدون غیبت هستم.
  • احسان ژ IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    بلی، موافقم نه صبر کنید خیر مخالفم (و باز هم انگار نظر عموم مردم مهمه و آقای مشئول مشتاقانه نشسته نظرات ما را میخونه)
  • DE ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    این مملکت متخصص میخواد وگرنه این برنامه ها همش پانسمان موقته
  • امیر اکرم بهرامی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    بسیار طرح عالی وسودمندی خواهد بود دو سال از بهترین سالهای عمر انسان که استعداد یادگیری بالاست ونیاز به ان بعد از این دوره وجود دارد در ضمن با توجه به انرژی که در جوانان وجود دارد خطر انحرافاتی همچون سیگاری شدن جوانان در این دوره و افسردگی به دلیل احساس پوچی و هدر رفتن وقت و نگرانی از بیکاری آتی مرتفع می شود.ونقص سیستم تحصیلی و آموزشی ما در این دوره تا حدودی جبران خواهد شد .
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    خود سربازی که کلا اجباریه ، حرفه آموزیش هم که اجباری بشه دیگه دیدن داره!! من که دو سال سربازی زندگیمو نابود کرد و رفت. از سر کار با فوق لیسانس بلند شدم رفتم سربازی بعد از سربازی دو سال بیکار بودم.
  • مادر یک سرباز IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    2 0
    برگزاری چند روز کلاس نه چندان جدی و یه مدرک الکی دادن اسمش مهارت آموزی نیست.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    فرض کنید آموزش این مهارتها بنحو احسن انجام بشه٬ بعد از پایان خدمت چی میشه؟ اگر بخواهیم کسب و کار خودمان را راه بیندازیم سرمایه لازمه. اگر بخواهیم برای دیگران کار کنیم مگر چقدر جوشکار و بنا و نجار و ... لازمه؟ به نظر میآد بیگاری جدید شرکتهای نظامی در راه است.
  • حق گو IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    3 0
    کلا اجبار، نتیجه نمیده اختیار و تفکر عالیه.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    ای کاش طرحی تصویب میشد که دولت را موظف میکرد سرباز که دوره سربازی او تمام شود یا برایش کار پیدا کند و یا به او کمک کند تا خود کسب و کاری راه اندازی بکند نه با قوانین به ظاهر حمایتی که ادم را از هرچی نواوری و خلاقیت پشیمان میکند
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    قبل از انقلاب در ارتش واحدی بود بنام آموزشگاه حرفه ای که کارگاههای مختلف داشت از قبیل اتومکانیک، جوشکاری، لوله کشی، برق و ... سربازانی که حرفه خاصی بلد نبودند پس از دوره آموزشی بین این کارگاهها تقسیم می شدند و تا پایان خدمت سربازی یک تخصصی یاد می گرفتند
  • عباس IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    2 0
    خیر
  • Mkg IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    3 0
    جالب سربازی قانون رضا شاه بود همه چیش اگه بد بود چرا سربازیش هنوز اجباریه کلا با سربازی اجباری مخالفم مگر این که مزایا داشته باشه حقوق خوب و امتیاز که کشور های دیگه رعایت میشه همین ترکیه سرباز ماهی چهار ملیون حقوق میگیره
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    2 0
    خير ،چرا هر كارى را به متخصص آن كار نمى سپاريد متخصص آموزش و مهارت نهاد ديگرى هست و لطفا امور غير نظامى را به نظاميان نسپريد. فلسفه خدمت سربازى آيا دفاعى نيست؟!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    2 0
    مخالفم
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    3 0
    مهارت چی. به دردشون نمیخوره
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    4 0
    حقوق واقعی سرباز رو بدن سربازها بیشتر نمی خوان
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 3
    صددرصد موافقم