۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
اولین اعتراف جانشین البغدادی

فارس نوشت: جانشین سرکرده داعش که سه‌شنبه این هفته در عراق بازداشت شد، اعتراف کرد که برای برهم زدن امنیت در این کشور و نفوذ به تظاهرات مردمی نقشه داشته است.

 «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق گفت که عناصر گروه تروریستی داعش تلاش دارند از شرایط فعلی عراق سوء استفاده کرده و امنیت این کشور را بر هم بزنند.

او پنجشنبه (۱۴ آذر) گفت که بعد از بازجویی‌هایی به عمل آمده از «حامد شاکر» معروف به ابوخلدون، جانشین سرکرده داعش، این تروریست اعتراف کرده است که عناصر داعش قصد داشت با نفوذ به تظاهرات مسالمت‌آمیز در بغداد دست به عملیات منحصر به فرد جهت ایجاد هرج و مرج و برهم زدن اوضاع امنیت بزند.

نیروهای امنیتی عراق سه‌شنبه این هفته، جانشین ابوبکر بغدادی را طی عملیاتی پیش‌دستانه در استان کرکوک به دام انداختند.

سخنگوی عملیات مشترک در مورد اعترافات جانشین بغدادی به خبرگزاری معلومه گفت:‌ «ابوخلدون طی تحقیقاتی که از او به عمل آمده، اعتراف کرده است که قصد داشت به بعد از رسیدن به کرکوک به بغداد برود و برای نفوذ در تظاهرات مسالمت‌آمیز در آنجا برنامه‌ریزی کند».

شهرها و استان‌های جنوبی عراق از نهم مهر ماه (اول اکتبر) شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی و فساد در این کشور است و طی این مدت، شمار قابل توجهی از معترضان و نیروهای امنیتی به دلیل درگیری یا اقدامات خشونت‌آمیزی برخی از «آشوبگران» کشته یا زخمی شده‌اند.

نیروهای امنیتی و برخی از شخصیت‌های مهم عراقی درباره تداوم هرج و مرج و ناامنی در عراق به گونه‌ای که منجر به بازگشت عناصر باقی‌ماننده داعش شود، هشدار داده‌اند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 2
    حق با شماست