میدان میوه و تره بار یاسوج آماده افتتاح است

شهردار یاسوج گفت: میدان میوه و تره بار این شهر به منظور سهولت دسترسی مردم به میوه ارزان و باکیفیت و قطع دست دلالان آماده افتتاح بوده و در هفته‌های آینده به‌طور رسمی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،نستهن مقدم  اظهار داشت: پیش از این بی میلی سرمایه گذاران به ایجاد این میدان و مداخله مافیای موجود در امر فروش میوه و تره بار در یاسوج سبب ممانعت در راه اندازی این میدان می شد.

وی افزود: این میدان در ورودی شهر یاسوج واقع در ابتدای جاده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از به مناقصه گذاشتن آن به یک سرمایه گذار واگذار شده است.

شهردار یاسوج تصریح کرد: به مدت یک دوره یک ساله از این سرمایه گذار عوارضی گرفته نمی شود و چهار سال بعدی با شیب ملایم هر غرفه ۱۰ میلیون ریال برای توزیع میوه در اختیار فروشندگان قرار گیرد.

مقدم ابراز داشت: کمیت، کیفیت و قیمت میوه با افتتاح این مرکز فروش میوه در استان متحول خواهد شد و وانت بار های میوه فروش نیز می توانند با هماهنگی های لازم در این میدان فعالیت داشته باشند. 

سال گذشته ۹۰۰ دستگاه خودروی وانت بار میوه فروش در یاسوج ساماندهی شدند. 

 سیب، مرکبات شامل لیموترش، نارنگی و پرتقال و انگور، زیتون از مهمترین محصولات باغی تولید شده استان در این مدت بوده که بخشی از میوه تولیدی باغداران کهگیلویه و بویراحمد در استان به مصرف می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

از سال ۱۳۹۲ تاکنون در یک دوره پنج ساله سه هزار و ۷۰۰ هکتار باغ در این استان ایجاد شده است. مساحت باغ‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ هزار و ۴۰۲ هکتار است. 

 استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار زمین کشاورزی دارد که سالانه ۸۰۰ هزار تن محصول در آن کشت می‌شود. 

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

6

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =