تردد در برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در برخی جاده های ارتباطی این استان بویژه مسیرهای منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: ریزش متناوب برف در جاده های ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان و بارش باران درسایر محورها سبب مسدود شدن و همچنین لغزنده شدن سطح جاده ها شده است.

وی تصریح کرد:  در جاده های ارتباطی یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به سی سخت و همچنین یاسوج به بابامیدان تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب به دلیل بارش سنگین برف و همچنین نا ایمن بودن محور، تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده و لازم است رانندگان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. 

سرهنگ ویسی پور به رانندگان توصیه کرد که پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.

وی عنوان کرد: همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری توصیه می شود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را در طی مسیر در نظر داشته باشند و فاصله خود را نسبت به خودرو جلوی رعایت و از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک بارش برف سنگین در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی این استان جریان دارد و احتمال مسدود شدن برخی جاده ها تا ساعتی دیگر وجود دارد.

محمد نصیری راد اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف شبانه روز گذشته تاکنون تنها محورهای مسدود این استان جاده سی سخت به پادنا و جاده سرفاریاب ،باغچه سادات به سمت یاسوج مسدود هستند و در حال حاضر گزارشی از انسداد دیگر محور ها دریافت نشده است.

وی افزود: در بیشتر محورها شامل یاسوج - سپیدان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - سی سخت، یاسوج - باغچه سادات-سرفاریاب و دیگر محور ها بارش سنگین برف گزارش شده و تردد در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام خواهد شد.

نصیری راد به رانندگان توصیه کرد که خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و در صورت امکان از سفر های غیر ضرور بپرهیزند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =