۲ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
بهترین فصل سفر به آنتالیا

آنتالیا، بزرگ‌ترین شهر در خط ساحلی غربی ترکیه که پیش‌تر فقط به‌عنوان دروازه ورود به سواحل ترکی محسوب می‌شد، هم اکنون به‌عنوان مقصدی مهم بر سر زبان‌ها است. بخش قدیمی شهر، سواحل رویایی یا مسجد اسکله، عامل مهمی برای انگیزه سفر به این شهر و بخشی مهیج از سفرنامه ترکیه است.

اگر برای سفر به آنتالیا برنامه‌ریزی می‌کنید، بهترین فصل سفر یکی از موضوعاتی است که پیش از انتخاب نهایی بهتر است به آن توجه کنید. در ادامه کجارو شما را راهنمایی می‌کند تا بهترین زمان را با توجه به عوامل مختلف در نظر بگیرید و انتخاب کنید.

بهترین فصل سفر به آنتالیا برای تجربه شرایط آب و هوایی دلپذیر چه زمانی است؟

آنتالیا آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد؛ یعنی معمولا آب و هوای آن معتدل است. برای اینکه در سفر به آنتالیا بتوانید آب و هوای معتدل و دلچسبی را تجربه کنید، بهتر است برنامه سفرتان را برای ماه آوریل ـ یعنی ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ـ تنظیم کنید. گردشگرانی که پیش از این تجربه سفر به آنتالیا را داشته‌اند، ماه‌های آوریل تا دسامبر ـ یعنی از ۱۲ فروردین تا ۱۰ دی ـ را برای رزرو تورهای آنتالیا مناسب دانسته‌اند. معمولا در ماه‌های ژانویه تا مارس (۱۱ دی تا ۱۱ فروردین) فصل آف سیزن برای سفر به آنتالیا به شمار می‌رود و تور آنتالیا در این بازه زمانی طرفدار چندانی ندارد. علت این موضوع هم سرمای هوا و مشکلاتی است که در پی آن برای گردش در سواحل آن به وجود می‌آید. به این ترتیب بهترین فصل سفر به آنتالیا با در نظر گرفتن آب و هوا بین اواخر فوریه تا نیمه اول ژوئن (۷ اسفند تا ۲۰ خرداد) و اواخر سپتامبر تا نیمه اول دسامبر (۲ مهر تا ۲۵ آذر) است.

اگر دوست دارید سفرتان به آنتالیا را در زمانی برنامه‌ریزی کنید که هوا گرم‌تر می‌شود، ماه‌های اوت، ژوئیه و سپتامبر را برای رزرو تور در نظر بگیرید.

نکته دیگری که در مورد آب و هوا باید به یاد داشته باشید، این است که معمولا احساس ما نسبت آب و هوایی که تجربه می‌کنیم، تنها به دمای هوا وابسته نیست. به این معنا که وقتی رطوبت هوا بالا باشد، گرمای هوا را بیشتر حس می‌کنیم و زمانی که رطوبت در سطح پایین‌تری باشد و باد بوزد، سرمای بیشتری را القا می‌کند. می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که دمایی که احساس می‌کنیم به رطوبت و بادهای سرد وابسته است.

اگر جزو کسانی هستید که آب و هوای خشک را برای سفر ترجیح می‌دهند، بهتر است در ماه‌های ژوئیه، اوت و ژوئن برنامه سفرتان را بچینید؛ چراکه احتمال بارش در این ماه‌ها کمتر است. کمترین میزان بارش در آنتالیا نیز در اواسط اردیبهشت ثبت شده است.

در هر فصلی از سال چه آب و هوایی را در آنتالیا تجربه خواهید کرد؟

بد نیست بدانید در هر فصلی از سال، چه آب و هوایی در آنتالیا حاکم است و بارش باران و برف در این شهر چه الگویی دارد.

بهار در آنتالیا: ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد

دو عامل رطوبت و دما در این فصل، آب و هوایی معتدل را در آنتالیا ایجاد می‌کند. بازه‌ی دمایی میانگین در بهار آنتالیا بین ۱۶٫۳ تا ۲۵٫۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است و طبیعتاً هرچه به تابستان نزدیک شویم، آب و هوا گرم‌تر می‌شود.

به جز یک تا دو روز در ماه، سایر روزها بارش باران در این فصل کمتر اتفاق می‌افتد.

تابستان آنتالیا: ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور

تابستان آنتالیا آب و هوایی دلپذیر دارد و گرما در این فصل نسبتا قابل تحمل است. حداقل بارش سالیانه در این ماه‌ها اتفاق می‌افتد. در این فصل می‌توانید در دریا شنا کنید و تفریحات مختلف را بدون دردسر تجربه کنید. این فصل برای آفتاب گرفتن هم ایده‌آل است.

پاییز آنتالیا: ۱۰ شهریور تا ۹ آذر

محدوده‌ی دمایی میانگین در پاییز این شهر بین ۱۹٫۹ تا ۳۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است. یک تا دو روز در ماه می‌توانید آنتالیای بارانی را هم تجربه کنید. این فصل نسبتا خلوت است.

زمستان آنتالیا: ۱۰ آذر تا ۹ اسفند

آنتالیا در این فصل سرمای زیادی دارد. اگر سرمایی هستید، در این فصل با تبلیغات تور لحظه آخری آنتالیا فریب نخورید و به هیچ وجه زمستان را برای سفر انتخاب نکنید. دمای میانگین زمستان‌های آنتالیا در بازه‌ای بین ۱۴٫۹ تا ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد است. برای شنا و آفتاب گرفتن هرگز روی این فصل حساب نکنید؛ اما یادتان باشد زمستان بهترین زمان برای تجربه تفریحات زمستانی است. مناظر پوشیده از برف در اطراف آنتالیا، زمانی که بالن سوار شده‌اید، تماشایی است. پیست‌های اسکی هم در این فصل پر از شور و هیجان هستند.

برای فرار از شلوغی آنتالیا چه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم؟

فصلِ های‌سیزن برای تور آنتالیا و سفر به این شهر ساحلی، ژوئیه، اوت و ژوئن است. قیمت هتل و بلیط هواپیما طی این ماه‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد. می‌توانید برای کاهش هزینه سفر، از چند ماه قبل هتل را رزرو کنید؛ اما اگر به دنبال بازدید از شهر و جاهای دیدنی آنتالیا در آرامش هستید و دوست ندارید به هر مکانی که می‌روید با انبوه جمعیت گردشگران مواجه شوید، این ماه‌ها را برای سفرتان انتخاب نکنید. نوامبر، ماه یا فصل آف‌سیزن برای سفر به آنتالیا محسوب می‌شود و از شلوغی ماه‌هایی که گفتیم، خبری نیست. ضمن اینکه در ماه نوامبر می‌توانید با پایین‌ترین قیمت‌ها هتل رزرو کنید یا به‌راحتی تور ارزان آنتالیا پیدا کنید.

برای یافتن تور آنتالیا ارزان می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. امکان جستجوی آسان و مقایسه قیمت پکیج‌های مختلف از آژانس‌های معتبر کشور در کجارو فراهم شده است. به کمک فیلتر قیمت تورها می‌توانید ارزان‌ترین تورها را به صورت یکجا ببینید و برای رزرو تور مورد نظرتان با آژانس‌های همکار کجارو در تماس باشید.

برای شرکت در جذاب‌ترین فستیوال‌های آنتالیا چه زمانی را برای سفر انتخاب کنیم؟

انواع فستیوال‌هایی که در طول سال در شهرهای مختلف برگزار می‌شود یکی دیگر از انگیزه‌های انتخاب فصل سفر به مقاصد مختلف است. آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طول سال پذیرای گردشگرانی است که به واسطه‌ی شرکت در فستیوال‌های مختلف برنامه‌سفر به آنتالیا را تنظیم می‌کنند. فستیوال‌های فرهنگی، هنری و موسیقی متنوعی که در این شهر برگزار می‌شود می‌تواند از خاطرات به‌یادماندنی شما در سفر به این شهر باشد و بخش فراموش‌نشدنی سفرنامه ترکیه را برایتان رقم بزند. اگر به دنبال تفریح متفاوتی در سفرتان به آنتالیا باشید، فستیوال‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را پیش از سفر به خاطر بسپارید.

محبوب‌ترین فستیوال سالانه‌ی آنتالیا در ماه مه برگزار می‌شود. این فستیول بین‌المللی که اپرا و باله آسپندوس نام دارد، بازدیدکنندگان زیادی را برای تماشای هنر این کشور ترغیب می‌کند؛ تا جایی که۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان این جشنواره، توریست‌های خارجس هستند.

ماه مه تا ژوئیه میزبان فستیوال دیگری در آنتالیا است که فینیکه یا فستیوال پرتقال نام دارد. ۵۰ تن پرتقال در این جشنواره استفاده می‌شود؛ مجسمه‌هایی از پرتقال یکی از جذابیت‌های این فستیوال هستند. بهترین کشاورز برای پرورش باکیفیت‌ترین پرتقال در این رویداد انتخاب می‌شودو خوانندگان مختلفی در این فستیوال به اجرای برنامه می‌پردازند.

اگر در بهار به آنتالیا سفر می‌کنید، فستیوال مجسمه‌های شنی را از دست ندهید. در این رویداد، مجسمه‌های بزرگ شنی که توسط گروه‌های مختلف طراحی و ساخته شده‌اند، به نمایش در می‌آیند. هر سال یک تم برای برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی آنتالیا در نظر گرفته می‌شود و با توجه به اینکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای شنی در جهان است، گروه‌های مختلفی از این فستیوال حمایت می‌کنند. مجسمه‌سازان شنی از سراسر دنیا به این جشنواره می‌آیند تا هنر خود را به نمایش بگذراند. نورپردازی شبانه و جو رنگارنگ این نمایشگاه در شب بسیار رویایی است.

فستیوال بین‌المللی فیلمسازان زن در آنتالیا (در ماه مارس)، کارناوال کمر (در ماه آوریل)، فستیوال گردشگری ماناوگات (در ماه ژوئیه)، فستیوال بین‌المللی رقص و موسیقی فولکلور (در ماه اوت)، فستیوال عسل (در ماه اوت)، فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا (در ماه سپتامبر)، فستیوال موسیقی مدیترانه‌ای (در ماه اکتبر) و فستیوال بین‌المللی پیانو (در ماه اکتبر) از دیگر فستیوال‌هایی است که می‌توانید پیش از بستن چمدان و رزرو تور آنتالیا در ذهن‌تان داشته باشید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =