پاشازاده:فوتبال استقلال فراتر از ایران است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال به آینده این تیم با استراماچونی امیدوار است.

عرفان حاج‌بابایی: استقلال طی این چند بازی اخیر آنقدری خوب نتیجه گرفته که حالا حمایت همه پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال را پشت سر خود دارد. یکی از این پیشکسوتان هم مهدی پاشازاده است. کسی که خود مربیگری می کند و حالا روند تیم محبوبش را با سرمربی ایتالیایی اش مثبت و رو به رشد می پندارد. پاشازاده معتقد است عیار استقلال 98 در دیدار مقابل سپاهان مشخص شد و حالا این تیم برای رسیدن به صدر جدول باید فینال زودهنگام مقابل شهرخودرو مشهد را با برتری پشت سر بگذارد.

مشروح مصاحبه با پاشازاده را در ادامه می خوانید:

*از بازی سپاهان-استقلال شروع کنیم.به عقیده بسیاری سخت ترین آزمون استقلال تا اینجای فصل بود. می شد انتظار داشت که استقلال برای برد به زمین برود و حتی شایسته برد هم باشد؟

-قبل از این بازی استقلال 7 برد به دست آورده بود که عمدتا مقابل تیم های ضعیف تر بود.آخرین برد هم که مقابل نساجی بود،حریف موقعیت های زیادی داشت. من خودم اعتقاد داشتم که عیار استقلال در این بازی مشخص خواهد شد که واقعا هم شد و مشخص شد که این بردها اتفاقی نبود. نتایج خوب استقلال حساب شده بوده و معلوم شد که در این تیم کارهای خوبی اتفاق افتاده است و حق این تیم هم مقابل سپاهان برد بود. انتظار می رفت که استقلال در اصفهان تحت فشار باشد و در خوشبینانه ترین حالت یک مساوی بگیرد اما در واقع این استقلال بود که تیم برتر زمین بود و سپاهان در نهایت از آن ها مساوی گرفت. خیلی شخصیت تیمی می خواهد که تیم بعد از آن صحنه مشکوک به پنالتی بتواند به بازی برگردد و تا دقیقه 95 هم از حریف جلو باشد. بازیکنان استقلال خیلی خوب در زمین همدیگر را پیدا می کنند و دستورات کادرفنی را به نحو احسن اجرا می کنند و من آینده خیلی خوبی را برای استقلال پیشبینی می کنم. فوتبالی که استقلال مقابل سپاهان بازی کرد فراتر از سطح داخلی و در حد تیم های برتر قاره آسیا بود.

*این تحول در استقلال چگونه به وجود آمده؟ تیمی که در هفته های ابتدایی لیگ نه خوب بازی می کرد و نه خوب نتیجه می گرفت، حالا به تیمی تبدیل شده که در سطح بهترین های آسیا فوتبال بازی می کند.

-شناختی که کادرفنی از تیم پیدا کرد و سیستمی که آقای استراماچونی برای استقلال انتخاب کرد بسیار شجاعانه و مدبرانه بود و چنین عملکردی حاصل تدبیر ایشان است. ترکیبی که او برای استقلال می چیند و تعویض هایی که انجام می دهد،نشان می دهد که تیم کاملا در دستان اوست و دقیقا می داند که چه کار می کند.

*یکی از ایراداتی که به استراماچونی در ابتدای فصل وارد بود،این بود که چرا یک دستیار ایرانی کنار خود ندارد. نبود یک دستیار ایرانی باعث می شود تا او نتواند تیم را بشناسد. اما الان پس از گذشت حدود دوازده هفته از لیگ،بدون دستیار ایرانی او به شناخت کاملی از وضعیت رسیده است. آیا او و دستیاران خارجی اش تا این حد به فوتبال ایران مسلط شده اند؟

-من هنوز هم اعتقاد دارم که یک مربی قوی ایرانی در راستای اهداف آقای استراماچونی و باشگاه باید در تیم حضور داشته باشد و می تواند کمک کند.هنوز هم معتقدم جای چنین کسی در کادرفنی استقلال خالی است.کسی که واقعا بتواند به استراماچونی کمک کند نه که فقط آنجا باشد و هیچ اتفاقی نیفتد. در این که استقلال می تواند قوی تر از این بشود هیچ تردیدی وجود ندارد. استقلال در نیم فصل باید چند بازیکن دیگر بخرد و خود را تقویت کند.اگر در خط دفاع یک نفر مصدوم شود و یا در خط حمله اگر دیاباته نباشد، کار سخت خواهد شد. حتما استقلال احتیاج به تقویت دارد و این می تواند شامل حال کادرفنی هم بشود. یکی از مهم ترین وظایف کادرفنی این است که بتواند تیم را رو به جلو هدایت کند و نتایج خوبی بگیرد و بعد هم این روند مثبت را حفظ کند. و بعد هم اگر مثلا با یکی دو باخت مواجه شد و به بحران رفت، بتواند از آن بحران خارج شود و به راه خود ادامه دهد. این الان مشکلی است که گریبان پرسپولیس را گرفته و آن ها نتوانسته اند از بحران خارج شوند و در آن دست و پا می زنند.

*بازی روز پنجشنبه با شهرخودرو را چطور می بینید؟ چقدر می تواند این بازی در مسیر قهرمانی استقلال تاثیر گذار باشد؟

-من فکر می کنم می شود اسم این دیدار را فینال زودرس گذاشت. این بازی می تواند شرایط استقلال و یا شهرخودرو را در جدول تغییر دهد و نقطه عطفی برای آن ها باشد. این بازی برای استقلال حتی از بازی مقابل سپاهان هم حساس تر است. اما خوبی اش برای استقلال این است که در تهران بازی می کند و با توجه به اینکه روز پنجشنبه هم بازی برگزار می شود، هواداران استقلال به ورزشگاه خواهند آمد و از تیم حمایت خواهند کرد.

*و سوال آخر در مورد تیم ملی.به نظر شما جدایی ویلموتس چه شرایطی را برای ما رقم خواهد زد؟

-به نظر من نبودن ایشان بسیار مفید تر از بودنشان است. او نگاهی از بالا به پایین به فوتبال ما داشت در حالی که هیچ کاری برای ما نکرده بود و نتیجه این حرکات او بی اعتمادی بود.شاید اگر کس دیگری به جای او روی نیمکت تیم ملی می نشست ما مقابل عراق وضعیت بهتری می داشتیم و بازی را نمی باختیم.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =