این استان‌ها با بارش شدید روبه‌رو می‌شوند/ تهران مه‌آلود و ابری

ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش خواهیم داشت که در نقاط سردسیر و ارتفاعات شمالی بارش‌ها به شکل برف و جنوبی رعد و برق خواهد بود.

فریبا گودرزی افزود: مناطقی از مرکز و جنوب نیز بارش های پراکنده خواهند داشت و شدت بارش‌ها امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شرق و شمال خوزستان، بوشهر، لرستان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این مناطق به علت شدت بارش احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سیلابی شدن وجود دارد همچنین پیش‌بینی شده که در جاده‌های کوهستانی شاهد مه‌گرفتگی، کولاک و لغزندگی باشیم از این رو هم‌وطنان و رانندگان در این مسیرها مراقب باشند.

گودرزی ادامه داد: فردا چهارشنبه از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود و بارش ها در مناطقی از شرق  وجنوب شرق به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، پنجشنبه با ریزش هوای سرد در عرض های بالاتر در نوار شمالی کشور بارش ها دوباره آغاز می‌شود.

وی گفت: از امروز تا جمعه دریای خزر مواج است از جمعه و شنبه آبهای جنوبی کشور مواج خواهد شد.

هوای تهران امروز مه آلود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز ابری و مه آلود خواهد بود که در برخی از ساعات بارش رخ می‌دهد، فردا کمی ابری است و بارانی نخواهد داشت اما بارش‌ها در تهران از اخر وقت پنجشنبه آغاز می شود و جمعه و شنبه هوای پایتخت بارانی خواهد بود. کمینه دمای امروز تهران ۷ بود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

گودرزی گفت: لاله‌زار کرمان با دمای ۴ درجه زیر صفر و زرآباد سیستان و بلوچستان با دمای ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =