امیرزاده: تعداد سلبریتی‌های میلیاردر کم‌تر از فعالان فرهنگی قرآنی است

فارس نوشت: مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرط شمولیت مالیاتی این است که شفافیت مالی باشد. اظهارنامه‌ها باید در موعد مقرر ارائه شود و می‌توان تبصره‌هایی را بر مبنای دریافت‌های میلیاردی هنرمندان اتخاذ کرد.

همایون امیرزاده، مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دقایقی قبل در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر و در پاسخ به این سوال که چرا باید بازیگری که برای چند روز بازی در یک فیلم یا سریال بیش از یک میلیارد درآمد دارد از مالیات معاف شود؛ در حالی که درآمدها در حوزه‌های مختلف هنر مثل نشر اینگونه نیست، گفت: باید نگاه کلی و منصفانه داشته باشیم؛ چرا که دایره شمول، گسترده است، ما فقط ۲۰۰ هزار نفر در بخش هنر، ۳۵۰۰ موسسه قرآنی، بالغ بر ۷۰ هزار فعال قرآنی در اقصی نقاط کشور، ۴ هزار ناشر فعال و ۱۵۰۰ کتابفروشی داریم. اینها همه مجموعه‌های ما هستند، اما از میان اینها ۲۰۰ نفر ممکن است درآمدهای سنگین داشته باشند. اگرچه در حوزه موسیقی و برگزاری کنسرت همه درآمدها بین همه حلقه‌های فرهنگ و هنر تقسیم می‌شود، در بحث فیلم هم اینگونه است.

وی در پاسخ به اینکه بازیگرانی هستند که درآمد کلان دارد، اما اهالی فرهنگ و هنر به این عدم توازن اعتراض دارند پس بهتر نیست راهکاری بیابید تا به توازن برسیم، گفت: بله بهتر است. اول اینکه شرط شمولیت مالیاتی این است که شفافیت مالی باشد،‌ اظهارنامه‌ها باید در موعد مقرر ارائه شود و می‌توان تبصره‌هایی را بر مبنای نکاتی نظیر این مسئله ایجاد کرد.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد FR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    1 0
    شما از سلبریتی های میلیاردی مالیات بگیر از فعلان فرهنگی قرانی نگیر باششه عموییی
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    1 2
    چرا خلط مبحث میکنی؟ مگه فعال قرآنی یا ناشرها چقدر درآمد دارند که معافیت مالیاتیشون باعث ناراحتی همه مردم (کارگرها و کارمندها و مشاغل دیگه) بشه که مرتب دارن مالیات میدن. اونایی که (بازیگرها و...) درآمد آنچنانی دارن و درآمدشون هم خالص و بدون مالیات هست به چه دلیل نباید مالیات بدن؟