شکل و زمان انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا تغییر کرد

با اعلام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام میزبان جام ملت‌های آسیا برای دوره‌های آینده زودتر از زمان مقرر صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور رئیس این کنفدراسیون و روسای کشورهای عضو امروز در هنگ کنگ برگزار شد.

در این جلسه درباره بعضی از مسائل کلان فوتبال آسیا از جمله نحوه اعطای میزبانی جام ملت های آسیا بحث و بررسی صورت گرفت. AFC تصمیم گرفته است فرصت بیشتری را به کشورهایی بدهد که می خواهند میزبان جام ملت ها شوند.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: در مجمع عمومی که در پاریس برگزار شد، ما کشور چین را به عنوان میزبان جام ملت های ۲۰۲۳ انتخاب کردیم. می دانم که چین این رقابت ها را در سطح مسابقات جهانی برگزار می کند.

وی ادامه داد: چین چهار سال تا آماده سازی خود برای جام ملت ها فرصت دارد ولی تصمیم ما این است که از این به بعد به کشورهایی که میزبان دوره های بعدی می شوند، فرصت بیشتری برای آماده سازی بدهیم چرا که از دوره گذشته ۲۴ تیم در رقابت ها حضور دارند و کشور میزبان به ۸ تا ۱۰ ورزشگاه با استانداردهای جهانی نیاز دارد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: بنابراین عملیات عمرانی و ساخت ورزشگاه ها ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. ما باید بهترین امکانات را برای بازیکنان، هواداران و شرکای تلویزیونی فراهم کنیم.

به این ترتیب با تصمیم AFC، انتخاب میزبان جام ملت ها دیگر در مجمع عمومی کنفدراسیون آسیا صورت نمی گیرد و کمیته اجرایی درباره آن نظر می دهد.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =